hey.... har søgt lidt i forummet på smallet forbro....noger der kan fortælle hvordan man får plads til det evt lidt billede dokumentation..... fordi som jeg ser det skal man ændre hjulkasserne... tager jeg fejl?
mathiasen skrev:
ja, du tager fejl. :D
Du fjerner simpelthen støddæmpertårnene, så forbroen kan komme ind. Men det kommer selvfølgelig an på hvor meget du vil smalle.
Anonym skrev:mathiasen skrev:
ja, du tager fejl. :D
Du fjerner simpelthen støddæmpertårnene, så forbroen kan komme ind. Men det kommer selvfølgelig an på hvor meget du vil smalle.
det forklarer selvfølgelig en hel del... ergo ikke så sikkert at køre med
Anonym skrev:
det forklarer selvfølgelig en hel del... ergo ikke så sikkert at køre med
Anonym skrev:mathiasen skrev:
ja, du tager fejl. :D
Du fjerner simpelthen støddæmpertårnene, så forbroen kan komme ind. Men det kommer selvfølgelig an på hvor meget du vil smalle.
det forklarer selvfølgelig en hel del... ergo ikke så sikkert at køre med
Farmer skrev:
Hvis du mener at detder ovenfor er det bedste VW du har haft, rent køremæssigt, trænger du dælme til at prøve at komme ud i en bil der er skruet ordentligt samme. Den der er jo livsfarlig ved andet end bykørsel.
Hvis jeg var Peder Betjent, og mødte dig på vejen, blev pladerne indraget øjeblikkeligt! - Totalt uforsvarligt.
Nå men jeg er jo ikke Peder Betjent.
T
Jvang skrev:
Kære Peder betjent
Det er da bedre at få amputeret benene under knæene end at skulle have fjernet diller og mavesæk, fordi man er blevet påkørt af en habil billist, der desværre var så uheldig at få den mølbefængte blåkasket ned over øjene, hvor billisten så derefter gasser de 30hk op i uanede højder og slipper rattet og fjerner hænderne fra klokken 0900 og 1500!
jeg har heller aldrig været bange eller følt mig uansvarlig ved at kører i de gamle voldsænket biler... men jeg har været bange, da der ikke var luft nok i forhjulene, det var ubehageligt : )
det kører sgu godt, hvis det hele er lavet ordentligt og justeret korrekt!
T- jeg er også ved at blive gammel og har heller ikke tænkt mig at skæmsænke mine biler mere... ak ak sikke tider i fordumstid!!!
vang
jpwest skrev:
Der sker vel ikke det store ved en moderart sænkning hvis ellers alt andet er iorden??
West
jpwest skrev:
Der sker vel ikke det store ved en moderart sænkning hvis ellers alt andet er iorden??
West
Farmer skrev:
Jeg vil sku hellere af med dilleren end benene, hvis det kom dertil Vang ;-)
Men den ovenstående vil da blive klippet på:
Ingen dæmpere foran
Radikal konstruktiv ændring uden dokumentation
Ingen affjedring > utilstrækkelig bremseevne.
Ingen frihøjde.
Det er bare hvad jeg kan se på billedet.
Og så skal du ikke komme og bilde en gammel ræv ind, at så meget negativ camber bagi kører godt. Sådan noget
Bornholmer skrev:
vi kan godt blive enige om at smalning er et nødvendigt kompromis før at gavne udseendet , og at det kører okay Lange - men at sige det køre lige så godt som en bil der kun er sænket lidt med en forbro i fuld bredde der er sat rigtige op - det er ikke korrekt , det skal prøves før man kan sammenligne - og det har du ikke prøvet - så i har begge to ret i jeres påstand - også er den skid slået...
en smallet sænket forbro uden støddæmperer kører ok og er ikke farlig så længe bilen ikke rammer jorden.
en mildt sænket bobbel der er sat rigtigt op med det helt rigtige grej er både sikker og fed at køre i - men ser knap så fed ud.
der er ikke en eneste der kører seriøst bane race i en bobbel der ville tage det sikkerhedsmæssige kompromis og smalle sin forbro fordi det ser bedre ud.
det er kun forbeholdt gade biler der ser seje ud.
man bruger ikke flere 1000 kr på en racer på dæmperer , dæk , fælge , bremser , kræningsstabelisatorer mm fordi det sagtens kan undværes.
smalning uden dæmperer er fint nok , så længe men er bevidst om at der er et udseende mæssigt kompromis.
danieltsd skrev:
hey.... har søgt lidt i forummet på smallet forbro....noger der kan fortælle hvordan man får plads til det evt lidt billede dokumentation..... fordi som jeg ser det skal man ændre hjulkasserne... tager jeg fejl?
You must log in to post.