Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Projekt 1959 SO23 Westfalia

(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=Thomas-Gearheads]Så tager vi da med (hvis det er ok altså)

I har vist godt af at få fyldt indkørslen med lidt Detroit metal ;-)
Thomas og Mette I er selvfølgelig også altid velkommen, både med og uden brormand.
Vi finder en dag i løbet af foråret, flinke gæster, et par ton Detroit jern og lyden af V8 kan man jo ikke sige nej til.


theovalguy skrev:
need another beam?? maybe maybe i can arrange that ...maybe..

John I think/hope I can repair my own beam.
But if you do find one, it must be pre `63, as there is some changes, that probably means I can`t fit my own torsionarms in a newer beam.
I do have a NOS `65 beam, but thats obviously same problem.

As I wrote you some time ago, I`m still interested in a frontclip, or just the noseskin, preferably from a bus with bullet indicators, and also a right rear corner, from beltline down.
Then I just need to buy a bus, to get it all to Denmark :)


[quote=Jønke]Hold da op nu gir du den gas!!!

Det ser sgu fint ud der...

/Jønke
Du har jo vist at man kan lave en bus rustfri på 10 dage, jeg prøver så bare at gøre det indenfor 2 år.....
Ville egentlig gerne arbejde lidt hurtigere, men da jeg laver det i min garage midt i et parcelhuskvarter, må jeg også tage lidt hensyn til mine flinke naboer.

Husk at sige til angående de gummilister, hvis du kommer til at mangle.




-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) theovalguy Member
Skrev for 16 years siden | | | |
the beam i have right now sitting here collecting dust.. actually have about 3 or 4 of them .. and yes the early ones, some later ones also.
YOu need the bullet nose skin that aoing to be tough but I know who to ask I will go do that now.. A friend in oklahoma might have them both.. He sent me pics but i do not remember what shape its in.. will go look. I get a lot of people aksin for stuff so sometimes things slip through my mind.. I will go look now as for a beam .. shipping .. gonna have to buy a bus i guess or maybe the shipper would let me stick it in the container with frostys bus.. just nail it to the floor?? that hows they attach the bus to the container.. I will get back to you.
John
-------------------------------------------
always needing split window and oval window beetle parts for my cars 1947 50 rag 51 rag 56 ragtop
(permalink) theovalguy Member
Skrev for 16 years siden | | | |
found you a nose skin needs a little work.. i have pics also..
-------------------------------------------
always needing split window and oval window beetle parts for my cars 1947 50 rag 51 rag 56 ragtop
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
You got a PM.
-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) theovalguy Member
Skrev for 16 years siden | | | |
you got mail.
-------------------------------------------
always needing split window and oval window beetle parts for my cars 1947 50 rag 51 rag 56 ragtop
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
theovalguy skrev:
you got mail.


staring Aircoolboxer as Meg Ryan and Theovalguy as Tom Hanks.

http://www.imdb.com/title/tt0128853/

Sorry couldn't help it.

Morten, any updates?
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja, der er sket lidt, har tilpasset, renset og malet den "nye" vange, og fjernet den foreste halvdel af højre hovedvange på bussen, håber at få svejst den "nye" vange i på Lørdag.
-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Nåede ikke så meget som jeg havde håbet idag, så der mangler et par timer, så er hovedvangen færdig i den ene side.


Startede med at bore alle punktsvejsningerne ud.



Der er vel 30-35 punktsvejsninger i inderskærmen, har tidlgere brugt et mini kopbor til, men købte en anden type som næsten ligner et alm. bor, det er bare hærdet. Var meget imponeret over hvor godt/hurtigt det var at bruge.



Så er vangen væk.



Valgte ikke at skifte de bagerste 50 cm af vangen, da den "nye" havde nogle skader, og den originale var i god stand.



Så er det tid til første prøvemontering, og efter et par små tilpasninger, så sad den lige som den skulle.
Absolut en stor fordel at bruge en original, så er der meget lidt tilpasning.



Har selvfølgelig også monteret forbroen, og så målt, målt, målt og lige en gang til....



Så er det endelig tid til at svejse.







-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) ClausBendix Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Flot pladearbejde du laver,det skal nok blive en flot bus.
Hilsen Claus Bendix.
-------------------------------------------

1965 Split bus 13 vinduers delux
clausbendixhansen@yahoo.dk
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det ser ud til at være en god fremgangsmåde du har valgt.

Hvis der bliver nogle stykke tilbage af de vanger som du ikke skal bruge og som du vil af med må du godt sige til.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) theovalguy Member
Skrev for 16 years siden | | | |
thats allright sorenj can make fun of us ,but with skills and determination like this it will all bounce off of you like a super hero..GOOD work yet again ,when you get doen with this mine will seem like a cake walk.. i guess i better get it on a boat as you will have finished this one soon..
john
ps still looking for a perfect nose for you.
-------------------------------------------
always needing split window and oval window beetle parts for my cars 1947 50 rag 51 rag 56 ragtop
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Søren, når jeg er helt færdig, kommer der lidt blandede pladedele til salg.
Jeg har nogle Wolfsburg West og sikkert også nogle KlassicFab i overskud.
Der er ikke så meget tilbage af vangerne, men hvis jeg sælger resterne, kommer det med i annoncen.
Ellers har jeg tidligere fået bukket nogle med god pasform, dog kun de lige stykker.
Send evt. PM for flere detaljer.


John, I really appreciate that you keep looking for parts, specially the nose skin is very hard to find here.
I`m in no hurry, I won`t necessarily need it until same time next year, but i`m ready to buy it anytime, if it`s a good one at the right price.


-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det ser super lækkert ud det der.
-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 16 years siden | | | |

Valgte at bore igennem vangens inderplade, og så svejse det nedefra, var nemmeste at komme til, og meget nemmere at slibe ned.



Har heldigvis et kraftigt 250 A svejseanlæg, så gennembrænding er ikke noget problem selvom det er 2 mm plade.



Her er det dårlige af inderpladen skåret væk, skar efter et stykke tape, da det er nemt at miste orienteringen, når gnisterne flyver om hovedet på en.



Her er den nye inderplade, tager lang tid at arbejde i 2 mm plade, da jeg kun har vinkelsliberen at tilpasse med.



Så er den svejst på plads.



Efter en hurtig slibning er det ikke let at se, at der er sat ny plade i.






-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) theovalguy Member
Skrev for 16 years siden | | | |
WOOHOO!!! mad skills!!! I need to hire you .. haha need a summer job in a dry very very warm climate..away from home and ringing phone with wifes asking for many things to be done?? try texas.. haha this work is badass I am very impressed still and do not give up your kicking ass now .. I am going toa show tommorrow and might eb ale to scrounge a good early nose for you I will check and see.
talk soon and great job
-------------------------------------------
always needing split window and oval window beetle parts for my cars 1947 50 rag 51 rag 56 ragtop
(permalink) theovalguy Member
Skrev for 16 years siden | | | |
http://vwnettet.dk/forum/topic/405347
need a door? for the westy? looks very good?>
-------------------------------------------
always needing split window and oval window beetle parts for my cars 1947 50 rag 51 rag 56 ragtop
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Thanks for the tip John, but the doors are some of the good parts on my bus, but good to know you always have your eyes open for good deals.
-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) kallesøe Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det ser rigtig godt ud det der er lavet indtil vider. jeg har selv været i gennem det samme (nesten). Jeg savner allerede en ny om gang rusten bus.
(permalink) theovalguy Member
Skrev for 16 years siden | | | |
it was a good deal especially for there right??
-------------------------------------------
always needing split window and oval window beetle parts for my cars 1947 50 rag 51 rag 56 ragtop
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
John I think it is a normal fair price, front doors don`t go that high in price, probably because they dont get that rusty. I recently sold a similar, and it was for sale more than 1 year.

Tak, Kallesøe det kører meget godt indtil videre, men når den anden vange er svejst i, bliver der desværre en pause på et par måneder, da hus og have trænger til lidt opmærksomhed.
Du må da se at finde et nyt projekt, rustne busser i DK, er ikke så svære at finde....
-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) theovalguy Member
Skrev for 16 years siden | | | |
wow thats amazing, because that door here would be expensive and they do rust here.. weird climate differences.. allan always laughs because the rubber in our cars justs cooks right out of the cars here..rubber gets so damn hard you cannot even cut it from the car sometimes..no news on the nose yet sorry..still looking..
john
-------------------------------------------
always needing split window and oval window beetle parts for my cars 1947 50 rag 51 rag 56 ragtop
(permalink) theovalguy Member
Skrev for 15 years siden | | | |
hows the bus coming along I have not seen much lately.//hope the frame rail helped out..
john
-------------------------------------------
always needing split window and oval window beetle parts for my cars 1947 50 rag 51 rag 56 ragtop
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
I have just been lazy, and enjoyed the nice sunny weather.
But saturday they say it will rain, and the wife and kids are going to a birthdayparty, but I stay home and hope to do most of the work on the rail in the left side.
The rail is ready to weld on the bus, and it almost look like the funky green panels. :)



-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Så er den sidste hovedvange også på plads, mangler lige at svejse/slibe det sidste, men det er bare et par timers arbejde, så er begge hovedvanger iorden.
Det er et punkt i projektet jeg har set meget frem til, for selvom der stadig er meget rust tilbage, så var min største bekymring, udskiftning af de 2 hovedvager, resten er jo "bare" almindeligt pladearbejde.


Her er vangen på plads, set fra hjulkassen.


Set i en anden vinkel, og den har nu fået de første par punktsvejsninger.


Denne stump plade ser ikke ud af meget, men da den er lavet i 2 mm plade, tog det alligevel godt 3 timer, at fremstille den, da alt er lavet med alm. håndværtøj, selv hullet til forbrobolten er filet op med en rundfil, da jeg ikke havde et bor som var stort nok.
Så er man glad når man er færdig, og den passer på en prik.


Så er den på plads, men ikke svejst.
Og nej, der er ikke skåret for meget af her i bagkanten, den er bare ikke trykket helt ind til vangen.


Så har den fået de første punktsvejsninger, resten må vente til en anden dag.




-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) Drbersneglen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
sikke et projekt....jeg tager hatten af...

Reply »

You must log in to post.