Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Projekt 1959 SO23 Westfalia

(permalink) theovalguy Member
Skrev for 16 years siden | | | |
I hate to tell you but thatnose is not the right one and the shape is different? the giant v in front has a different contour.. is this going to bother you? i have found a nose,correct and have buses leaving asap..
let me know ..
-------------------------------------------
always needing split window and oval window beetle parts for my cars 1947 50 rag 51 rag 56 ragtop
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Thanks for info, I didn`t know that, I only thought I should fill the big holes for the indicators.
I have send you a mail.


Er der andre der kender denne til denne forskel?
Hvor meget er det, og hvornår sker ændringen?

Jeg har kun hørt at repro frontene er mere flade i V-presningen.
-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) Bongo Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det vist jeg heller ikke. Nu har jeg kiggede på mange forskellig billeder og kan ikke se forskelen, der står heller ikke noget om det i David Eccles' specifikations bog. (ikke som jeg kan finde ihvertfelt) men - det ku' være dejlig med en årkorrekt noseclip, og jeg ved at min gamle pick-up ku bruge taget fra den du har der (for at minimisere de ekstra $$$)
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg tror også at forskellen er minimal, men da det er et stort arbejde at skifte front, vil jeg selvfølgelig helst monterer en front som er så korrekt som muligt.

Ved du hvor din gamle Pickup er nu?
Hvis den nye ejer er interesseret i et nyt tag, var det smart om jeg kunne få fat i ham inden jeg skærer taget af.
-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) Bongo Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg ved faktisk ikke Morten, tror den har skiftet ejer tre eller flere gang i sidste år. Den manglede tagrender hvis det hjælper din skæringsplan!
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Idag kom jeg lidt videre med at skære Pickuppen op i mindre stykker.


Her den strippet for de fleste løsdele.


Billedet er lidt utydeligt, da der var lidt meget røg i garagen, men fik den delt i 3 store stykker.


Jeg har lavet en hurtig skabelon til at checke de forskelle som John mener at der skal være, men jeg kan ikke se/måle nogen forskel.
Jeg har også spurgt flere som har gjort en del i splitbusser, og ingen har hørt at der skulle være nogen forskelle.
Er stadig meget interesseret i at høre, hvis der er nogen som kan fortælle hvad der evt. skulle være af forskelle.
John har også lovet at vende tilbage med mere info.


Fronten er ikke helt rustfri, men den er som forventet, og jeg skal jo også have lidt at lave.





-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) J-Thorn Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Ser fint ud fætter. Det var virkelig en hyggelig tur vi var på for hente den hytte her i sverige.
Vi må krydse fingrene for at den kan bruges.
Hils familjen.
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Ja, det var en rigtig god og hyggelig tur, det må vi snart gøre igen.
Tror heller ikke at sælgers bror glemmer os forløbig, først slæber sælger sådan noget "jävla gamla skit" hjem, og så kommer der en tosse helt fra Danmark, for at give penge for det :)

Der skal laves lidt i bunden af fronten, men den er som jeg havde forventet.

Samtidig er der blevet stumper til flere andres projekter, indtil videre er der 5 udover mig som har fået dele til deres projekter, og der er stadig lidt tilbage: PickUp dele til salg
-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har fået lavet lidt mere, indtil videre er det dog kun prøvemonteret, men de sidste vanger i undervognen er ved at være på plads, glæder mig også til at komme op af graven, og lave noget af det der kan ses/laves oppefra.


Og så det samme set forfra.


Dette er den lave ende af de forreste trekantvanger.


Dette er den høje ende af samme vanger.
Syntes at dette er en meget ringe kvalitet, når man trods alt betale en del ekstra for at få KlassicFab vanger, det var samme problem med den ene tophat, der var hullet ikke i midten af vangen.
Hver gang er det 2-5 mm, så det kan ikke "bare" lige bankes på plads, men det er også svært at rette ud, og så lave et nyt pænt buk, nogle mm fra det oprindelige buk.

-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

har hørt andet om funky green der ikke lige var verdens bedste - kommer lidt bag på mig når alle andre snakker pænt om det , det undrer mig lidt - men du viser da at
det ikke bare er rygter morten ;0)

du kommer ellers godt fremad

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Har haft samme oplevelser med tværvangerne fra Klassic..... Har brugt dem fra Volkswarenhaus..... De har super kvalitet af trekantvanger!!, men mellevangerne har samme problemer med at de er bukket skævt efter at hullerne for varmerøret er lavet. Generelt har Volkswarenhaus fået meget bedre stumper end tidligere for bare 1-2 år tilbage.

mvh Jesper

-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er både skuffende og irriterende, når man har betalt ekstra for at få noget der er i orden.
Den tid jeg har brugt på at tilpasse det hele, bare til hvor jeg er nået nu, er den tid jeg havde forventet at bruge på hele montering af disse dele, det vil sige med svejsning og slibning af det hele.
For en ting er at det er skævt, men det tager også lang tid bare at finde ud af, hvilken del det er der er forkert.
Og når det så skal sættes på en del som enten er meget rustskadet, eller endnu værre, et stykke alu der er popnittet på af en skør amerikaner, så kan det være svært at se sig ud af problemerne.
Udover tiden i garagen har jeg også brugt rigtig mange timer på Nettet for at finde billeder af hvordan andre har løst problemerne, men nu tror jeg at jeg har løsningen, men det vil vise sig i løbet af dagen, for nu er jeg vej i garagen, forhåbentlig er delene som minimum punktsvejst inden dagen er omme.

-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

det er da godt nok en bæ at det bedste der findes til prisen på markedet er så træls , så er der jo kun http://www.autocrafteng.co.uk/index.asp tilbage , men deres
sortiment er så ret begrænset desværre , så må man jo hold sig til busser der kun skal ha skiftes de dele fra deres sortiment.

det andet jeg har hørt om funky green er at knæstykket mangler en hel cm for at nåh ud til døren , det må jo siges at være en ret alvorlig deffekt.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Bornholmer skrev:

"det er da godt nok en bæ at det bedste der findes til prisen på markedet er så træls , så er der jo kun http://www.autocrafteng.co.uk/index.asp tilbage "

Der er da også dem her som jeg lige umiddelbart kender til:
http://www.ahschofield.co.uk/
http://www.german-metal.net/

og sikkert også mange andre.... mere eller mindre masseproducerede.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

tysk metal net havde jeg ikke hørt om - men de ser da fornuftige ud..

schoufield stinker endnu mere end de overstående med mindre de har forbedret sortimentet det sidste halve år.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Har du selv dårlig erfaring med schoefields produkter ?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jeg købte de første rep stykker til min egen bus ved schoufield - og jeg prøvede ikke engang at se om de passede . udseendet på dem var nok til at skrotte dem.

de værste var repstykket indvendigt til klapdørene - det kunne jeg se var helt galt
allerede da jeg åbnede pakken ...

ja det er vel også en slags selverfaring - har i øvrigt stadig nogen af dem et
sted på lager hvis der er nogen der skulle ha lyst til at prøve alligevel.

jeg vil dog nævne at præcis det nævnte repstykke fra autocraft virkelig er paskram - og det har aldrig kunnet fåes i NOS/NS vw del. der købte man en ny dør i stedet for

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg vil lige understrege at generelt ser stumperne fra KlassicFab fine ud, og de har flere dele end nogen anden som er årgangskorrekte.
Angående trekantsvangen og bukkefejlen, har jeg dem lidt mistænkt for at bukke den høje ende først, og har de så gjort det i værktøjet til en af de bagereste vanger, som netop skal være skrå pga de skrå hovedvanger, så får vangen denne forskel, og bukker de så den korte ende i.fht længden på vangen, så bliver det også skævt i den lave ende.
Alt er iøvrigt monteret nu, og det blev ganske ok, det tog "bare" en masse ekstra tid.
Angående knæstykkerne som Ib omtaler, så har jeg kun hørt godt om dem, der er flere som efter en masse bøvl med andre fabrikater, har monteret en komplet side (2 dele) på ca. 1 time.
Men dem har jeg også liggende, sammen med nogle originale knæstykker afskåret fra en anden bus, så jeg har noget at sammenligne med, men det vender jeg tilbage til når jeg kommer dertil.

Delene fra Schofield ser man næsten ingen der anbefaler mere, men for 5 år siden var det dem der blev rost til skyerne, idag får de vist lavet en stor del af deres stumper meget langt fra England, og kvaliteten er desværre derefter.
Jeg læste på et tidspunkt om en bruger på SSVC som havde ringet til Schofield og spurgt til en del (kan ikke huske hvilken) men blev af dem selv anbefalet at finde en anden leverandør, da deres egen del var alt for dårlig.

-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Så er alle vanger i undervognen færdigsvejst og slebet, jeg mangler bare et par ender på I-vangerne, men har endnu ikke besluttet om jeg fjerner hele gulvet, og derfor skifter I-vangerne i fuld længde, eller om jeg beholder gulvet, og så bare skifter det dårlige af I-vangerne.

Næste opgave er at få hullet til klapdørene rettet op. Den skade som tidligere er repareret meget dårligt i fronten, har forplantet sig helt om til B-stolpen i højre side.


Det er ikke så nemt at se på billedet, men højre klapdør (brun grunder) og B-stolpen (gul), klemmer helt op ad hinanden.


Denne målestok passer i top og bund i døråbningen til klapdørene, men her på midten mangler 2-3 mm pga den skadede B-stolpe.


Her ligger vinklen i den bagerste del af døråbningen ved fordøren, dvs lige over knæstykket.
Det hvid/gule skulle ca. følge vinklen.
Linealen ligger op ad B-stolpens forside som skulle være helt plan.

Planen er at bore B-stolpens forside af i de originale punktsvejsninger, rette den og så svejse den på igen.

-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Så var der endelig tid til et par timer mere i garagen.

Det lykkedes at få afmonteret B-stolpen i de originale punktsvejsninger, men i fordøren var det noget af et projekt, da punktsvejsningerne lå tæt og meget rodet.


Her ligger linealen inde i B-stolpen.
Den afstand der er i begge ender, skulle der være hele vejen, men det er også lige der hvor knæstykket går på B-stolpen, så den største kraft er afsat her.


Her skulle stolpen også følge linealen.


Her er det stykke af B-stolpen som jeg lod tilbage på bussen.
Her kan man tydeligt se hvor mange punktsvejsninger der var i højre side.


Her er der så lige et hjørne som skal bygges op.


Endnu et bevis på amerikanernes fremragende håndværk.
Først finder man lidt rust
Så bygger man ved hjælp af lidt tynd aluplade et hulrum.
Hulrummet fyldes med skum.
Og til sidst et par milimeter spartel til at dække det værste.

-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) Rene72 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Imponerende at du gider at redde den. Godt arbejde. (ikke amerikanerens..)

René

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) theovalguy Member
Skrev for 15 years siden | | | |

shit do you need a piece there or are you gonna make it..??john

-------------------------------------------
always needing split window and oval window beetle parts for my cars 1947 50 rag 51 rag 56 ragtop
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

The B-pillar was probably damaged in the crash that also damaged the front, so it has been hit very hard.

I have got the B-pillar almost straight, just need a little more work, and it can be remounted.

I have got the doglegs from Klassicfab, but the lower part of the B-pillar I will have to make myself.
So right now I am looking for good detailed pictures of this, so I know what it should look like.

But I have just moved over to work on the drivers side, because there is no cargodoors, so it is easier to start there.

Btw do you know any of the bus historie from its life in Texas?

-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 15 years siden | | | |


I forbindelse med reparation af B-stolpen i højre side, var der nogle ting jeg ville kontrolmåle i venstre side, men det greb om sig.
Jeg startede med at fjerne det bagerste stykke af knæstykket.


Sådan var toppen af knæstykket opbygget.


Her det det bagerste af knæstykket. Jeg har ikke fundet ud af hvad formålet er med alt dette skum og andre plastmaterialer.


Her toppen af knæstykket, opbygget af skum til højre, og så en pølse spartel på 1x1 cm til at give den rigtige form til knæstykkets top/yderkant.


Her sad det bagerste af knæstykket.


Så er knæstykket helt væk.


Lidt er skåret væk, men det meste har rusten selv klaret.


Startede med et lille stykke af sidepanelet.


En overlapning af de lidt større.


Det nederste af B-stolpen laver jeg selv.
Først en skabelon i pap, så overføre til noget vandfast finer, så har man en udmærket form.


Formene og det færdige panel.


Set fra den anden side.


Her skal det sidde.


Men da der viste sig rust højere oppe måtte jeg lave en ny der gik lidt længere op.
Klumpen til venstre er det jeg havde at gå ud fra.


Samme som nogle af de ovenstående billeder, men giver et bedre overblik.


Så bliver det sidste af sidepanelet fjernet, det store overlap fortsætter hele vejen.


Så kan det nye sidepanel prøvemonteres.


Og den nye del kan også prøvemonteres.
Det den gaber foroven skyldes at de 2 sidepaneler stadig overlapper.


Næste stolpe efter B-stolpen, først set udefra.


Og så set indefra, efter det dårlige er fjernet.


Et par nye forme blev lavet.


Og den færdige del.


Mellem B-stolpen og baghjulet er det 2 stolper, men de skal være ens.
Her ses de nye dele sammen med det originale.

-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) Thomas - Memorians.dk Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Morten....... det er vildt flot arbejde du får fra hånden.
Jeg er imponeret over dit gå-på mod og din dejlige low tech metode at fremstille pladestykker på. Sådan blev det gjort i de gode gamle dage ;-)

Dejligt....... jeg vil også forme noget metal!!

-------------------------------------------
"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro

Reply »

You must log in to post.