Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

Rassers 62´er Type 117 projekt - Nu med fuld gang i type 4 motorprojekt!

Tags:

(permalink) Gregers Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ser sgu godt ud - må jo nok indrømme overfor dig at jeg nu skylder en date med din kone :-)
(permalink) Rasser Member
gregers skrev:
Ser sgu godt ud - må jo nok indrømme overfor dig at jeg nu skylder en date med din kone :-)

hehe - du dater bare løs.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Så kom der nyt projekt hjem fra Texas, og det er lynhurtigt blevet uinteressant at skrue type 1 ;-)
bus_lige_ankommet_fra_Texas_006.jpg
bus_lige_ankommet_fra_Texas_010.jpg
bus_lige_ankommet_fra_Texas_014.jpg

(permalink) mathiasen Member
Tillykke med den Rasmus! Er den som forventet? Fedt view til 62'eren gennem forruden! :D
Kanon himmel der :-)
(permalink) Minianker Member
Fedt mand, og der er klubaften idag, det bliver så godt når du kommer kørende i den idag :)
:) 20209156 :)
MIB Member
(permalink) tom j Member
Hold da kæft noget gammelt lort...... folk der bruger tid på en gammel split må sgu ikke være helt 100% oven i bøtten....... :-)

Nå, det hele gik lidt i stå efter vi fik den bette. Men jeg er så småt ved at starte op igen.

Jeg har fået monteret soltaget, himmelen (nææææææsten helt færdig) og omdrejningstælleren. Desuden tog jeg beslutning om at montere de tynde lyddæmpnings/bitumenasfaltplader indvendigt på brandvæggen mod motorrummet (var ikke planen oprindeligt), og derovenpå kom der så org. type lyddæmpnings filttæppe - og så til allersidst selve tæppesættet. Håber at det kan lyddæmpe rimeligt ude fra motoren af, således at det også er behageligt at køre længere ture på motorvejen.

Det er et helvedes arbejde at montere himmel ;-)
Monteringen af himlen er uden sammenligning det værste/sværeste arbejde jeg indtil videre har lavet på bilen. Himlen bestod af 11 forskellige stykker, og så er den lavet i stof som overhovedet ikke er det mindste fleksibelt.
Jeg har brugt 3-4 forskellige typer skum, vat osv. for at få det til at sidde ordentligt.
Men det lykkedes da sådan nogenlunde, der er selvfølgelig et par beygnderfejl hist og her, men resultatet er ok.
Aldrig mere montering af himmel i en type 117, der er så mange hjørner, kanter, rundinger osv. osv. - jeg var ved at give op allerede inden jeg var gået igang !!!!
DSC01149.jpg
DSC01151.jpg
DSC01159.jpg
DSC01165.jpg
DSC01176.jpg
DSC01177.jpg
DSC01178.jpg
DSC01179.jpg
DSC01182.jpg

Hvad gearstang skal du egentlig have i, når du nu har solgt din Gene Berg. Går du efter et mere classic look?
MIB Member
(permalink) Waehrens Member
Det er dælme godt ud. Du må have taget billederne så man ikke kan se begynderfejlene? :)

- Casper
(permalink) Erik Bendix Member
Det kan godt være du tidligere har nævnt det, men jeg orker ikke at gå alle 6 sider indlæg igennem ;-) Men hvor kommer din center"kåbe" på rattet fra ?

Forøvrigt et hamrende flot projekt du der har gang i.
22143315 eb@soundforce.dk
[quote=Erik Bendix]Det kan godt være du tidligere har nævnt det, men jeg orker ikke at gå alle 6 sider indlæg igennem ;-) Men hvor kommer din center"kåbe" på rattet fra ?

Forøvrigt et hamrende flot projekt du der har gang i.

Den er hjemmelavet / hjemmedrejet :-) - ser nemlig riiigtig godt ud.

ok, tak for det.
Waehrens skrev:
Det er dælme godt ud. Du må have taget billederne så man ikke kan se begynderfejlene? :)

- Casper

lige præcis.... en enkelt smutter under det ene sidevindue, hvor jeg fik skæret lidt for langt ind i stoffet - som så ikke blev dækket af dørbeklædningen :-(
Minianker skrev:
Hvad gearstang skal du egentlig have i, når du nu har solgt din Gene Berg. Går du efter et mere classic look?

Det er ikke den jeg har i som jeg har solgt :-)

Den der sidder i sælger jeg aldrig, det tog mig et par år bare at få overtalt sælger til at sælge den til mig. Det er en gammel Berg skifter, det er den model med fingergrebshåndtag, dvs. håntaget er slebet til så det passer til fingrene. Der er langt mellem de udbydes til salg, så den sælger jeg aldrig ;-)
(permalink) VWMikael Member
Rasser skrev:
Waehrens skrev:

- Casper

lige præcis.... en enkelt smutter under det ene sidevindue, hvor jeg fik skæret lidt for langt ind i stoffet - som så ikke blev dækket af dørbeklædningen :-(

Hold kæft hvor amatøragtigt! rigtig elekrikker fejl.. hehe :P

Ser fanme nice ud! håber den blir klar til
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Total iorden. Thumbs up to You Razzer..

Ron....
ronni_dall@hotmail.com
Rasser skrev:
Minianker skrev:

Den der sidder i sælger jeg aldrig, det tog mig et par år bare at få overtalt sælger til at sælge den til mig. Det er en gammel Berg skifter, det er den model med fingergrebshåndtag, dvs. håntaget er slebet til så det passer til fingrene. Der er langt mellem de udbydes til salg, så den sælger jeg aldrig ;-)

Det er sku da også rigtig, det kan jeg da huske når du nu siger det, kunne da heller ikke forstå hvis andet var tilfældet.

Og iøvrigt, Projektet ser bare så fu__ing godt ud, det blir så godt når den kommer ud og trille.
MIB Member
Rasser skrev:
Minianker skrev:

God damn, det var just en sådan jeg havde i min i ´80erne.

Den laver de ikke mere hmmmmmmmmm s.... osse og øv.

(permalink) Doller Member
Kanon flot job.

Vil lige spørge dig omkring benzinrøret 8mm, hvor har du ført det igennem og hvad har du sat det fast med?????
Har du evt nogle pics, skal nemlig selv føre 8mm fra tank til motor.
Jo ældre vi blir , desto bedre var vi.
Doller skrev:
Kanon flot job.

Vil lige spørge dig omkring benzinrøret 8mm, hvor har du ført det igennem og hvad har du sat det fast med?????
Har du evt nogle pics, skal nemlig selv føre 8mm fra tank til motor.

Det er ført gennem kabinen på samme måde som bremserøret, blot på modsatte side af rammetunnelen.
Det er egentlig at skyde gråspurve med kanoner, men nu er jeg forberedt på hvad så end fremtiden måtte byde på (motormæssigt).
(permalink) klokmose Member
Det ser super ud og fedt at du bruger tiden på at finde de bedste dele, det er sku et drømme projekt. Men burde kabine ikke være i nuance med dit tæppe? Jeg melder mig naturligvis til at aftage den røde kabine :-)

Hilsen Martin (Som er træt af, at være perlestens mekaniker)
klokmose skrev:
Det ser super ud og fedt at du bruger tiden på at finde de bedste dele, det er sku et drømme projekt. Men burde kabine ikke være i nuance med dit tæppe? Jeg melder mig naturligvis til at aftage den røde kabine :-)

Hilsen Martin (Som er træt af, at være perlestens mekaniker)

Jeg har (og er) meget i tvivl med kabinen, men nu har jeg bestemt mig for at bygge den færdig med den røde kabine - så må det bære eller briste.

Men jeg skal da indrømme at jeg går rundt med tanker om en mørkebrun eller sort læderkabine i "diamond stitch pattern".... åååååååhhh
Men det er der sgu ikke lige penge til nu, det er heldigvis også en af de ting der altid kan skiftes om nogle år. Jeg ser lidt på kabinen (sæder og dørbeklædning) som på fælge - det er noget man altid kan skifte ud hvis man vil prøve noget nyt.
Update igen

Rammetunnelen blev "beklædt" med 4mm bitumen/tjæreplader, og bundpladerne med 1,5mm. Herefter kom der et grønt lyddæmpningsfilttæppe ovenpå bundpladerne samt de "nøgne" pladedele under bagsæde.
Jeg er også begyndt at tilpasse tæppesættet, og har også fået lavet de firkantede aluringe i tæppet omkring varmeudtagene ved fødderne (wolfsburgwest.com sælger disse ringe enkeltvis til eftermontering).

Jeg fik monteret rørene fra varmepaneler og op til forruden, prøv engang at forestil jer hvor svært det er at komme til og fastgøre røret nede ved varmepanelet (ja - inde i a-stolpen!) - men det er heldigvis overstået nu.
Og så fik jeg hulrumsbeskyttet (tectyl) varmepanelerne, bunden af a-stolpen og div andre hulrum oppe foran.

Bagruden blev monteret igår nat med hjælp fra Andreas (And), tak for hjælpen Andreas!

Jeg fik også monteret morskabsknappen på min gearstang, man ved aldrig hvornår man får brug for sådan en ;-)
Synes egentlig den endte med at sidde rigtig godt - Den er tilpas "usynlig" og så ligger den perfekt til tommelfingeren.
(permalink) Bornholmer Member
det spiller sgu rasser - du skal lige huske at sætte et spændebånd på den slange
fra varmepanelerne ;0)
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)

Reply »

You must log in to post.