Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Rassers 62´er Type 117 projekt - Nu med fuld gang i type 4 motorprojekt!

Tags:

(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nå, inspireret af al den snak om matchportning af manifolde, så fik jeg den idé at sætte et par stifter i topstykket. Stifterne skal så styre manifolden på plads i den helt rigtige position.

Jeg skilte et gammelt nåleleje ad og fandt de stifter jeg skulle bruge i 2mm tykkelse. Derefter spændte jeg topstykke og manifold sammen i den rigtige position, og borede så to 2mm huller gennem manifold og ned i topstykke. Efter demontering af manifolde blev stifterne så limet fast med locktite i topstykket.
Nu er det supernemt at montere manifold på topstykket, og den kommer til at sidde i den rigtige position hver gang - uden alt det sædvanlige flytten rundt indtil man synes den var på plads.
Pga. udformningen på manifolden var det umuligt at komme til at bore ude i siderne af flangen, derfor borede jeg de to pas-stifter i midten. Jeg var lidt i tvivl om det ville give for meget "slup", men det fungerer heldigvis perfekt.

Taget i betragtning af hvor nemt og hurtigt det var at montere de pas-stifter, så burde jeg for længst have lavet det.

dsc01423.jpg
dsc01424.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Gregers Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Helt ærligt - er det dig de kalder Georg Gearløs ?

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

rasser rastløs ;0)

nej godt tænkt rasser - en simpel løsning virker altid godt...

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Guller Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Fantastisk. Ka man snart få flere billeder at se af projekt bus.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Så er der sket lidt igen. Det føles som om det har været 1 skridt frem og to tilbage, de sidste par uger med motorprojektet. Men nu lykkedes det da heldigvis at få næste skridt afsluttet - longblock samlet!

En dag jeg har mere lyst, tid og overskud ligger jeg flere billeder og tekst op.

dsc01547.jpg
dsc01555.jpg
dsc01533.jpg
dsc01540.jpg
dsc01548.jpg
dsc01550.jpg
dsc01538.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Jesper M Member
Skrev for 15 years siden | | | |

uha det ser fedt ud! har du selv lavet udstødningen?

Mvh Jesper M

-------------------------------------------
Beach Buggy: http://vwnettet.dk/topic/133268
Bobbel 64'er: http://vwnettet.dk/topic/148902
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nej det er en "TurboThomas" har FORSØGT at lave, det her er 3. version og den passer stadig ikke sammen med potten. Jeg skal ud og have en rustfri smed til at svejse den sammen efter jeg har skåret/hæftet den op så den sidder rigtigt, og så skal alle svejsninger syres af (de første 2 versioner var fint afsyret og slebet, men det har han åbenbart glemt eller ikke gidet gøre på den her 3. version). Det er sådan ca. det man får for 3000kr - en masse arbejde og en udstødning der passer af lort!

Skal jeg fortsætte med at fortælle om dengang jeg åbnede pakken med 1.02mm cylindershims (stålringe til at ligge mellem cylinder og blok), for blot at finde ud af at 3 af dem var 1.11mm og 1 enkelt var 0.95 (det ville have resulteret i skadede topstykker og en utæt motor).... eller dengang jeg opdagede at cylinderne ikke lagde an i topstykket, fordi køleribberne ikke var fræst lige så dybt ned som der var fræst dybt for kompression. (Det var kun 0,10-0,15mm før de lagde an, men havde jeg monteret det, havde jeg sikkert brændt toppene af, hvis den ellers overhovedet ville starte ). Hvis ikke det var fordi jeg lige ville slibe cylinderen til i topstykket, så havde jeg sikkert aldrig opdaget denne fejl!... osv. osv.
Et skridt frem og to tilbage, andres fejl kan koste dyrt - jeg har total paranoia nu og måler hellere en gang for meget end en for lidt!
ps. hvor mange at jer måler ALLE 4 cylinder shims inden i samler motoren ? (er du en af dem der ikke gør - så begynd nu! Ja det gælder faktisk alle nye repro dele - mål mål mål!).

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Jesper M Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Puha det lyder som om det har været sejt at komme i mål med den motor... men mon ikke det lykkedes for dig engang.. held og lykke med det, spændende at se hvor meget den gir

-------------------------------------------
Beach Buggy: http://vwnettet.dk/topic/133268
Bobbel 64'er: http://vwnettet.dk/topic/148902
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvad med de gamle cylindre. Hvem fik du til at hone dem ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

De kom på som de var. Har sammenliget honingen med nye cylindre, og de var ikke grove sammenlignet med dem, tværtimod! Stempler målte vi jo til 93.95 og cylindre til 93.99. Det giver jo også 4/100 i tolerance, så det er jeg ikke nervøs ved. Det var mere det med at du mente at honingen var for grov, som jeg var nervøs ved. Men efter at have sammenlignet med nye cylindre, så er jeg ikke nervøs over det.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Odgaard Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Flot bobbel, den er sku godt lavet. Den motorstand du har på arbejdsbordet er den hjemmelavet eller hvor kan man købe sådan en bordmodel?

Mvh Odgaard

(permalink) Gregers Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Du kan faktisk købe dem af M-Flow herinde fra VWNETTET ... jeg har købt en af ham - den er rigtig fin :-)

(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Så er jeg gået igang med at opfinde den dybe tallerken....

dsc01595.jpg
dsc01577.jpg
dsc01559.jpg
dsc01588.jpg
dsc01589.jpg
dsc01593.jpg
dsc01594.jpg
dsc01558.jpg
dsc01560.jpg
dsc01561.jpg
dsc01562.jpg
dsc01564.jpg
dsc01569.jpg
dsc01570.jpg
dsc01574.jpg
dsc01576.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) tom j Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hhhmmmmmmm... Rasser.. den holder til strømfordeleren ser udtil at være 1/1000 mm ude af centering... tror du nu det går???? :-)

-------------------------------------------

(permalink) tom j Member
Skrev for 15 years siden | | | |

centrin... næ ... centering..... næ.... hvordan fanden staver man til centr..... noget :-(

-------------------------------------------

(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hahahaha sjove Tom ;-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Griebel Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Vild med 009'eren i "party-dress" !!!!!!!!!!!!!! :)

-------------------------------------------
http://www.griebel.blogspot.com Instagram: C.Griebel
(permalink) 111softtop Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Fin bil du får lavet.. jeg er selv igang. og lige pt ved at lave aftageligt bagpanel så har jeg lige et spørsmål til en pro. har du pakning på dit bagpanel? (den pakning mellem motor og bagpanel)
Hilsen Dan
40602285

-------------------------------------------
111 m. foldetag og 1914ccm under renovering
Type 3 notch 1500S
(permalink) Jespervang Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hvem har malet bilen? den ser noget " grov " ud i glansen!

ja, det er svært at få noget håndbygget, der bare passer 100% hvergang! utroligt at du har fået ham til at betale for det!

jesper

(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Grov ud i glansen - tager du pis på mig eller mener du det?

Og udstødningen er købt gennem dansk mellemmand, det er ham der har lovet at betale for arbejdet.

Mht. bagpanelet, ja så har jeg liste imellem motor og bagpanel. Jeg har så bare delt den.

dsc07962.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Jespervang Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hej du... nej, det var sgu seriøst nok! men jeg kan da se at det er opløsningen på de tidligere billeder, der er dårligt! den ser jo super blank ud på dit nyeste tilføjede billede!

jesper

(permalink) Slot Member
Skrev for 15 years siden | | | |

GEIL!

Fede billeder. Specielt dem fra fabrikshallen..

-Imponerende resultat du har opnået der.

-------------------------------------------
michaelslot@gmail.com
Tlf: 301 301 27
2x64' Type1 - 75' Safari - Puch Maxi 4Takt.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tak, men jeg kan ikke tage æren for at billederne blev gode, det er Mikael Urfeldt og hans kammerat der har lavet lidt magi med deres kameraer - De havde helt styr på at fange det rigtige motiv i det rigtige perspektiv, lys osv. osv.

Kan klart anbefale de to hvis der er nogen der skal have taget flotte billeder af deres biler.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) tom j Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jae... man kan meget med photoshop i dag..

-------------------------------------------

(permalink) Lange Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvordan har du lavet det aftagelige bagpanel?
Har luret lidt omkring, og det ser ud som om mange har hver deres måde at gøre det på...

-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477

Reply »

You must log in to post.