Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Kan ikke få slisen i fordeler drevet til at sidde 90grader på krumtappen...

Tags:
No tags yet.

(permalink) MSEriksen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hejsa! kan satme ikke på det drev til at sidde de 90 grader på krumtappen som det skal...
den ene tand er for tidlig og den næste er for langt... nogen der har været ude for det samme? det er et 1600 tybe drev...

Håber nogen kan hjælpe er lidt træt af det...

Vh Mikkel
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Fordelerdrevet skal drejes ned på plads - måske er det derfor?

Mvh John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) MSEriksen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Nej det tror jeg ikke.. Har prøvet alle hak der lige omkring hvor den skal være.. Og der er bare ikke et der passer.. Findes der forskellige gear drev, og drev? Har blokken åben igen af samme grund, så er lidt presset... Nogen der har prøvet det?
Cylinder et er selvføligelig i top...

Man kan ikke sidde den i et af de Hak der er tæt på og så bare dreje fordeleren lidt mere?
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 16 years siden | | | |

Jeg har fulgt denne ældre 'air head's opbygning af en motor. Meget pudsigt er han lige kommet til dette emne:

http://www.youtube.com/watch?v=iZa3RcbIS1Y

Hilsen
Torben
-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) MSEriksen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
okay ja det ser jo ud til at hans ikke sidder i en lige vinkel på... Det står der bare i hayens manualen den skal.... Og bug me manden sidder den også i en 90 graders vinkel... Men det må kunne lade sig gøre at dreje fordelern lidt mere... Sys bare det er mærkeligt jeg ikke kan få det til at passe...
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
nogen der ved om jeg bare kan dreje fordeleren så? vil gerne ha samlet den blok igen nemlig!!

(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Drej du bare fordeleren... eneste ulempe er at fordeleren blot sidder en smule skævt, og kan evt. give plads problemer mellem benzinpumpe/kondensator - men det kan du jo hurtigt testmontere og se om det giver problemer.

De par gange jeg har monteret MSD og Mallory fordelere har jeg monteret drevet således at fordeleren sad bedst.

En klassiker er når man støder på en motor hvor fordeler drevet er blevet vendt 180 grader, så finder man ud af at den pludselig skyder underligt når man forsøger at starte den op. Så flytter man tændkablerne tilsvarende, og så kører det igen. Det har ingen praktisk betydning for hvordan motoren kører (bortset fra hvis fordeleren er med indbygget kompensering på cylinder 3.)

Håber du kan bruge det til noget.

/Rasmus
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) MSEriksen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det kan jeg i hvertfald! så skulle jeg bar ikke ha skildt det hele af i går :) men så lærte jeg lidt der!

Saler skiddet igen! men forstår sadig ikke helt hvordan det ikke kan passe sammen... men der må jo være nogle forskellige drev... sådan er det når man laver frankenstein motorer

det er en 009 fordeler så der skulle være plads!

Men 10000 tak Rasser og i andre!

Så vil jeg ud og skruge!


Ps hvis der er nogen der har svaret på hvorfor det ikke passer hører jeg gerne fra jer så jeg kan lære lidt..

God weekend!

Vh mikkel
(permalink) Jensen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
I Haynes står der at stempel 1 skal være i top, og i VW servicemanual står der at krumtappen skal stilles ved tændingspunktet for cylinder 1. Det kan være de 7,5 grader (eller hvor meget det er for din motor) der giver forskellen.
Under et af billederne i Haynes står der også cirka vinkelret på samlingen i motorblokken.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det kan jo også være at drevakslen er monteret fortandet på et tidspunkt, så får du det aldrig til at "passe".
Hvis det betyder meget, så kan du jo evt. lirke drevakslen op (pas på skiverne i bunden ikke glider af), rotere krumtappen, eller mere præcist; knasten, til den står rigtigt og så montere fordelerdrevet i den rigtige vinkel.

Men check lige at der ikke er type 3 dele involveret. Jeg mener at der til type 3 er lavet nogle drev der ikke KAN line op som de skal på Type 1. Det er noget med dobbelt vakuumdåse på fordeleren og pladsproblemer ved generatorsøjlen.

R



(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hov, jeg fik vist ikke læst godt nok på de andre indlæg ovenfor, tingene var vist afklaret.

R
(permalink) MSEriksen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
jamen det er super!! Bare en masse forslag...
Jeg tror måske godt du kan have ret i det kunne
være en type 3 drev aksel... Mener at kunne se i min
"how to keep your vw alive" at en type 3 skal sidde med en vinkel på 60 grader.
så det er nok sådan en jeg har fået fat i...

Men regner med det går, så drejer jeg bare den fordeler!
Fik lavet en masse i dag så har en dejlig optur kørende!

Nu vil jeg drikke mig lidt fuld....

Endnu en gang tak til alle!

Reply

You must log in to post.