Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
12:10 Karsten_vw: Glædelig jul ?
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Manglende kompression?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Thomas Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Overskriften burde måske i stedet være "utætte cylindre"..

Jeg har lige været i gang med at pakke min 1600 motor om. Toppe og cylinderforringer har været af og blevet rengjorte. Alle dele har ikke tegn på slid, toppe er uden revner, ventiler er tætte og uden slør, cylindre er pæne usodet og går tæt i forringer. Så langt så godt..

Jeg har skiftet pakninger, stødstangsrør og tændrør. Samlet delene efter forskrifterne i Tom Wilsons bog "how to rebuild your volkswagen engine". Bolte er strammet i rigtige rækkefølge og til rette moment.

Herefter har jeg tørnet motoren med følgende problem. Den tørner alt for let til en susende lyd. Lidt olie imellem cylinder og topstykke viser at luften sniger sig ud der, selvom overfladerne herimellem er rene og uden hakker eller ujævnheder.

Og det er så her jeg spørger de kloge: Betyder dette at cylinder og toppe er ubrugelige? Og hvordan kan jeg afhjælpe det?

Mvh Thomas
-------------------------------------------
It's not just a car
It's a volkswagen...
Tlf: Enoghalvtres Tooghalvfems Seksogfyrre Seksogfirs
(permalink) Farmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Toppene er sansynligvis blevet "ujævne" i tidens løb Du skal have fræst dem rene i anlægsflader. For en sikkerheds skyld ville jeg osse tage cylinderne med ved samme lejlighed. Så kan du i samme ombæring få tilpasset vendehøjden.
Komplet job 1100 kr.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Kirk... Member
Skrev for 16 years siden | | | |
jeg ville nok lige skille det ad en gang og se om der ik lige er noget der er gået galt i monteringen eller der ligger et eller andet og laver tis med dig...
ellers gør som farmer siger det er forholdsvis billigt...i forehold til nyt
-------------------------------------------
[URL=http://s960.photobucket.com/user/KirkhammerThomas/media/lll/dcdcfefa-8bc4-4f84-96cd-3988de0d2ff
(permalink) Thomas Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Tak for hjælpen. Jeg tænkte nok at en planfræsning skulle til, for jeg har allerede renset og tjekket begge flader.
Nitte! Men okay så ved jeg at jeg får et godt resultat.
-------------------------------------------
It's not just a car
It's a volkswagen...
Tlf: Enoghalvtres Tooghalvfems Seksogfyrre Seksogfirs
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Du kan jo prøve at starte med noget ventilslibepasta på cylinder-anlægsfladerne og slibe topstykkerne til ved at dreje cylindrene i topstykkerne. Husk at nummerere dem.

Rengør og se hvor der ikke er slebet, og slib igen.

Men ellers er der nok kun en fræsning og evt afdrejning af cylindre tilbage.

Reply

You must log in to post.