Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

Værdi af buggy...........

Tags:
No tags yet.

(permalink) niels-erik Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hendrixxx skrev:
[quote=niels-erik]
Og nu skal i lindner fans høre en ikke hemelig hemelighed: DU KAN STADIG K
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Anonym Member
det er da ikke 30 år siden Peter Lindner solgt sit sidste buggy kit !
(permalink) Heide Member
Anonym skrev:

Det tror jeg da bestemt heller ikke det er
(permalink) Heide Member
excubitor skrev:
håber en newbee herinde må blande sig.. forstår ikk denne diskution.. hvorfor f kan man ikk bare lade dem der vil have "blikspande" købe og sælge bobler og lade dem der vil have "plastbaljer" købe og sælge buggyer... og til de priser de nu har købere til.. i stedet for at mundhugges om det.... så til vuk: syntes du og tror du at din buggy er 50kg værd så sæt den tilsalg for det og er der ingen køber til den pris må du enten vente til køberen er der, eller sætte prisen ned, eller beholde din "plastbalje";o) nu har jeg selv en gammel opel manta a.. og har haft den i snart to år og jeg har ikk set en tilsalg på dk plader som er i 99pct orginal stand.. kun svejsede biler og malede eller med dårlig lak.. den må jeg jo bare sætte en pris på hvis jeg ville sælge den og er der nogle der vil gi det for den jeg beslutter er det jo fedt for mig og køber og er der ikk må prisen ned hvis jeg vil sælge... men vuk.. fedt den ind i olie i bunden og behold den.... den er fed... og om 10 år er den sikkert mere værd

som taget ud af munden på mig....
(permalink) hendrixxx Member
Anonym skrev:

nej det er muligvis 27år eller 25år siden, men det er jo ikke pointen vel....

Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
excubitor skrev:
håber en newbee herinde må blande sig.. forstår ikk denne diskution.. hvorfor f kan man ikk bare lade dem der vil have "blikspande" købe og sælge bobler og lade dem der vil have "plastbaljer" købe og sælge buggyer... og til de priser de nu har købere til.. i stedet for at mundhugges om det.... så til vuk: syntes du og tror du at din buggy er 50kg værd så sæt den tilsalg for det og er der ingen køber til den pris må du enten vente til køberen er der, eller sætte prisen ned, eller beholde din "plastbalje";o) nu har jeg selv en gammel opel manta a.. og har haft den i snart to år og jeg har ikk set en tilsalg på dk plader som er i 99pct orginal stand.. kun svejsede biler og malede eller med dårlig lak.. den må jeg jo bare sætte en pris på hvis jeg ville sælge den og er der nogle der vil gi det for den jeg beslutter er det jo fedt for mig og køber og er der ikk må prisen ned hvis jeg vil sælge... men vuk.. fedt den ind i olie i bunden og behold den.... den er fed... og om 10 år er den sikkert mere værd

du har ret....man må sælge og købe som man vil. Det er bestemt ikke det diskussionen handler om. Det handler om hvorfor en buggy koster så meget mere end en alm. type 1. Folk må også gerne sætte prisen til det de vil, jeg skal jo ikke købe uanset. Jeg var bare interesseret i at høre hvad forskellen og bevægegrundene var for den store prisforskel.....de ter der vel ikke noget ivejen med. Det er faktisk denne type debatter der er for langt imellem på vwnettet. Det er sgu for meget "fælge købes" og "el-problemer". Vi skal sgu have nogle debatter om hvordan vw-scenen ser ud og hvorfor- At vi nok aldrig bliver enige er en anden sag, men der er da flere i denne tråd der har brugt lidt tid foran skærmen for at ytre deres meninger og holdninger.

Ja jeg kan finde en vw som kan synes til under 12.500kr. Det har jeg gjort nogle gange så er du frisk på at betale skal jeg hurtigt finde dig en

Kære Niels E...... køber du f.eks afviservinger fra CSP er pasformen og udseende 100% som de originale. Virkelig kram og kvalitet og lur mig om de ikke er lavet efter de samme tegninger og forme som de originale- det bliver dog aldrig originale selvom de opfylder alle kravene hvad angår kvalitet og udseende.

At man kan lave noget der ligner det rigtige, gør det ikke til det rigtige. Hvis K&B laver en lindnerkarosse er det stadig en repro....uanset om du kan lide det eller ej. Det er muligt det holder i buggyverdenen med den ville fanme ikke holde i stålverdenen hvis du prøvede at sælge noget repro selvom det er lavet på de samme forme, ideer og tegninger.....og det er sgu uanset om det er bedre det du kan levere.

Mange af de vw-dele der kommer fra brasilien er da lavet af vw på de samme forme osv som dengang, men tror du at det kan få betegnelsen NOS???? nope nok ikke, for repro er repro uanset hvor flot og godt det er.

(permalink) Anonym Member
Nej Hendrixxx det er ikke pointen ,men mere for det ikke skal hede sig at lindner buggyer er mindst 30 år gamle . mener 20 el. 22 år siden .

iøvrigt altid sjovt og se den energi der bliver lagt i buggyer og pris !

Min mening ang.pris, er de stumper den er bygget af bestemmer prisen/værdien .
(permalink) Heide Member
Hendrixxx hvis folk må sælge deres ting til hvad de vil uanset pris, hvordan kan det så være det somme tider skal kommenteres?
(permalink) reneklat Member
prøv og ligge tallene sammen og se hvad det koster at bygge en buggy fra bunden .. jeg fik af vide man kunne bugge en for 30 tusind ,,,ha ha ja prøv i bare det min står mig allerede i mere end det dobbelte og så skal der lige betales afgift også... vuk held og lykke med salget mit bud ville ca 40 - 45000 mvh reneklat
Tømrer&snedker
Rene Klattrup
20877359
(permalink) excubitor Member
hendrixxx skrev:
excubitor skrev:

du har ret....man må sælge og købe som man vil. Det er bestemt ikke det diskussionen handler om. Det handler om hvorfor en buggy koster så meget mere end en alm. type 1. Folk må også gerne sætte prisen til det de vil, jeg skal jo ikke købe uanset. Jeg var bare interesseret i at høre hvad forskellen og bevægegrundene var for den store prisforskel.....de ter der vel ikke noget ivejen med. Det er faktisk denne type debatter der er for langt imellem på vwnettet. Det er sgu for meget "fælge købes" og "el-problemer". Vi skal sgu have nogle debatter om hvordan vw-scenen ser ud og hvorfor- At vi nok aldrig bliver enige er en anden sag, men der er da flere i denne tråd der har brugt lidt tid foran skærmen for at ytre deres meninger og holdninger.

jeg syntes bare ikk at diskutonen hører hjemme i en tråd der handler om et spørgsmål om hvad en buggy evt kan vurderes til... i kunne jo starte en tråd angående prisforskellene på "jern" og "plast" biler.. så kan sådan nogle som mig der syntes det er spænnende at se hvad sådan en kunne vurderes til blive fri for at læse det mundhuggeri..

og hvis man ikk vil læse om "fælge købes" og "el-problemer" kan man jo bare hoppe let og elegant hen over de tråde med de overskrifter.. endnu en fordel ved at tråedene handler om det de startede med at handle om.. bare lige en tanke fra mig...
reneklat skrev:
prøv og ligge tallene sammen og se hvad det koster at bygge en buggy fra bunden .. jeg fik af vide man kunne bugge en for 30 tusind ,,,ha ha ja prøv i bare det min står mig allerede i mere end det dobbelte og så skal der lige betales afgift også... vuk held og lykke med salget mit bud ville ca 40 - 45000 mvh reneklat

Tja-Jeg har brugt ca 140000 på min buggy+ et nærmest uendeligt antal arbejdstimer.
Så i dette forums ånd kan den vel sælges for omkring 60 kilo-( Og det kan den så ikke!!)
(permalink) Heide Member
[quote=niels-erik]
reneklat skrev:

Tja-Jeg har brugt ca 140000 på min buggy+ et nærmest uendeligt antal arbejdstimer.
Så i dette forums ånd kan den vel sælges for omkring 60 kilo-( Og det kan den så ikke!!)

niels erik din buggy er jo så også en ener :-) men skal du sælge den for 50000 en dag så PM mig ;-)

hvor mange henvendelser fik du egentlig da du satte den til salg bare lidt nysgerrig, for der må da alligevel have været en del.
danieltsd skrev:
[quote=niels-erik]
reneklat skrev:

niels erik din buggy er jo så også en ener :-) men skal du sælge den for 50000 en dag så PM mig ;-)

hvor mange henvendelser fik du egentlig da du satte den til salg bare lidt nysgerrig, for der må da alligevel have været en del.

Nej- der var 1 som var seriøs, men han sprang fra da jeg var ærlig nok til at oplyse at den ikke kan synes med min 2332 motor!!
Den var også kun tilsalg i 14 dage-så var mit anfald ovre, og nu vil jeg ikke sælge!! Men istedet finder jeg på flere ting at "opgrader" den med.

reneklat skrev:

hvad tror du det koster at bygge en type1 fra bunden?????
Det er der jo ingen som gør-de kan jo købe en for ingen penge (og her burde så være en smily)
(permalink) Bornholmer Member
den dyreste vw bund der kommer på vejene denne sommer er trods alt hverken en buggy eller en bus - men en bobbel - så kan du tænke lidt over det ;0)
og jo en Lindner bygget af Peter himself er mere værd end alt det nymodens .
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) D&G Member
Bornholmer skrev:
den dyreste vw bund der kommer på vejene denne sommer er trods alt hverken en buggy eller en bus - men en bobbel - så kan du tænke lidt over det ;0)
og jo en Lindner bygget af Peter himself er mere værd end alt det nymodens .

det er altså også groft bobler skal være så dyre, er det for at holde priserne kunstigt oppe?

er du gået over til bobler holmer ? det kunne jo være dit nye nick bobbelholmer *G*
gået over - nej jeg har en af hver en T1 og en type1 - begge to i stål ;0)
det har de fleste der har splitbus - så måtte jeg jo også ha
(permalink) D&G Member
holmer jeg har kombineret fiber og stål men det er så rustfri og blankt ;o)
et baseballbat ???
Bornholmer skrev:
gået over - nej jeg har en af hver en T1 og en type1 - begge to i stål ;0)

ja der jo nogen der vil have valuta for pengene.....
(permalink) D&G Member
Bornholmer skrev:
et baseballbat ???

også sådan et men det er for at fyrene væk fra min datter,

men ellers er det en buggy og alt rustfri er i A4 stål når man ka komme nemt til det kan man lige så godt bruge det rigtige ;o)
(permalink) Elnef Member
Hvorfor er det egentlig så vigtigt hva en buggy koster i forhold til en type 1 ?
Ting/biler koster vel det de kan koste=udbud/efterspørgsel
Regnestykket med en buggy er simpel i mine øjne da der stadig bliver importeret nogle fra bla sverige så deraf er der et naturligt marked for en med danske papir eller bare papirene som i mine øjne er det samme værd som afgiften og så er den "dynge" som følger med altså selve buggyen vel også lidt værd og så kan man så regne lidt frem og tilbage på det
(permalink) Buggylover Member
Det er ikke helt rigtigt at der findes mange - jeg så en statistik hvor i der stod der kun kørte 48 indreg. buggyer rundt i DK og det var i år jeg så den liste .

mvh

Willi

VW Buggy fra 1967

hendrixxx skrev:
Det vil altså sige at hvis du køber en buggy så gør man det fordi det er en hobby og en livsstil!!!!! og så skal prisen pumpes op, for det skal man betale for???

Ville nu nok mene at jeg har min type1 fordi det er en hobby og en livsstil for mig. Det kan de fleste der kører luftkølet nok nikke genkendende til, men så hvad du får for 50k hvis du vil have type1. Der får du noget unikt, relativt sjældent og selvfølglig synet og køreklar.

Men jeg kan da godt forstå at alle dem der kører buggy er interesseret i at prisen bliver holdt oppe.

Derudover synes jeg nu at du blander tingene sammen- det er da rigtigt at en harley kan erstattes af en knallert hvis vi snakker transport fra a til b. Men knallerten har ikke 1200ccm eller v-motor og jeg troede vi snakkede livsstil og hobby og ikke transportmiddel a la hverdagsbil.

Hvad angår cabriolet, hvordan ser en jagtvogn til 50.000kr ud??? desuden er jagtvognen en relativ sjælden bil efterhånden hvorimod buggyen findes der masser af....og så har jagtvognen bagsæde :-)

(permalink) JJ Member
Buggylover skrev:
Det er ikke helt rigtigt at der findes mange - jeg så en statistik hvor i der stod der kun kørte 48 indreg. buggyer rundt i DK og det var i år jeg så den liste .

mvh

Willi

VW Buggy fra 1967

den liste kan du ikke regne med . der er nogen hvor der ikke står buggy på reg atesten men bare vw et eller andet
S.A.C
v-rodders
41279598

Reply »

You must log in to post.