Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Rassers 62´er Type 117 projekt - Nu med fuld gang i type 4 motorprojekt!

Tags:

(permalink) Hagen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Rasser

Jeg mener bare at skvulpe pladen sidder originalt med nogle pakninger som er røde for at den ikke skal kunne vibere. Jeg mener de sidder langs kanten af skvulpe plade, Jeg synes bare engang at farmer skrev noget om man ikke behøvede dem. Og da jeg kun har en, ville jeg bare høre om du havde sat nogen i din motor eller ej og du havde oplevet nogen problemer med dette. Det var ikke kritik af dit arbejde.

Henrik Hagen

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det er rigtigt, at originalt er der (4) røde pakninger, som sidder omkring "ørerne" på skvulpepladen og pakker mod blokken. Men de kan ikke købes mere. Derfor har jeg også i de senere år monteret skvulpepladen uden disse. Mener osse at kunne mærke en forskel fra de motorer der ingen har, under især hård kurvekørsel.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg anede slet ikke der fandtes sådanne dibbedutter. Jeg har aldrig skilt en hel komplet type4 motor ad, min motor er stykket sammen af stumper fra hist og pist :-)
Så jeg tog det skam ikke som kritik overhovedet.

T: Er det olielampen du kan se blinke eller hvordan er det du ser forskellen ?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Jensen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvis det er nr 53 på billedet kan de købes repro her:
http://www.autoatlanta.org/ søg efter 022 101 559

skvulpeplade.jpg

(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Rasser, ja, det er olielampen jeg gik ud fra.
Jensen. Det er dem, men de kan ikke levere, - det meste af tiden.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

T: Det er jo derfor jeg har fået tippet til at svejse de par ekstra stykke lodrette plader på midt på skvulpepladen. Netop for at undgå at alt olien forsvinder over i den ene side. Det giver i hvert fald mere mening for mig, at det skulle hjælpe at svejse lodrette plader på, frem for et par pakninger omkring skvulpepladen - eller ?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) crenne Member
Skrev for 14 years siden | | | |

totalt fed vogn , rigtig godt bygget syns jeg fed stil

-------------------------------------------
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland
(permalink) crenne Member
Skrev for 14 years siden | | | |

rasser hvor har du lært det med at bygge motor ,det er fedt du viser tingende sådan step by step så vi andre (mig selv tænker jeg på) kan lære lidt

fed vogn hvor mange cc er motoren på ??

crenne

-------------------------------------------
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har vel gjort som alle andre?!... Meget kort fortalt så har jeg læst alt det jeg overhovedet kunne finde om emnet, og så har jeg bare frygtløst kastet mig ud i det, og gjort mig en masse erfaringer.
Jeg har også været så heldig at jeg næsten altid har haft en erfaren motorbygger at kunne ringe til hvis jeg stod med et problem jeg ikke umiddelbart kunne overskue. Det har altid været en fantastisk hjælp!
Jeg har så også lavet alle de klassiske fejl med at spare de forkerte steder, så jeg har oplevet næsten alle de klassiske problemer med både karburatorer og tænding. Det har jeg så lært af sidenhen, og udtrykket "chrome won´t get you home" har i sandhed vist sig at holde stik! Hold dig fra alt det billige lort.

En ting har jeg dog lært - Det kan aldrig betale sig, at gøre næsten hvad som helst for at presse de sidst 3-4hk ud af en motor (kun til "all out race"). Af skade bliver man klog, eller hvordan det nu end er udtrykket lyder! Jeg har nu "lært" at vælge pålidelighed frem for performance. Kompromiset mellem de to er dog en hårfin grænse som man vel egentlig kun lærer ved at prøve sig frem ;-)

Når jeg tænker tilbage på alle de "udfordringer" jeg har haft så må jeg godt nok sige at det har været nogle dyrtkøbte erfaringer. Men omvendt er jeg også tilhænger af udtrykket "learning by doing". Det er den bedste måde at lære på - i den henseende er internettet noget værre lort, for man lærer det ikke ved at læse om det, man er nødt til at få beskidte fingre!

Hvis du virkelig skal igang med din første tunede folkevognsmotor, så sørg for at få en erfaren gut til at kigge dig over skulderen og komme med gode råd undervejs, så slipper du for alle de dumme lærepenge som vi andre har måttet betale.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) crenne Member
Skrev for 14 years siden | | | |

super jamen jeg skal da i gang med en motor,når jeg engang finder en , nu har jeg stadig en masse rust arbejde jeg skal ha fixet osv . . .kæmpe projekt hihi men vil da prøve mig frem , godt med vwnettet der er en masse vwvenner man kan få råd a

crenne

-------------------------------------------
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Rasser.

Det speedertræk du bruger hvad hedder det og hvor kan det købes/pris.

Hilsen Peter

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det er et Gene Berg Speedertræk - fra (tada) Gene Berg :-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

TIL SALG....

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) micha racing Member
Skrev for 13 years siden | | | |

og hvad pris og er det som den er med alt til ????

-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) langeberg Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hvis rasser ikke tør skrive en pris på grisen byder jeg da xxxxxkr...*GGGG'...det gazzzz og jeg ved du kan tage det...mvh jan

(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

haha Jan ;-)

Det har jeg ikke gjort mig helt klar endnu, men vil nok gerne beholde motoren og lidt småting. Men kan også sælges komplet som den er, køreklar.
Umiddelbart kan jeg sælge bilen som køber ønsker det, med hans/hendes valg af fælge, sænkning osv.
Eller evt. strippet for alt det dyre udstyr, så kan man selv bestemme stilen (og til dels prisen ;-) ).
Men det er da klart nemmest bare at sælge den i den stil som den er.

Har den org. motor til bilen.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) micha racing Member
Skrev for 13 years siden | | | |

du skal komme med en pris ellers bliver indlægget slettet det er reglen :))))))

-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hahaha ;-)

og det gør dit også hvis ikke du er int. i at købe varen ;-)

nå spøg til side - vi snakker vel 100.000 +/- - mere hvis det hele skal med, og lidt mindre hvis jeg skal pille det meste grej af.
Til gengæld garanterer jeg en showbil der er bygget til både at se godt ud samt køre pissegodt. Ingen rudelister der suser fordi de ikke er tætte, ingen vand der kommer ind nogen steder osv. osv. osv.
Jeg ville ikke være nervøs ved at skulle køre langvejs uden at have værktøjskassen med.

4stk 1. præmier vidner også lidt om bilens kvaliteter

img_6091.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Clausenvw Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nej nej sgu da ikke nu !
Du må da meget gerne sende en pris til mig - når du er kommet frem til en, uden alle de ting du vil beholde - dog må foldetaget gerne bliver der !
Så må jeg jo overbevise konen om at vi aflyser den forestående USA rejse og bruger pengene til køb af din bil :-)))

Edit - der kom prisen, som er OK på den bil !

-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
(permalink) langeberg Member
Skrev for 13 years siden | | | |

er sikker på rasser tage imod en usa rejse som delbetaling på bilen ..ved ikke lige om fru clausen så skal med...GGG

(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja det kan vi nok godt finde ud af ;-) ;-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Gregers Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja, vores tur til Hannover gik jo strygende uden nogen form for problemer ... Sweet Ride :-) Også hjem forresten, selvom en af os var syg ;-)

(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Pøj pøj med salget Rasser. Den kommende ejer bliver en lykkelig ejer !

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

90.000,-
- og så beholder jeg rat, gearstang, motor og olietemperatur-ur.
Org. gearstang, rat og motor (den bilen er født med) medfølger selvfølgelig.
Den kan sagtens laves billigere endnu, gearkasse hjul osv. kan også skrues af :-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det er en total fin vogn som med mit kendskab til renovering har kostet langt over det doppelte at bygge + arbejdstimerne..

Held og lykke med salget Rasser, til den pris bør den blive revet væk.

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk

Reply »

You must log in to post.