De hårde kolde facts indtil videre:
71mm krumtap, 210mm svinghjul, Webcam 494 knast, Scat SLR løftere, nye lejer, plejlstangsbøsninger osv., Komplet afbal. med svinghjul og trykplade, div. små ændringer på blok for at ændre det org. åndesystem.
Alle propperne i blokken er hevet ud for bedre rengøring af smørekanaler, der er efterfølgende skåret gevind og monteret nye propper efter endt rengøring.
Jeg har også lavet om på oliekanalerne i blokken, således at det org. oliefilter og oliekøler udtag er blevet "afmonteret" og "proppet/omledt", og jeg har så bare lavet ganske traditionelt fullflow ind/udtag (i bedste old school type 1 stil). På den måde tvinger jeg alt olien ud gennem det eksterne filter/thermostat/køler. Det er også meget nemmere at konvertere til en stor type 1 motor på et senere tidspunkt (hvis man skulle komme på disse tanker), idet olieslanger osv. passer direkte på begge type motorer nu.
Flere data følger efterhånden som delene kommer i/på motoren.
Det er helt dejligt endelig at komme igang med motorprojektet igen :-)
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia