For en gangs skyld er jeg enig med Lange. En 2" smallere forbro kræver IKKE bearbejdning af karosse, S
Lange skrev:Bornholmer skrev:
lange snakker du ball joint eller link pin ? med de tre tommer ? en 1200 kan jo være begge dele
Det er sådan set lige meget, de har den samme bredde dernede alle årgange! Før 60´ sker der noget med skærmkasserne, som faktisk gør du kan smalle mere...
En balljoint er noget pis at smalle fordi du SKAL smalle fra midten, men det ved du jo godt så det er kun til info
Rasser skrev:Lange skrev:Bornholmer skrev:
lange snakker du ball joint eller link pin ? med de tre tommer ? en 1200 kan jo være begge dele
Det er sådan set lige meget, de har den samme bredde dernede alle årgange! Før 60´ sker der noget med skærmkasserne, som faktisk gør du kan smalle mere...
En balljoint er noget pis at smalle fordi du SKAL smalle fra midten, men det ved du jo godt så det er kun til info
det kan jeg ikke helt følge dig i. Min 62´er kører med en 2" (52mm for at være helt præcis) hjemmesmallet forbro med tårne, og den går akkurat fri af inderskærmene. Der er ikke mere end maks 2mm fra tårne og indtil inderskærme, og man skal være meget forsigtig under montering for at undgå at ridse karossen.
Jeg vil mene at 2" smalning er maks på en styr/bundbolt forbro.
eller misforstår jeg dig ?
mathiasen skrev:
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=98653&ipc=308304
Er det ikke denne her det drejer sig om? Har den McPherson eller forbro?
Det kan godt lade sig gøre med mere end 2", men så skal der laves modifikationer på støddæmpertårnene. Man borer punktsvejsningerne op på indersiden af tårnene og skærer den halvdel af der vender ind mod karossen og svejser noget 3mm plade på i stedet. Der er ikke noget trylleri i det. Bare mål med et målebånd på karossen og sørg for at den kan være der.
mathiasen skrev:
han skrev bare et sted på bilgalleriet at den var mcpherson.. ;-)
Jeg blev bare lige forvirret.. må hellere gå ud og hente en kold øl
You must log in to post.