Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Projekt 1959 SO23 Westfalia

(permalink) Clausenvw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Super fedt, der skal sgu evner til at renovere en bus i den tilstand...
ser dælme prof ud....

-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja, det er et stort projekt, og jeg gik også kun igang, fordi det er en ældre årgang end de fleste danske splitbusser, som er nyere end `63, og så fordi det sandsynligvis er den eneste SO23 i DK.

Mine evner er nok ikke bedre end de fleste, men jeg har masser af vilje og gåpåmod.
Når jeg engang imellem syntes at der er langt igen, så kigger jeg på denne engelske side Split Screen Van Club der bliver renoveret nogle seriøst rustne busser.

-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
kurt sejers 62er er vist nok også en S023 - men resten har du ret i , og det du har gang i skal nok ende med et godt resultat som du kører på ;0)



-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Thomas - Memorians.dk Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det bliver vildt godt Morten....... og bussen bliver i glade for når den bliver klar.

Flot arbejde
-------------------------------------------
"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Kurts fine bus ligner en sen `62, og SO23 stoppede sidst i `61, så det er nok en SO33/34.

Det skal heller ikke forståes sådan, at jeg kun vil have bussen hvis det er den eneste i DK, jeg vil bare have en model man ikke møder hver dag.
I.flg SO23 registeret er der oprindeligt solgt nye SO23 til DK, men om den/de har overlevet ved jeg ikke.

Tak Thomas, Mark og jeg arbejder også stadig på at finde en dag hvor I alle kan kigge forbi.
-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 16 years siden | | | |

BACK ON WHEELS :)

Når der stadig er masser af rustarbejde tilbage, virker det måske ikke som det helt store, at den atter står på alle 4 hjul, men for mig er det noget af en milepæl, da udskiftningen af hovedvangerne var min største bekymring ved dette projekt.

Samtidig havde jeg besluttet at denne del skulle være overstået inden næste vinter startede, og det delmål er nu nået.

Jeg har tidligere været lidt bekymret for de 2 rusthuller, der var i forbroen, et i hvert tårn.

Jeg forventede nemlig at der ville komme vand ind af hullerne, som så ville ligge nederst i forbroen, og derved danne rust der, men resten af forbroen er i super stand, så de 2 huller er nu lukket med 2mm plade.

Så kan den rep. ikke ses, og forbroen er lige så stærk som før.

Så er der kommet lidt grøn primer, på det nye plade.

Og den anden side.

Så kan forbroen skrues på endnu engang, her er min ene hjælper igang.

I den anden side er den lille hjælper også igang.

Et par år til, så skal jeg bare sidde i en stol og dirigerer :)

Så er den tilbage på 4 hjul, for første gang i et par måneder.

Så er den klar til at blive rullet ud af garagen, så der kan blive fortaget en grundig oprydning og rengøring, inden næste vinters pladearbejde.

-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) theovalguy Member
Skrev for 16 years siden | | | |
man thats nuts!!! and how did you teach the little guy to do all that works so nice.. man you guys start them young.. haha that bus is gonna be so damn nice.. I ams till looking for the nose for you if you need it I can make get it in frosty panel bus.. we will see what happens next..
john
-------------------------------------------
always needing split window and oval window beetle parts for my cars 1947 50 rag 51 rag 56 ragtop
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det ser ganske godt ud.

rengøring....... har det svinet at lave pladearbejde? ;)
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Jnke Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg syntes fandme det er alt for sejt, at købe et sæt hovedvanger og så knalde en gammel sur bus på :-)....

Lækkert ser det ud..

/Jønke
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Yes I hope they can do my next VW projects, while I sit in a chair telling them what to do.
I have sent you an email about the front nose.

Ja, jeg håber resten på et tidspunkt bliver ligeså godt som hovedvangerne.
Vil iøvrigt til enhver tid anbefale at bruge originale vanger fra en skrottet bus, som jeg har gjort, jeg har målt på kryds og tværs, og de sidder bare lige i øjet første gang.

Men nu vil jeg gå ud og rydde op, der trænger gevaldigt, og jeg glæder mig til at skubbe bussen ud, nu den er på 4 hjul igen.


-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) wolf Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Nice work Morten !!
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Tackar Woffe.



AircooledBoxer skrev:


Bilen er klodset solidt op, lidt overkill med en jernbaneskinne, men man må tage hvad man har.


Lige en lille men MEGET vigtig advarsel angående jernbaneskinnen.
Da jeg løftede bussen ned fra de bukke jeg havde svejst på skinnen, var de 2 bukke lige til at fjerne med 2 fingre.
Svejsningerne var gode nok, og iøvrigt nemme at lave med mit 250A svejseværk, men svejsningerne efterlod nogle 2 mm dybe kratere i skinnen, og havde derved ikke længere fat.
Jeg går udfra at det skyldes at skinnen er hærdet, for at holde til den tunge trafik, det egner sig ihvertfald ikke til denne brug.

For ekstra sikkerhed, og for at bussen ikke skulle give sig, under udskiftningen af hovedvangerne, havde jeg også støttet bussen andre steder, så i dette tilfælde kunne der ikke ske det store, men PR
-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det er sgu en smule skræmmende at du har ligget og kravlet rundt neden under bilen når det ikke hænger bedre sammen. Godt du valgte at sikre den yderligere.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
I det meste af 1 år har jeg forsøgt at få fat i en anden front til mit projekt, men det har vist sig at være svært at finde noget hvor der var en fornuftig sammenhæng mellem pris og kvalitet.
For ca. 3 uger siden så jeg så en komplet pickupkabine på meanbugs.com, men der var allerede en del som skrev at de havde sendt mail, så jeg tænkte at den nok var væk. Så en uge senere fik jeg samme annonce som tip fra en venlig svensker (tackar Micke) som havde holdt udkig for mig, og så sendt jeg sælger en mail, og et par dage senere var jeg ejer af en komplet pickup kabine, der var bare det lille problem at den stod i Karlskoga, ca. 550 km fra Malmø, men det var bare at finde på noget. Heldigvis har jeg familie i Sverige, så med en lille omvej på ca. 50 km hver vej, kunne jeg overnatte, og samtidig få min fætter Jan med på den vigtigste del af turen.
Fredag morgen hentede jeg så en superfin trailer hos Corona, og lige efter arbejde kørte jeg så til Sverige.
Lørdag morgen kørte Jan og jeg de sidste 200km til Karlskoga, jeg var ved at være temmelig spændt, for var fronten overhovedet den lange tur værd?


Sådan så mit køb ud da vi kom frem, heldigvis var fronten som forventet, med bare en smule rust allerlængst nede, desværre med de store blinklys, men det vidste jeg jo allerede udfra de billeder jeg havde fået tilsendt.


Jeg ville allerhelst have den hjem i et stykke, og for at den kunne stå stabilt på traileren, var det nødvendigt at fjerne forbroen, så det var bare at lægge den ned på bagsiden.
Jeg havde på forhånd frygtet at forbroen ville sidde ubehjælpeligt fast, og jeg havde tænkt meget over hvordan vi så nemmest ville få den af, men uden at ødelægge mere end højst nødvendigt.
Alle de spekulationer kunne jeg dog godt have sparet, for alle 8 bolte var lige til at skrue af, og da vi havde vrikket lidt med forbroen kom den også af.


Så skulle den på traileren, men det var ikke noget problem, den fik lige en tur på frontskovlen.


Forbroen var i forbavsende god stand, jeg har ikke nærkigget den, men der er ikke umiddelbart nogen huller i den.


Det gælder om at vælge sin trailer med omhug, denne var ca. 8 cm bredere end de fleste andre jeg havde kigget på, og det var lige det der skulle til.


Så er der ved at være pakket.


Et par sidefjælde blev der også lige plads til, bagfjælden ligger under hytten.


Lige et enkelt billede fra hjemturen.

Ialt blev det til ca. 1350 km med trailer på, så på 48 timer er det blevet til 18-20 timer bag rattet, men det var det hele værd.
-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
super cool

Hvad skal de ske med de sidefjælde? - dem kunne jeg got bruge, så skal du af med dem så sig til.

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Clausenvw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Total respekt herfra...
Så er man sgu godt nok seriøs, når man går så meget op i org. stumper..
Jeg er godt nok spændt på at se den camper en dag .....
-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
SorenJ skrev:
super cool

Hvad skal de ske med de sidefjælde? - dem kunne jeg got bruge, så skal du af med dem så sig til.



Alt hvad jeg ikke selv skal bruge kommer til salg, men bag-/sidefjælde er desværre i temmelig dårlig stand.

Clausenvw skrev:
Så er man sgu godt nok seriøs, når man går så meget op i org. stumper..


Ja, jeg tror selv at den blå kasket sidder lidt for stramt på mit hoved.....



-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
AircooledBoxer skrev:
SorenJ skrev:
super cool

Hvad skal de ske med de sidefjælde? - dem kunne jeg got bruge, så skal du af med dem så sig til.




Dårlig stand betyder vel bare billig ;)

Kan vi ikke lige ringes ved om dem?
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
SorenJ skrev:


Dårlig stand betyder vel bare billig ;)



Du kan nok godt få dem lidt billigere end det sæt NOS fjælde jeg solgte for et par år siden :)

Jeg tager lige et par billeder og sender til dig senest i næste weekend.



-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Super. Bare send fotos til sorinoko@gmail.com


NOS...... Så skal man jo slet ikke svejse og så er det jo ikke sjovt.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej Morten
Du er bare for sej med den energi du ligger i den bus, hvad er planen klar til 2010 eller?
Hvor er din den grønne spilt havnet henne? syntes ikke jeg har hørt eller set noget til den?
mvh jesper
-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
2010 er nok en mulighed, men jeg planlægger kun i små etaper, så bliver der flere "sejre" og det er derved nemmere at bevare gnisten

Den grønne Split er stadig i DK, og har det godt, men nuværende ejer må selv fortælle hvem han er(han er på VWNettet), og hvad der skal ske med den.
-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) BKA Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Tillykke med fronten så lykkedes det og du kan selv bestemme hvor den skal skæres kan jeg se :-)

Det er ikke sådan når den blå hat trykker lidt hårdt kender det lidt for godt....

Jeg kan bekræfte at den grønne split har det godt i min varetægt og der kommer en projekt tråd senere når jeg på et tidspunkt kommer rigtigt igang.
Lige nu samles der stumper og der er hentet lidt fine Nos stumper til den så sent som i denne weekend.

Mvh Bjarke
-------------------------------------------
mailbjarke@gmail.com
SALG: http://vwnettet.dk/topic/152391
Vw 411 morfar cruiser.
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
BKA skrev:
Tillykke med fronten så lykkedes det og du kan selv bestemme hvor den skal skæres kan jeg se :-)


Ja tak, jeg kan godt lide store skaringsdele.

Jeg har oprettet en tråd med salg af de dele jeg ikke selv skal bruge: PickUp dele til salg


-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Tack för en smidig affär vad det gäller hytten Morten!
Lycka till!

Reply »

You must log in to post.