Nå, inspireret af al den snak om matchportning af manifolde, så fik jeg den idé at sætte et par stifter i topstykket. Stifterne skal så styre manifolden på plads i den helt rigtige position.
Jeg skilte et gammelt nåleleje ad og fandt de stifter jeg skulle bruge i 2mm tykkelse. Derefter spændte jeg topstykke og manifold sammen i den rigtige position, og borede så to 2mm huller gennem manifold og ned i topstykke. Efter demontering af manifolde blev stifterne så limet fast med locktite i topstykket.
Nu er det supernemt at montere manifold på topstykket, og den kommer til at sidde i den rigtige position hver gang - uden alt det sædvanlige flytten rundt indtil man synes den var på plads.
Pga. udformningen på manifolden var det umuligt at komme til at bore ude i siderne af flangen, derfor borede jeg de to pas-stifter i midten. Jeg var lidt i tvivl om det ville give for meget "slup", men det fungerer heldigvis perfekt.
Taget i betragtning af hvor nemt og hurtigt det var at montere de pas-stifter, så burde jeg for længst have lavet det.
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia