Overskriften burde måske i stedet være "utætte cylindre"..
Jeg har lige været i gang med at pakke min 1600 motor om. Toppe og cylinderforringer har været af og blevet rengjorte. Alle dele har ikke tegn på slid, toppe er uden revner, ventiler er tætte og uden slør, cylindre er pæne usodet og går tæt i forringer. Så langt så godt..
Jeg har skiftet pakninger, stødstangsrør og tændrør. Samlet delene efter forskrifterne i Tom Wilsons bog "how to rebuild your volkswagen engine". Bolte er strammet i rigtige rækkefølge og til rette moment.
Herefter har jeg tørnet motoren med følgende problem. Den tørner alt for let til en susende lyd. Lidt olie imellem cylinder og topstykke viser at luften sniger sig ud der, selvom overfladerne herimellem er rene og uden hakker eller ujævnheder.
Og det er så her jeg spørger de kloge: Betyder dette at cylinder og toppe er ubrugelige? Og hvordan kan jeg afhjælpe det?
Mvh Thomas
Jeg har lige været i gang med at pakke min 1600 motor om. Toppe og cylinderforringer har været af og blevet rengjorte. Alle dele har ikke tegn på slid, toppe er uden revner, ventiler er tætte og uden slør, cylindre er pæne usodet og går tæt i forringer. Så langt så godt..
Jeg har skiftet pakninger, stødstangsrør og tændrør. Samlet delene efter forskrifterne i Tom Wilsons bog "how to rebuild your volkswagen engine". Bolte er strammet i rigtige rækkefølge og til rette moment.
Herefter har jeg tørnet motoren med følgende problem. Den tørner alt for let til en susende lyd. Lidt olie imellem cylinder og topstykke viser at luften sniger sig ud der, selvom overfladerne herimellem er rene og uden hakker eller ujævnheder.
Og det er så her jeg spørger de kloge: Betyder dette at cylinder og toppe er ubrugelige? Og hvordan kan jeg afhjælpe det?
Mvh Thomas
-------------------------------------------
It's not just a car
It's a volkswagen...
Tlf: Enoghalvtres Tooghalvfems Seksogfyrre Seksogfirs
It's not just a car
It's a volkswagen...
Tlf: Enoghalvtres Tooghalvfems Seksogfyrre Seksogfirs