Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvad må jeg gi' for en industrimotor

Tags:
No tags yet.

(permalink) Løhndorf Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Da der åbenbart ikke er nogen, der vil sælge mig en velfungerende motor, er jeg selv gået på jagt, og har fundet 1.600 cccm enkeltportet industrimotor. Hvor meget skal sådan en fætter bygges om, for at kunne bruges i en 1970 Type 1'er?

Og sidst men ikke mindst, hvor meget må man betale for sådan én. Den har kun kørt få timer.

Mvh/Søren
-------------------------------------------
1972 crossover bay camper
http://www.vwclubfyn.dk
http://vwnettet.dk/topic/160817/page/6
(permalink) jpwest Member
Skrev for 16 years siden | | | |
4837,50Kr

i store træk,kaburator+tænding måske lidt småtterier

West
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
4800 - arrrh west - en 1600 enkeltportet kan vel godt koste lidt mere end det ?
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) jpwest Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
4800 - arrrh west - en 1600 enkeltportet kan vel godt koste lidt mere end det ?




1600 motor fra brandpumpe 1584 ccm fra 1968 enkelt portet 4800 kr ( RESERVERET )

stjålet fra Flackens til salg Annonce

West

jeg mener også jeg fik lige under 5000 for den jeg havde
(permalink) Løhndorf Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Den står til 7.500.

Kan delene fra min egen enkeltportede 1.500 føres direkte over?

Mvh/Søren
-------------------------------------------
1972 crossover bay camper
http://www.vwclubfyn.dk
http://vwnettet.dk/topic/160817/page/6
(permalink) jpwest Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=Løhndorf]Den står til 7.500.

Kan delene fra min egen enkeltportede 1.500 føres direkte over?

Mvh/Søren

Kan de vel godt hvis det også er en 1600ccm


Nogen grund til det skal være en enkeltportet???jeg ville da lige så godt ha en fin 1300 44hk
(permalink) Løhndorf Member
Skrev for 16 years siden | | | |
jpwest skrev:


Kan de vel godt hvis det også er en 1600ccm


Nogen grund til det skal være en enkeltportet???jeg ville da lige så godt ha en fin 1300 44hk


Nej egentlig ikke. Men da jeg har en enkeltportet i forvejen, behøver jeg ikke at gå på indkøb efter dele.

Men skulle nogen ligge inde med en velfungerende 1300 44 hk, eller andet velkørende, er jeg da også meget interesseret.

-------------------------------------------
1972 crossover bay camper
http://www.vwclubfyn.dk
http://vwnettet.dk/topic/160817/page/6
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
enkelt portet er sgu også en bedre motor hvis man beholder den som den er - skal man bygge viderer på den er den ikke så god som en dobbeltportet.
kan godt være at data osv siger noget andet - men der er ikke noget der trækker så godt og går så lækkert som en bone stock enkeltportet 1500/1600
også kan de tåle lidt klø ;0)
så er det nogen der en til 4837,50Kr der har kørt max 100 timer er jeg klar ;0)
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) jpwest Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
enkelt portet er sgu også en bedre motor hvis man beholder den som den er - skal man bygge viderer på den er den ikke så god som en dobbeltportet.
kan godt være at data osv siger noget andet - men der er ikke noget der trækker så godt og går så lækkert som en bone stock enkeltportet 1500/1600
også kan de tåle lidt klø ;0)
så er det nogen der en til 4837,50Kr der har kørt max 100 timer er jeg klar ;0)


http://vwnettet.dk/forum/topic/401004

det er vel bare byde 37,50kr over??

West
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
enkelt portet er sgu også en bedre motor hvis man beholder den som den er - skal man bygge viderer på den er den ikke så god som en dobbeltportet.
kan godt være at data osv siger noget andet - men der er ikke noget der trækker så godt og går så lækkert som en bone stock enkeltportet 1500/1600
også kan de tåle lidt klø ;0)
så er det nogen der en til 4837,50Kr der har kørt max 100 timer er jeg klar ;0)


Jeg er HELT enig. Jeg har haft en 1300 44hk, en 1600 dobbelportet med weber, samt en 1500 single port stock. Jeg vil til hver en tid MEGET hellere have en 1500 stock. Faktisk så er det sådan en motor der er i støbeskeen hos mig lige pt.
-------------------------------------------
Michael
(permalink) jpwest Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Mbechmann skrev:
Bornholmer skrev:
enkelt portet er sgu også en bedre motor hvis man beholder den som den er - skal man bygge viderer på den er den ikke så god som en dobbeltportet.
kan godt være at data osv siger noget andet - men der er ikke noget der trækker så godt og går så lækkert som en bone stock enkeltportet 1500/1600
også kan de tåle lidt klø ;0)
så er det nogen der en til 4837,50Kr der har kørt max 100 timer er jeg klar ;0)


Jeg er HELT enig. Jeg har haft en 1300 44hk, en 1600 dobbelportet med weber, samt en 1500 single port stock. Jeg vil til hver en tid MEGET hellere have en 1500 stock. Faktisk så er det sådan en motor der er i støbeskeen hos mig lige pt.


Meget fint,men det du engang havde får Løhndorf jo ingen motor af,vel??

West
(permalink) Løhndorf Member
Skrev for 16 years siden | | | |
jpwest skrev:
Mbechmann skrev:
Bornholmer skrev:
enkelt portet er sgu også en bedre motor hvis man beholder den som den er - skal man bygge viderer på den er den ikke så god som en dobbeltportet.
kan godt være at data osv siger noget andet - men der er ikke noget der trækker så godt og går så lækkert som en bone stock enkeltportet 1500/1600
også kan de tåle lidt klø ;0)
så er det nogen der en til 4837,50Kr der har kørt max 100 timer er jeg klar ;0)


Jeg er HELT enig. Jeg har haft en 1300 44hk, en 1600 dobbelportet med weber, samt en 1500 single port stock. Jeg vil til hver en tid MEGET hellere have en 1500 stock. Faktisk så er det sådan en motor der er i støbeskeen hos mig lige pt.


Meget fint,men det du engang havde får Løhndorf jo ingen motor af,vel??

West


Er selvfølgelig glad for alle input ;-) Skal nok bare se at få renoveret topstykker og de andre småting på min 1500.

Men stadig åben for gode forslag..!!
-------------------------------------------
1972 crossover bay camper
http://www.vwclubfyn.dk
http://vwnettet.dk/topic/160817/page/6
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 16 years siden | | | |
jpwest skrev:
Mbechmann skrev:
Bornholmer skrev:
enkelt portet er sgu også en bedre motor hvis man beholder den som den er - skal man bygge viderer på den er den ikke så god som en dobbeltportet.
kan godt være at data osv siger noget andet - men der er ikke noget der trækker så godt og går så lækkert som en bone stock enkeltportet 1500/1600
også kan de tåle lidt klø ;0)
så er det nogen der en til 4837,50Kr der har kørt max 100 timer er jeg klar ;0)


Jeg er HELT enig. Jeg har haft en 1300 44hk, en 1600 dobbelportet med weber, samt en 1500 single port stock. Jeg vil til hver en tid MEGET hellere have en 1500 stock. Faktisk så er det sådan en motor der er i støbeskeen hos mig lige pt.


Meget fint,men det du engang havde får Løhndorf jo ingen motor af,vel??

West


Hehe det ved jeg.:) Det er jo også bare for at give lidt input om hvilken motor jeg ville vælge.

Løhndorf, hvis du allerede har en 1500 singleport så få den lavet i orden. Det er den bedste motor:)
-------------------------------------------
Michael
(permalink) JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=Løhndorf]Da der åbenbart ikke er nogen, der vil sælge mig en velfungerende motor, er jeg selv gået på jagt, og har fundet 1.600 cccm enkeltportet industrimotor. Hvor meget skal sådan en fætter bygges om, for at kunne bruges i en 1970 Type 1'er?

Og sidst men ikke mindst, hvor meget må man betale for sådan én. Den har kun kørt få timer.

Mvh/Søren

Hvad man må gi' for sådan en, kommer jo an på så meget... Kan du hitte sådan en til 5 kilo, er det bare med at slå til. Det er sq billigt. Du kan sagtens gi' mere, uden det er for dyrt. En brugt 1600 der er ukendt i standen, koster let mellem 2 og 4 kilo. Virker den, mere. Så en på få timer, ja, den må da gerne koste mere, uden det er for meget. Og, en 1600, er jo altid mere værd, pga. den er 'det større...
Se hvad de er sat til salg for, og så vurder hvad du vil gi'. Og så ikke alt det med at alle andre siger du kun må gi' "toenhalvfemogfirs", som jo efterhånden er standard-svar, når folk skal købe "etellerandet". Der er ikke nogen regel om hvad der er for dyrt. Der vil altid kan findes et eksempel på en der er lidt billigere, sådan er det bare... ;-)

Jan_vw






-------------------------------------------
VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV
>> VW-BOBLE.DK - JAN@VW-BOBLE.dk <<
JAN_VW - 2026 6543 - JAN@VW-BOBLE.DK

Reply

You must log in to post.