Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Projekt 1959 SO23 Westfalia

(permalink) Dillen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Helt enig, flot arbejde - altså dit.
Aldeles motiverende !

Martin

(permalink) lupojesper Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Morten
Sikken en energi du ligger i projektet, forsæt med det så skal der nok komme en fin bus ud af den.
mvh jesper

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) ClausBendix Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Morten.

Det er dejligt at se at du bare klør på,på tros at det nok er være end du trodet,det arbedje der er lavet engang,er jo ikke alt for godt lavet,og da jeg selv er pladesmed,ved jeg at det er en stor opgave du har påtaget dig.jeg kan se at du er god til at lave rust,så du skal nok få en fin bus ud af det jern der er tilbage.

Hilsen Claus Bendix.

-------------------------------------------

1965 Split bus 13 vinduers delux
clausbendixhansen@yahoo.dk
(permalink) Jespervang Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Morten

det er sådan der, at man bliver dygtig... det ser flot ud og man kan IKKE få noget repro, der bare passer 100% hvergang! det er simpelthen umuligt! men det er fedt at se dine løsninger, man kan nemlig komme langt med lidt i " kernehuset " : )

jesper

(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tak skal I have, det er altid dejligt med positiv feedback.

Håber også at det kan give andre lysten til at komme igang med noget pladearbejde, når man kan se at det ikke altid kræver det store fine værktøj, for at komme igang.

Og det er smadder hyggeligt at gå og rode med.
Jeg er allerede begyndt at tænke på hvad jeg skal lave bagefter, når der ikke er mere rust.

-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Idag er det 50 år siden min bus forlod samlebåndet, for 2 dage senere at forlade fabrikken, og blive kørt til Westfalia hvor alt interiøret er monteret.

Angående M-koder, er der så nogen der ved hvad disse 2 præcis dækker over?
M375:
Så vidt jeg kan læse mig til er der ingen der med sikkerhed ved hvad den dækker over, men den er kun set på busser med 6 longspoon popouts og safariforruder, men mener at disse har M-koder hver for sig, så hvorfor skulle der være en samlet M-kode?

M544 skulle være fordi den har været forbi et specialværksted på VW, findes vistnok også på andre VW busser som ikke er Westfaliaer, men hvorfor?

-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) Alex Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Her lidt om M-koder fra Thesamba ved ikke om du har kigget der. http://www.thesamba.com/vw/archives/info/mcodest2.php

-------------------------------------------
Type 2 63 panel Type 2 '75 aut Type 2 '78 3xjagtpølse
Kolding/vejle
Tlf 2390 4848
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har kigget rigtig meget på TheSamba, og brugt mange timer på at læse diverse tråde om SO23, Westy og M-codes.
M544 er desværre nok svær at finde mere info om, men den kan også findes også på andre type busser, og betyder bare at der er udført noget speciel arbejde, som man ikke kunne/ville lave på den normale linie, men det kunne være sjovt at vide hvad det præcis var de lavede på en SO23 som var specielt, da alt camperudstyret er installeret af Westfalia og ikke af VW.

Angående M375 har jeg forstået det sådan, at man har sammenholdt de busser man har kunnet finde med netop denne kode, og så udledt at det måtte være 6 stk popouts og safariruder, men der kunne være andre som havde konkluderet noget andet.

Min er iøvrigt solgt med eksportkoden UT, det vil sige "Tourist delivery program" og betyder at 1`ste ejer selv har hentet bussen på fabrikken, og så kørt rundt i Tyskland, inden den er sendt til USA.

-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) Klein Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ang. skum - det samler fugt, så det er nok ikke noget du vil have for meget af. Men aner ikke hvorfor du har det i din bil...

/Klein

(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Der er heller ikke noget skum tilbage, når jeg engang er færdig.

Ser ud til at de har brugt skummen, til at holde de meget tynde popnittede aluplader nogenlunde i form.

-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) theovalguy Member
Skrev for 14 years siden | | | |

almost done yet? you have not given up yet have you.. wondered have not been in here lately..
john

-------------------------------------------
always needing split window and oval window beetle parts for my cars 1947 50 rag 51 rag 56 ragtop
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

No its not even nearly done, because this winter I have concentrated on this 1967 Pickup http://vwnettet.dk/topic/159969

I havent given up on the Westy, but I did actually put it up for sale in UK: SO23 sale
There are so many other aircooled VWs I also want to own.

But I dont expect to sell it, nothing sells at the moment, and this is a project in the high price range, and I wont give it away. So expect to start work on it again when the Pickup is sold, but it probably wont be until next winter.

-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk

Reply

You must log in to post.