Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  K

Tags:
No tags yet.

(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 16 years siden | | | |
I min iver for at fejlfinde på min motor skifter jeg, stille og roligt og hen ad vejen, de gamle dele ud med nye. Det ved jeg godt, ikke er den rigtige måde, at gøre tingene på, men det er altså den måde jeg - med mit begrænsede kendskab til motorer - nødvendigvis må gøre det.

Derfor søger jeg:

BOSCH strømfordeler til min 1200 12V
110% OK - evt. ny.

Evt. kun vacumdåsen.
110% OK - evt. ny.

Sidste sommer skiftede jeg fordelerdæksel, platiner, rotor, kabler, og tændrør. Kondensator også skiftet for nyligt. Alt undtagen tændrørerne er noget ikke-Bosch. Kan det have betydning for mit system, når det bliver varmt?

DSC02137.jpg

-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Anyone?
-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) Rene_Jensen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
prøv at skrive resdelnr på strømfordeleren, det ville gøre det lidt nemmere at finde dele dertil

René
-------------------------------------------
Tlf 40126767 efter kl 15 pga natholdsarb.
renejensen72@gmail.com
Sted: Bjerringbro Midtjylland
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
du kan også pille slangen af karburatoren og suge i den mens du kigger ned i strømfordeleren uden dæksel på. Der skal være modstand og tændings skal forskyde sig og gør den det er der ikke noget galt med din vacuumdåse og sikkert heller din fordeler....rotor, platiner osv kan derimod godt give problemer hvis det er slidt/defekt.

Check tolerancen på din platin med søgeblad så den i det mindste overholder tolerancen.

Hvad er det egentlig der er galt med motoren???
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hendrixxx skrev:
du kan også pille slangen af karburatoren og suge i den mens du kigger ned i strømfordeleren uden dæksel på. Der skal være modstand og tændings skal forskyde sig og gør den det er der ikke noget galt med din vacuumdåse og sikkert heller din fordeler....rotor, platiner osv kan derimod godt give problemer hvis det er slidt/defekt.

Check tolerancen på din platin med søgeblad så den i det mindste overholder tolerancen.

Hvad er det egentlig der er galt med motoren???


Det prøver jeg med det samme.

Jeg har justeret til 0,4 mm ved platinerne, når de står 7 gr. før. Det er vel sådan det skal gøres.

Motoren har ikke noget ordenligt bundtræk, så jeg kigger lige på accelerationspumpen og om den giver et godt "sprøjt".

Efter nogen tids kørsel begynder den at hakke, men jeg kan bare ikke finde ud af hvad det er, der er galt. Damnation!

Frustrerende, da vejret endnu tillader en lille køretur, men jeg tør ikke rigtigt.

Mvh

Holger
-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
skift tændrør!!!!! check stelforbindelsen under gearkassen.

Er alt ok, skal du nok skille karburatoren ad og rense den godt med trykluft. Benzin har det med at blive til en underligt snottet konsistens efter længere tilstand.

Som udgangspunkt bør du lave service på bilen, check alle tolerancer: platin, ventiler, tænding osv.

Derefter fejlfinde på benzinsystemet. Flyder benzinen frit fra røret der kommer fra tanken, er benzinfilteret fyldt, er karburatoren ren og har du hældt sprit på tanken, chocker er stillet rigtig osv osv???

Tænding: lortetændrør og taiwantændkabler kan give grå hår.....specielt tændrørne. Virker når de er ude og ikke når de er inde :-)
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Der skal være 0,4mm afstand mellem platinerne når dine platiner står mest åbnet... jeg har på fornemmelsen du roder rundt i det, eller misforstår jeg din beskrivelse af hvordan du stiller dine platiner.
Når man stiller platiner er det kun platiner man skal tage hensyn til, der er ikke andet der skal line op, eller stå på noget mærke. Kun platin afstanden!
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
åh ja en mere ting... tændingen SKAL ALTID stilles EFTER man har indstillet sine platiner, men om tændingen står 5 grader for sent eller for tidligt får den ikke til at hakke osv.

prøv med dine platiner igen.

ellers er det nok brændstof tilførslen den er gal med, hvis ikke platin indstillingen får den til at køre.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Rasser skrev:
Der skal være 0,4mm afstand mellem platinerne når dine platiner står mest åbnet... jeg har på fornemmelsen du roder rundt i det, eller misforstår jeg din beskrivelse af hvordan du stiller dine platiner.
Når man stiller platiner er det kun platiner man skal tage hensyn til, der er ikke andet der skal line op, eller stå på noget mærke. Kun platin afstanden!


Jep. De er justeret så de åbner 0,4 på max. Tændrør er Bosch W8AC og der er gnist på alle og de er på 0,7, dog var det noget sort på tændrørerne.

Karburator har været skilt og renset. Tjekker acceleratorpumpen i morgen.

Tak - so far!

Holger

-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
TheRealHolger skrev:
Rasser skrev:
Der skal være 0,4mm afstand mellem platinerne når dine platiner står mest åbnet... jeg har på fornemmelsen du roder rundt i det, eller misforstår jeg din beskrivelse af hvordan du stiller dine platiner.
Når man stiller platiner er det kun platiner man skal tage hensyn til, der er ikke andet der skal line op, eller stå på noget mærke. Kun platin afstanden!


Jep. De er justeret så de åbner 0,4 på max. Tændrør er Bosch W8AC og der er gnist på alle og de er på 0,7, dog var det noget sort på tændrørerne.

Karburator har været skilt og renset. Tjekker acceleratorpumpen i morgen.

Tak - so far!

Holger



fint, 0,4 og 0,7 er helt efter bogen - og det bør altid kunne køre, så fremt den fødes med benzin!
Det er ikke bare dit benzinfilter der er stoppet vel ??

hvis det bare er når du kører ligeud med konstant fart og med gaspedalen i samme stilling, så er det IKKE din acc. pumpe der er vrøvl med. Hvis der ikke kom noget benzin ud af acc. pumpe røret så ville det give sig udslag i at hver gang du trådte din gas i bund for at komme frem af, så ville din motor miste pusten/ dø ud et par sekunder for derefter at accelerere normalt igen.

Hvordan præcist hakker den og kan du provokere den til at gøre det ? fart ? omdr ? under acceleration ? osv. osv.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Når den hakker for dig, hjælper det så at du lader den stå i tomgang et par minutter før du prøver at køre videre igen ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
karburatorrens kræver også at man skruer dysser ud og blæser GODT igennem med trykluft
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
TheRealHolger skrev:
Alt undtagen tændrørerne er noget ikke-Bosch. Kan det have betydning for mit system, når det bliver varmt?



Ja det kan det sagtens - Taiwan-dimser er ikke helt samme kvalitet som Bosch.
Din tændspole er vist en Bosch kopi ikke? - det virker heller ikke optimalt.

John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=John Pedersen]
TheRealHolger skrev:
Alt undtagen tændrørerne er noget ikke-Bosch. Kan det have betydning for mit system, når det bliver varmt?



Ja det kan det sagtens - Taiwan-dimser er ikke helt samme kvalitet som Bosch.
Din tændspole er vist en Bosch kopi ikke? - det virker heller ikke optimalt.

John



Så må jeg vist hellere få fat i Bent fra K&B Service, eller Thomas fra Classic VW-Parts og se om de kan sende en Bosch-fordeler a.s.a.p.


Ud over det vil jeg i morgen:

Kontrolere stelforbindelse på gearkasse - den sidder vel så den ikke er til at tage fejl af?

Undersøge hvor meget min accelerationspumpe spytter ud.

Blæse alle dyserne igennem een gan til - spørgsmålet er så, om jeg kan skrue det rigtigt sammen igen.


Jeg gi'r besked, når jeg har prøvet ovenstående.

Tak til alle.

Holger
-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=John Pedersen]
TheRealHolger skrev:
Alt undtagen tændrørerne er noget ikke-Bosch. Kan det have betydning for mit system, når det bliver varmt?



Ja det kan det sagtens - Taiwan-dimser er ikke helt samme kvalitet som Bosch.
Din tændspole er vist en Bosch kopi ikke? - det virker heller ikke optimalt.

John



Så må jeg vist hellere få fat i Bent fra K&B Service, eller Thomas fra Classic VW-Parts og se om de kan sende en Bosch-fordeler a.s.a.p.


Ud over det vil jeg i morgen:

Kontrolere stelforbindelse på gearkasse - den sidder vel så den ikke er til at tage fejl af?

Undersøge hvor meget min accelerationspumpe spytter ud.

Blæse alle dyserne igennem een gan til - spørgsmålet er så, om jeg kan skrue det rigtigt sammen igen.


Jeg gi'r besked, når jeg har prøvet ovenstående.

Tak til alle.

Holger
-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) Torkild fra Osted Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Er du sikker på at din automatchoker virker?
Noget kunne tyde på at den ikke slår fra.
Hvis den ikke slår fra begynder motoren at halte efter et stykke tid,
(den kvæler sig selv i bensin), og tændrørene soder til.
Automatchokeren sidder bag et lille dæksel fastholdt af tre skruer
og vender hen mod dit laderelæ.
Prøv at sætte tænding på, vent et par minutter og mærk om dækslet
bliver varmt, hvis ikke er din chokervarmespiral brændt over.
Torkild
-------------------------------------------
Type 1 1956 Granatrød. VW UP 2014 Sort. Type 1 1985 Samtrot.
bpkk@post.tele.dk 20 12 58 04
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=Torkild fra Osted]Er du sikker på at din automatchoker virker?
Noget kunne tyde på at den ikke slår fra.
Hvis den ikke slår fra begynder motoren at halte efter et stykke tid,
(den kvæler sig selv i bensin), og tændrørene soder til.
Automatchokeren sidder bag et lille dæksel fastholdt af tre skruer
og vender hen mod dit laderelæ.
Prøv at sætte tænding på, vent et par minutter og mærk om dækslet
bliver varmt, hvis ikke er din chokervarmespiral brændt over.
Torkild


Jeg har lige skiftet choker-elementet, fra en ny karburator. Umiddelbart skulle det ikke kunne samles forkert, men jeg prøver at mærke efter i morgen.

Tak

Holger
-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja, det er ikke let, at være en totalt motor-mongol.

Karburator adskilt - igen - og samlet. Hvordan justerer man accelerationspumpen? Nu har jeg lavet noget med nogle skiver ved fjederen på "armen". Visk ikke helt den rigtige måde at gøre det på.

Automatchokeren bliver godt nok varm.

Nu er jeg i tvivl om hvorvidt jeg har monteret tændrørskablerne korrekt:

Cylindre set bagfra:

3==..|...|..==1
2==..|...|..==4


Rækkefølge:

3==..|...|..==1
4==..|...|..==3


Fordelerdæksel (til cylinder nr.):

........2
..3.........
......X......
.........1
..4.....


Fordelerdæksel (tændingsrækkefølge):

........4
..3.........
......X......
.........1
..2.....


Det skulle vist være rigtigt?


Den er nu blevet "svær" at starte - springer ikke igang som den plejede og skyder helt vildt.

Crap. Crap. Crap og super-CRAP!

God påske til alle på vw-nettet.

Holger
-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Du har vendt kablerne forkert.
- Back to basics:
Af med venstre ventildæksel. (førersiden) Drej motoren med en nøgle. Når remhjul viser tændingsmærke, er det enten 1 eller 3. tjek herefter om ventiler "vipper" eller overlapper på cylinder 3, (Forreste i venstre side) når du kører motoren frem og trilbage henover tdc. Gør de det er du på kompression på 1. dvs. der hvor rotoren er nu ER CYLINDER 1. (Gør den ikke er du på 3 og skal dreje motoren 360 gr.) derefter har du så rækkefølgen fra det rigtige udgangspunkt. 1,4,3,2. Og rotoren drejer MED uret.
Du er da helt afmarcheret m. rækkefølge. Se nu på tallene på køleblikket !!! Det er derfor de er stemplet ind i godset du.
T
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg har en reperationshåndbog på dansk på Pdf fil jeg kan overføre til dig på Messenger hvis du er interesseret. Den tror jeg du ville lære lidt af at læse i.
Skriv PM hvis det var noget.

Mvh John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) motek Member
Skrev for 16 years siden | | | |
det kunne ikke tænkes at du har glemt karburatorsprit, den er nemlig noget
følsom, check om karburator er helt iset til når den begynder at hakke, og
så vil jeg mene at det der "flotte" forchromede luftfilter uden luftfor-
varmning kan være en årsag til karburatoris, just my to cents.

Tony
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Anonym skrev:
Du har vendt kablerne forkert.
- Back to basics:
Af med venstre ventildæksel. (førersiden) Drej motoren med en nøgle. Når remhjul viser tændingsmærke, er det enten 1 eller 3. tjek herefter om ventiler "vipper" eller overlapper på cylinder 3, (Forreste i venstre side) når du kører motoren frem og trilbage henover tdc. Gør de det er du på kompression på 1. dvs. der hvor rotoren er nu ER CYLINDER 1. (Gør den ikke er du på 3 og skal dreje motoren 360 gr.) derefter har du så rækkefølgen fra det rigtige udgangspunkt. 1,4,3,2. Og rotoren drejer MED uret.
Du er da helt afmarcheret m. rækkefølge. Se nu på tallene på køleblikket !!! Det er derfor de er stemplet ind i godset du.
T


Ja, nu er jeg endnu mere forvirret.
Jeg har ikke haft ventildækslerne af. Det gør jeg i morgen og følger ovenstående vejledning.

Men jeg har forbundet kablerne så tændingrækkefølgen er som i dette indlæg.

http://vwnettet.dk/gallery/picture/34498

Der er desværre ikke hakket nogen num¨re ind i mit køleblik.

Foreste højre cylinder = cylinder 1 = tændingsmærke på fordeler = tændingsrækkefølge 1

Bagerste højre cylnder = cylinder 4 = tændingsrækkefølge 2

Foreste venstre cylinder = cylinder 3 = tændingsrækkefølge 3

Bagerste venstre cylinder = cylinder 2 = tændingsrækkefølge 4


Til John: jeg prøver lige uden i første omgang. Det kan sgu da ikke passe, at jeg ikke kan finde ud af noget så simpelt....


Holger
-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 16 years siden | | | |
motek skrev:
det kunne ikke tænkes at du har glemt karburatorsprit, den er nemlig noget
følsom, check om karburator er helt iset til når den begynder at hakke, og
så vil jeg mene at det der "flotte" forchromede luftfilter uden luftfor-
varmning kan være en årsag til karburatoris, just my to cents.

Tony


Der er sprit på.

Den har tidligere gået fint med mit chrome-gejl, men jeg kunne jo lave en studst til luftforvarming.

Der er ikke noget der iser til.

-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
TheRealHolger skrev:



Til John: jeg prøver lige uden i første omgang. Det kan sgu da ikke passe, at jeg ikke kan finde ud af noget så simpelt....


Holger



:D - Der er nogen der påstår at det er en mandeting at først prøver og prøver man helt vildt og når man så ikke kan finde ud af det - S
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village

Reply

You must log in to post.