Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  drypper olie bag ved "remhjul"

Tags:
No tags yet.

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Den store "spændeskive" du omtaler er en olieslynge.
Krumtaphus-udluftning foregår igennem den slage jeg har tegnet ind på dette billede:
Jeg har en VW-værkstedshåndbog på pdf-fil på dansk som jeg kan overføre til dig på Messenger hvis du skulle være interesseret. Godtnok til en 1600 motor, men priciperne er jo de samme.

Mvh John
30032008026.jpg

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) krealler Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej John,
Jeg troede at selve olieslyngen var de linksgevind kanaler der er fræst ind i selve drivhjulet.

Kan det passe at denne "spændeskive" kan rokkes lidt fra side til side (altså at den ikke er en meget præcis centreret skive)?

for at vurdere om den slange du har tegnet er "stoppet", kan man da blæse med trykluft i denne eller kan det forvolde skade?
(permalink) krealler Member
Skrev for 16 years siden | | | |
som det fremgår på det første billede af christians motor i dett eindlæg, går denne udluftningkanal / reduktionkanal på hans motor retur til påfyldningsstudsen.
(permalink) krealler Member
Skrev for 16 years siden | | | |
HEjJohn,
Kunne du sende den på mail nto_snabela_scancommerce_punktum dk ville det være super cool. :-)

NB. jeg vil gerne at man ikke skriver min mail oprigtigt her på sitet, idet spamrobotter ellers får fat i denne og så kan jeg sku ikke lave andet end at sortere disse...be om :-)
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det kan jeg desværre ikke da den fylder alt for meget til mail.

Mvh John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) krealler Member
Skrev for 16 years siden | | | |
har du et FTP site jeg kan hnte dn på eller ?
(permalink) krealler Member
Skrev for 16 years siden | | | |
HVis det er udluftningskanalen der er stoppet og dermed skaber en overkompression, ville det så ikke være muligt at checke om det var her problemet var ved at løsni låget til oliepåfyldningen en smule, for at den kunne komme af med "overtrykket" denne vej. Det ser jo alligevel ud som om det ende i en og samme enhed. ?
(permalink) krealler Member
Skrev for 16 years siden | | | |
til alle,
har vist fundet fejlen, idet hjemmeværnet eftersom motoren har været langtidsopbevaret havde "banket" en prop op i udluftningsrøret.
Efter denne er blevet fjernet er den tæt.

Takker alle for en dejlig respons og hjælp. :-)
(permalink) vwanders Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Der kan man bare se.
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk


Reply

You must log in to post.