Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Rassers 62´er Type 117 projekt - Nu med fuld gang i type 4 motorprojekt!

Tags:

(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
det spiller sgu rasser - du skal lige huske at sætte et spændebånd på den slange
fra varmepanelerne ;0)


Er limet fast!!!!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Tæpper og sæder er færdige og monteret.
Fik også lavet ny "kickpanels" under bagsæde, som matcher sæder/dørbeklædning.
Sæder blev polstret med nyt "hø" fra min yndlingsbutik http://www.wolfsburgwest.com, nu er de som nye at sidde i. Det er virkelig en stor forskel fra de gamle sædehynder der var helt "siddet i stykker".
Interior_010__Large_.jpg
Interior_016__Large_.jpg
Interior_029__Large_.jpg
Interior_030__Large_.jpg
Interior_005__Large_.jpg
Interior_032__Large_.jpg
Interior_037__Large_.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ja passer det ikke helt vildt fantastisk det betræk - jeg er virkelig også selv ret imponeret - ser sgu godt ud ....
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
ja passer det ikke helt vildt fantastisk det betræk - jeg er virkelig også selv ret imponeret - ser sgu godt ud ....



hmm... så imponeret er jeg nu ikke, synes der var en del steder hvor man godt kunne ha forbedret det, eller hvor det godt kunne ha lignet det org. lidt mere.
Feks. forstår jeg simpelthen ikke hvorfor de har lavet en samling/syning midt oppe på sæderyggen af forsædet, det er da for dumt ?!
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ja okay - men jeg tænkte nu også i forhold til andet færdig syet der er på markedet og til prisen - selvfølgelig kan det laves bedre af en håndværker , men til en anden pris - og i nogle tilfælde KAN det også være værrer...
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Så fik jeg lavet alt el arbejdet færdigt.. DEJLIGT!

Jeg fik lavet blink/køre/bremselys i baglygterne. Det var lidt af en opgave, men 2 skifterelæer og 2 blinkrelæer senere så virkede det helt efter planen. Blink indikatorpæren i speedometret er droppet, og istedet fungerer den så som indikation for at linelocken-styrespændingen er tændt. På den måde skulle jeg gerne være helt sikker på hvornår jeg kan "riskere" at aktivere den. Jeg har en hovedafbryder skjult under instrumentpanelet, denne afbryder forsyner relæet med styrestrømmen til linelock´en (og til indikatorpæren i speedo), selve relæet aktiveres via den lille trykknap på gearstangen.
Nå ja, lidt gejl blev det også til. For at holde det røde tema har jeg valgt rød instrument belysning ;-)

El_002__Large_.jpg
El_007__Large_.jpg
El_009__Large_.jpg
El_011__Large_.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Thomas 356 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
så er du jo klar til burgen run på fredag

(permalink) Gregers Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=Thomas 356]så er du jo klar til burgen run på fredag



Så skal vi da vist skubbe den Thomas :-) ... Det eneste Rasser har er vist en Rugbrødsmotor :-)
(permalink) warp Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det ser rigtigt godt ud! ...din nulrerøv! ;-)
Jeg skal vist lige ud forbi en af dagene og se resultatet live.

/Jacob
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Gustavsen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hmm... Rigtig flot..

De to afdækninger der sidder under bagsæder, hvor fandt du dem, eller er det garage made??

Christian
-------------------------------------------


aircooled.cg(@)gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Gustavsen skrev:
Hmm... Rigtig flot..

De to afdækninger der sidder under bagsæder, hvor fandt du dem, eller er det garage made??

Christian


Ja, de er garage made ;-)

Købte et sæt ekstra chromlister fra dørbeklædningen på en splitbus og skar dem til i længden, vinylen blev købt ekstra sammen med sædebetrækket og ellers er det bare limet på masonitplade der er savet ud i den rigtige facon.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
warp skrev:
Det ser rigtigt godt ud! ...din nulrerøv! ;-)
Jeg skal vist lige ud forbi en af dagene og se resultatet live.

/Jacob


jo før jo bedre, jeg mangler en bremseudluftningsmakker ;-)
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Rasser skrev:
warp skrev:
Det ser rigtigt godt ud! ...din nulrerøv! ;-)
Jeg skal vist lige ud forbi en af dagene og se resultatet live.

/Jacob


jo før jo bedre, jeg mangler en bremseudluftningsmakker ;-)


Jeg skal ikke være en festdræber, og du kender sikkert trikket. Men, hvis du kører med en helt almindelig bremsevæskebeholder skal du blot bruge en proppen fra en sodavandsflaske, en gammel udluftningsskrue og et stykke slange som passer på skruen og din blæsepistol på kompressoren.

hvis man sørger for det er tæt kan man sagtens sætte det under tryk og så gå ned bagved og lufte ud. Det tager ikke mange øjeblikke at lufte ud på den måde.







-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
SorenJ skrev:
Rasser skrev:
warp skrev:
Det ser rigtigt godt ud! ...din nulrerøv! ;-)
Jeg skal vist lige ud forbi en af dagene og se resultatet live.

/Jacob


jo før jo bedre, jeg mangler en bremseudluftningsmakker ;-)


Jeg skal ikke være en festdræber, og du kender sikkert trikket. Men, hvis du kører med en helt almindelig bremsevæskebeholder skal du blot bruge en proppen fra en sodavandsflaske, en gammel udluftningsskrue og et stykke slange som passer på skruen og din blæsepistol på kompressoren.

hvis man sørger for det er tæt kan man sagtens sætte det under tryk og så gå ned bagved og lufte ud. Det tager ikke mange øjeblikke at lufte ud på den måde.










Du mener at jeg skal sætte bremsevæskebeholderen under tryk ?

Min beholder er den model med gummiprop (se evt. billedet ovenfor), så jeg plejer egentlig bare at få en til at sidde og pumpe pedalen.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) warp Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Rasser skrev:
warp skrev:
Det ser rigtigt godt ud! ...din nulrerøv! ;-)
Jeg skal vist lige ud forbi en af dagene og se resultatet live.

/Jacob


jo før jo bedre, jeg mangler en bremseudluftningsmakker ;-)


Du ringer bare. Det er altid nemmest at være to selvom der er flere måder man kan gøre det på alene.
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Rasser skrev:
SorenJ skrev:
Rasser skrev:
warp skrev:
Det ser rigtigt godt ud! ...din nulrerøv! ;-)
Jeg skal vist lige ud forbi en af dagene og se resultatet live.

/Jacob


jo før jo bedre, jeg mangler en bremseudluftningsmakker ;-)


Jeg skal ikke være en festdræber, og du kender sikkert trikket. Men, hvis du kører med en helt almindelig bremsevæskebeholder skal du blot bruge en proppen fra en sodavandsflaske, en gammel udluftningsskrue og et stykke slange som passer på skruen og din blæsepistol på kompressoren.

hvis man sørger for det er tæt kan man sagtens sætte det under tryk og så gå ned bagved og lufte ud. Det tager ikke mange øjeblikke at lufte ud på den måde.






Du mener at jeg skal sætte bremsevæskebeholderen under tryk ?

Min beholder er den model med gummiprop (se evt. billedet ovenfor), så jeg plejer egentlig bare at få en til at sidde og pumpe pedalen.


Jeps. Hvis beholderen er undertryk presses væsken (og Luften) mod hjulene. Når det ikke er skruelåg på beholder må man i gang med at fabrikere en lille plade som passer. Med fordel kan man sikker også sætte en lille envejsventil så trykket holdes i bremsesystemet.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Waehrens Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det er nok ikke forkert når jeg går du fra at det er Wolfburg West tæpper, men kan man også få dem til at sy de bundmåtter som du har? Jeg kan ikke se på oversigtsbilledet at de følger med i et sæt. Jeg skal vist have bestilt et læs hos Wolfburg West.
Hvordan er deres leveringstid.

- Casper
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Waehrens skrev:
Det er nok ikke forkert når jeg går du fra at det er Wolfburg West tæpper, men kan man også få dem til at sy de bundmåtter som du har? Jeg kan ikke se på oversigtsbilledet at de følger med i et sæt. Jeg skal vist have bestilt et læs hos Wolfburg West.
Hvordan er deres leveringstid.

- Casper


Nej det er faktisk fra VWheritage parts i England, men aluringen omkring varmespjældene er godt nok fra Wolfsburg West.

Det fede ved tæppesættet fra WW er at de kan sy de org. gummimåtter med ind i tæppesættet (på stykket foran pedalerne som det var org.). Men om de også kan sy et lille stykke ind som på mit ved jeg ikke.

Du har to leveringsmuligheder, vælger du FedEx går der 3-5 dage så har du stumper.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) jakob356 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det ser godtnok mums-fillibabber ud det hele :-)
Respekt!

Hvis du har tid en dag må du godt tage et billede af, hvordan bagsæde-hofteselerne er fastgjort. Det går jeg også og lusker lidt med at få lavet i min sene 61'er.

mvh
JAKOB
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
JK skrev:
Det ser godtnok mums-fillibabber ud det hele :-)
Respekt!

Hvis du har tid en dag må du godt tage et billede af, hvordan bagsæde-hofteselerne er fastgjort. Det går jeg også og lusker lidt med at få lavet i min sene 61'er.

mvh
JAKOB


62 er første årgang med sele befæstigelser fra fabrikken, så det var nemt ;-).
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 16 years siden | | | |
I LIKE!! :lol:
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Rasser skrev:
62 er første årgang med sele befæstigelser fra fabrikken, så det var nemt ;-).


OK. Min september 61 er jo modelår 62, så det må kunne lade sig gøre så.

Keep up the good work :-)

mvh
JAKOB
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |

Så besluttede jeg mig for at min motor til bussen var et mere overkommeligt projekt at få lavet klar (da jeg lider af akut jegmåbareudatkørenu-syndrom), så den seneste uges tid har jeg gået og tilpasset/svejset køleblik, malet stumper (godt jeg havde maling tilbage fra da jeg malede bunden), modificeret speedertræk så det passer det par solex 32pbic karburatorer (porsche 356), skiftet lejer i generator, udskiftet svinghjul og samtidig udmålt/justeret aksialspillerum på krumtap osv. osv.

Det endte så ud med en 1600 enkeltportet industri motor med få timer på bagen, toppet af med et par 32PCI solex karburatorer på Tobuværk manifolde, 1-3/8" merged header med rustfri poleret "A1" udstødning.

Det bliver forhåbentlig sådan en motor der kan køre 130 hele vejen til spanien og retur, uden at slå en forkert skid (ikke fordi jeg lige står og skal til spanien, men i ved hvad jeg mener) ;-)

Hvis der er nogen der har et GeneBerg remhjul i std. størrelse så giv venligst lyd fra jer, jeg aftager det gerne (har et powerpulley fra GB jeg kan bytte med evt.)

busmotor_002__Large_.jpg
busmotor_003__Large_.jpg
busmotor_004__Large_.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) warp Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvis det ikke absolut skal være Gene Berg, så har jeg nok et Scat alu remhjul du kan låne. (forstår godt du går efter et GB)
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Minianker Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Akut skalbareudogkøre.

Du gør det ihvertfald med stil, det bliver da en fin motor.
-------------------------------------------
:) 20209156 :)
MIB Member

Reply »

You must log in to post.