Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Rassers 62´er Type 117 projekt - Nu med fuld gang i type 4 motorprojekt!

Tags:

(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det bliver spændt fast mellem bagspids og bagskærm, og så har jeg svejst en svejsemøtrik i bagspidsen oppe i motorrummet. Her spænder jeg de sider på bagpanelet fast som sidder inde i siden af motorrummet, de to ekstra bolte som det her spændes fast med giver MEGET mere stivt bagpanel. Der er meget stor forskel på det i forhold til hvis det bare er spændt fast mellem bagspids og skærm.

ser lige om jeg har et billede et sted

Og Tom.... jeg har opgivet dig! ps hvordan går det med bussen? hæhæ ;-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) tom j Member
Skrev for 15 years siden | | | |

av....

-------------------------------------------

(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Så blev den klar, så mangler der bare lidt finjustering af karburiderne. Men det føles som om der er jævnt godt ryk i den :-)

anchor 001 large.jpg
anchor 002 large.jpg
anchor 003 large.jpg
anchor 004 large.jpg
anchor 005 large.jpg
anchor 006 large.jpg
anchor 007 large.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ser godt ud...!

(permalink) BKA Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Top nice work...

Bjarke

-------------------------------------------
mailbjarke@gmail.com
SALG: http://vwnettet.dk/topic/152391
Vw 411 morfar cruiser.
(permalink) Lange Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er sq lir´, godt gået Rasser

-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) Fridolin Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Faste rør til fuel er rigtigt flot og den breaterbox til type 4 er bare godt gået, din gamle "old school" motor var flot, men denne her er bare "den" til bilen, respect!!....
Michael...

-------------------------------------------
berg.m@webspeed.dk
22772343
(permalink) Gregers Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvordan kørte den ?

(permalink) Clausenvw Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Den motor er bare så gennemført !!
Top point herfra .. generelt på hele bilen også , den er bare så lækker

/ Clausen

-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
(permalink) tom j Member
Skrev for 15 years siden | | | |

BLÆRET.... ser super godt ud , gætter på at den også går pænt godt..glæder mig til at opleve den live :-) dejligt at se hvor godt et resultat man kan få, når man har tiden og ikke mindst evnerne.. den kan du vist kun være stolt af, Rasser

-------------------------------------------

(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Utroligt flot og veludført arbejde.

Den bil ser ud til at have højeste klasse.

Mvh. Erik Bendix

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tak skal i ha! Det var sgu også fedt endelig at høre den springe igang, efter den lange byggeproces. Alting skulle bare modificeres, så det har bare taget meget længere tid end jeg oprindeligt regnede med. Men det hele værd nu :)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg fik en tur den anden dag og kan kun sige at der er et rigtigt godt træk i den ged når den får noget at leve af!! Når IDA'erne lige bliver dyset rigtigt ind osv. er jeg sikker på at den bliver super at køre med!

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Retrobug Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tja' hvad skal man efterhånden sige.. ??

Rasser - Excellence was expected :-)

M.

perfektion.jpg

-------------------------------------------
I'm not impressed easily. Wow! A blue car!
IPhone: 25576904
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er nok den flotteste vw i DK, hvis ikke den bedst byggede - der er ikke en finger at sætte den, superflot!

Nicolaj

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Peter_Plade Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja kan jo ikke sige noget som ikke allerede er blevet sagt, men godt ser det sgu ud!

-------------------------------------------
http://vw-bluehats.blogspot.com/
40356342
peterplade[@]mail.dk
(permalink) Hagen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Rasser

Det ser sgu kanon ud.. Ganske nydeligt arbejde.
Jeg har lige et spørgsmål. De cylinder skjolde du har på din motor, er det fra CSP?
Hvis ja hvordan passer de?

Henrik Hagen

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

TAK for alle de rosende ord, det er sgu lækkert!

Tigerdyr: hvis jeg skulle lave det igen ville jeg lave det i stål vha. nogle type 4 køleblik. Men det er nok fordi jeg ikke er fibermand. Det er jo noget nemmere lige at skære og svejse lidt, istedet for at skulle klippe og klistre. Men det er nok smag og behag. Pasformen kunne de godt have lavet bedre!

Tom: Du fik ret, jeg kunne ikke lade være. Olielækagen er fikset ;-)

Nå men ellers har jeg fået monteret Wideband lambdasonde og A/F ratio måler inde i bilen. MEGET nyttigt stykke værktøj må jeg sige!
Synes jeg har fået den til at køre rimelig godt nu, men det er sgu langt fra lige så nemt at stille sådan et par repro IDA´er, som et par Weber IDF eller Dellorto DRLA.
Desuden er motometer olietemperatur uret monteret, og målinger indtil videre ser rigtig rigtig fornuftige ud. Dejligt, lige som jeg havde håbet!

Nå ja, og så har jeg fået ny 1. chauffør ;-)

Jeg skal lige have checket op på sporingen af forhjulene, så er jeg klar (næsten) til 1. maj Hannover.

img_3389.jpg
img_3393 1024x768.jpg
img_3398 1024x768.jpg
img_3399 1024x768.jpg
img_3400 1024x768.jpg
img_3401 1024x768.jpg
img_3405 1024x768.jpg
img_3407 1024x768.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

er lidt lun på din løsning med oliepåfyldningen - har tænk lidt på hvordan man fik sådan en sat på - det der er holdbart - good job ..

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Gregers Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Har Ida ikke lidt svært ved at nå pedalerne ?

(permalink) micha racing Member
Skrev for 15 years siden | | | |

super fed bil/motor og hatten af for det arbejde du har udført:)))) ps rigtige mænd for pigerbørn IKK :)) familien lübbe venter bare nr2 til 1 dec

-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) Jensen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Rasser..TAK for en uforglemmelig tur. Det er sgu første gang jeg har været med i en bil, der rykkede så vildt at passagersædet hoppede ud af sædeskinnerne. Det er noget af en oplevelse når man pludselig forsvinder om på bagsædet, for først at dukke op til overfladen igen da du skiftede til program 2.

..og KIDJ du stopper bare med at grine nu!!

(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja så kan du lære og holde i panik håndtaget istedet for at sidde og kigge på kontrol lyset til linelocken ;-)

Griner sgu endnu... det var faneme skægt!

Det er ikke alle der kan sige at deres bil rykker sædet ud af skinnerne ;-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Hagen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Rasser

Jeg har lige et hurtigt spørgsmål. Du har sat en skuble plade i din fine type 4 motor. Har du monteret den uden de røde parkninger eller med. Bare nysgerrig.

Henrik Hagen

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det må så være uden.

hvor siger du de to røde pakninger skal være, jeg synes da bare man bolter skvulpepladen og pickup sammen ?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply »

You must log in to post.