Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Værdi af buggy...........

Tags:
No tags yet.

(permalink) niels-erik Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Du kan ikke bare købe en ny buggy! Men du kan købe et nyt karosseri, og bygge en!
Og nu skal i lindner fans høre en ikke hemelig hemelighed: DU KAN STADIG K
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja det er jo utroligt at der stadig er bobler tilbage sådan som de smuldrer mellem hænderne på en. Man skulle tro de var lavet våde aviser

Du mener altså NIels E. at en buggy skal koste så tilpas mere end en alm. type1 fordi karosseriet ikke ruster!!! jeg troede egentlig kun det var stelnummeret (afgiftbehandlingen ) der var det vigtige....du kan jo som sagt brænde din buggy af og stadig få de 16k for den i salg.

Hvorfor svarere buggyfolkene ikke på hvad der skiller buggy så meget fra boblen, at den skal koste 3-4 gange så meget.

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Heide Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hendrixxx skrev:
Ja det er jo utroligt at der stadig er bobler tilbage sådan som de smuldrer mellem hænderne på en. Man skulle tro de var lavet våde aviser

Du mener altså NIels E. at en buggy skal koste så tilpas mere end en alm. type1 fordi karosseriet ikke ruster!!! jeg troede egentlig kun det var stelnummeret (afgiftbehandlingen ) der var det vigtige....du kan jo som sagt brænde din buggy af og stadig få de 16k for den i salg.

Hvorfor svarere buggyfolkene ikke på hvad der skiller buggy så meget fra boblen, at den skal koste 3-4 gange så meget.




Nu er det jo generelt ikke kun BUggy folket der kan svare på priserne, folk der er interesseret i bUggies betaler jo åbentbart gerne det de koster, det samme gør sig vel gældende ved en bobbel du kan jo prøve at sætte en bobbel til salg for 50000 kr og se hvor meget respons der er kontra en buggy til 50000, jeg ved godt hvad der bliver solgt først, personligt syns jeg en buggy er 100 gange sjovere at køre i end en bobbel, men jeg ejer da alligevel en. Vi er jo stadig ved det udgangs punkt at man ikke kan sammenligne en bobbel og en buggy, så skal du nærmere sammenligne en bobbel cabriolet og en buggy begge er jo åbne biler, og priserne ligner jo lidt hinanden på det punkt.
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hvad med en jagtvogn??? det er en luftkølet vw cabriolet endda med bagsæde og god bagageplads.... men den tæller måske ikke med i cabrioletregnskabet for den er for billig eller vov
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hendrixxx skrev:

Hvorfor svarere buggyfolkene ikke på hvad der skiller buggy så meget fra boblen, at den skal koste 3-4 gange så meget.




ingen der kan det gyldne svar???? eller findes det ikke. I min verden har jeg svært ved at se hvad det skulle være og jeg gnækker i mit gale sind hver gang der bliver solgt en buggy for så er der endnu en der er blevet snydt godt og grundigt og når han skal sælge så vil han selvfølgelig gerne have prisen igen og så er der en mere der bliver snydt....Lidt ligesom når folk herinde prøver at sælge dropped spindler til +2500 (som de kostede for nogle år siden) når Farmer sælger de samme til 1875kr

Der er nok en der køber de dyre fordi han ikke ved bedre, men er han så ikke blevet tørret lidt om snuden??? det tror jeg nu nok han er
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Heide Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ingen der kan det gyldne svar???? eller findes det ikke. I min verden har jeg svært ved at se hvad det skulle være og jeg gnækker i mit gale sind hver gang der bliver solgt en buggy for så er der endnu en der er blevet snydt godt og grundigt og når han skal sælge så vil han selvfølgelig gerne have prisen igen og så er der en mere der bliver snydt....Lidt ligesom når folk herinde prøver at sælge dropped spindler til +2500 (som de kostede for nogle år siden) når Farmer sælger de samme til 1875kr

Der er nok en der køber de dyre fordi han ikke ved bedre, men er han så ikke blevet tørret lidt om snuden??? det tror jeg nu nok han er



Hurtigt svar på droppet spindler, folk må jo efterhånden vide der er forskellige sælgere derpå forskellige priser, en liter benzin koster jo heller ikke det samme alle steder.

Tror ikke der er mange der føler sig snydt ved at de betaler mere end hvad den forrige ejer har givet, ja jeg gør ikke ihvertfalde, jeg ved da den buggy jeg har var 10000 kr i fortjeneste til ham jeg købte den af osv osv, fint med mig han tjener på den jeg fik jo hvad jeg gerne ville have nemlig en buggy.

Tror sku heller ikke der er mange bobbel ejere/ jagtvogns ejere/ bus ejere der bevidst ville sælge en bil de måske har haft 2 år eller 10 år og sælge den til samme de gav for den... for så skal vi da vidst ALLE sammen have redigeret vores priser igennem/ samt forhandlere af diverse dele skal sælge til det de gav for det :-) de har jo deres forretning som skal passes, samme med folk der sælger biler de er jo ikke interesseret i at sælge til hvad de gav for den, det hele løber rundt. Jeg har på ingen måde nogen problem med at folk tjener kassen på ting de laver eller sælger det er op til køber og vurdere om han/hun vil give det for tingene de nu engang er prissat til så kan man jo handle ud derfra,.

Vi skal da kun være glade for der bliver solgt flere gamle bobler/buggies/busser/jagtbiler...

1) flere medlemmer herinde
2) større og sjovere træf
3) vi vedligeholder sponsorerne her på siden
4) måske flere projekter fra folk

Men ja hvad er så forskellen på en

bobbel/buggy
jagtvogn/buggy
bus/buggy

man kan ikke bare sige sådan er forskellen END, tror bare at tingene er som de er og det må bare accepteres...
(permalink) Larsson Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg tror det er mange ting der spiller ind.

Blandt andet det at baljen er af fiber, så "rust" skal man kun se efter i bunden....plus at hvis der nu er tærring i en fillet eller rammehoved, så kan man jo bare købe et hel nyt og knappe på, så den store pladesmed behøver man heller ikke finde/være.
Der har jeg da indtryk af at mange med bobbler, må hjemmelave en del pladestykker når der skal laves rust nogle steder på en bobbel (men ret mig hvis det ikke er sådan).

Udbud og efterspørgsel har nok også noget at sige.
Nu er det ikke for at pisse på Jagtvogns-folket, men tror bare der generelt er mere efterspørgsel på en Buggy end en Jagtvogn.
Og hvis det er lidt sværere at finde køber til sin Jagtvogn, så sætter man nok prisen lidt lavere, og omvendt med sin Buggy.
Med hensyn til en Bobbel og f.eks. Busser, er det måske fordi der er mange af dem, så der er det mere de sjældne modeller der holder høj pris (Split, Ovaler, Samba)
En Baybus går jo generelt heller ikke så højt prismessigt som en Splitbus.

En ung gut på 18år der lige har fået kørekort, ville nok heller tage en Buggy fremfor en Split-bobbel eller en SambaBus, da han nok kigger mere på signal-værdien af sit køretøj.....hvis du forstår :)

Jeg tror iøvrigt man skal sammenligne en Buggy med en Roadster, de holder, efter hvad jeg har set, også en pæn høj pris.
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jo men vi efterlyser lidt svaret på hvorfor en buggy er så dyr når en type1, jagtvogn osv ikke er specielt dyre....det vil sige at pris og bil ofte hænger sammen. Dem der tror de har guld holdende er meget længe om at få solgt og dem der sælger med harmoni i pris og stand får rimelig hurtigt solgt. Buggy og pris hænger jo aldrig sammen. Et svenskervrag koster hurtigt 25.000 idag og så har du en bil du kan skille ad og ofte en milliard på....jeg kan da godt forstå at jer der har købt en buggy for en ordentlig røvfuld kr. og derefter har ofret en milliard på dele, syn, afgift, plader osv gerne vil argumenterer for at det ikke er jer der er blevet snydt, men bare mig der ikke har set lyset- et ville jeg nok også gøre i den situation.

Hvi snu jeg importerede en mindre ombygget 1303 fra sverige (altså ikke original) så vil afgiften måske også komme op på 25-30.000. Er bilen så prisen+afgiften værd??? lad os bare sige 15.000 i indkøbspris og 30.000 i afgift giver en salgspris i Danmark på 45.000kr. Er den 45.000 værd???? Der er meget langt imellem 1303'er til 45.000. Uanset hvor maget crome og gejl du har pumpet den med. JEg er faktisk på nippet til at sige at den skal være pinligt original hvis den skal op i den prisklasse.

Hvordan kan et buggystelnummer være 16000kr værd....afgiften afskrives da på alle andre biler så hvorfor gør den ikke det på en buggy??? er det ikke noget med at den kloge narre den mindre kloge?
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Larsson Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Har jeg egentlig ikke lige svaret på meget af det du spørger om ??

Buggy og pris hænger jo aldrig sammen siger du....??!

For noget tid siden var der en her på VWnettet, som satte et gammel rådent lig af en splitbus til salg til 14.000 så hut jeg hvisker.
Det var faktisk bare en tom skal....., ingen vinduer, sæder, interior, lygter, motor.....der var faktisk kun bund med hjul og en kaross.
Afgiften er omkring 10.000 på sådan en ikk' ??

Altså omkring de 24.000 for en bus der dårligt hang sammen, og vel havde små 5.000 timers pladearbejde før den bare var nogenlunde pæn......og så siger du at Buggy og Pris ikke hænger sammen ?????????

En 1303 er bare ikke en særlig efterspurgt bil, selv dem der vil køre bobbel vil generelt heller køre en anden model efter hvad jeg har set og læst.

Det med afgiften må du høre SKAT om....det aner jeg ikke hvordan fungere :)
(permalink) ploug Member
Skrev for 16 years siden | | | |
min type 3 TLE aut. - fully loaded - kan købes for 125.750,- klargjort og omregistreret.
-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Inden vi kommer for godt igang med splitbusserne så har vi vist fastslået at det efterhånden er en sjælden bil og sjælden hænger ofte sammen med dyr. Buggy er ikke sjælden men altid dyr så skal vi ikke holde splitbussen ude af debatten. ellers skal vi jo også have cobraen og andre specielle/sjældne biler med i debatten.

Lad os holde den debatten til de biler der er mange af og som kan findes i landet uden de store anstrengelser. Altså type1 og buggyer for dem er der mange af.

Nu siger du at det er den 18 årige med nyerhvervet kørekort der vælger buggy frem for andre lignende biler.....uden at være alt for generaliserende er det så ikke de samme som ikke ved alverden om hvad en buggy er værd og hvad han skal kigge efter.

Sjovt du siger det Larsson: hvis en buggy ruster i bund og rammehoved knapper man "bare" nyt på!!!! hvis du er nybegynder i svejsning osv så er det nok ikke skift af rammehoved og opkortning af bundplader man skal kaste sig ud i eller hvad??? Det kræver trods alt lidt forkundskab at lave det nummer og det er sikkert også derfor mange sender deres bund til K&B manden til opkortning og div.

Personligt vil jeg hellere kaste mig ud i skift af 10 varmepaneler end et rammehoved...det skal jo være 120% lige og lidt til.
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ploug skrev:
min type 3 TLE aut. - fully loaded - kan købes for 125.750,- klargjort og omregistreret.


tja i denne del af vw-verdenen er et vel en fair pris tænker jeg

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) MortenP Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Varmepanelerne skal da osse sidde perfekt, ellers er det sgu da svært at lukke dørene !




(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 16 years siden | | | |
MortenP skrev:
Varmepanelerne skal da osse sidde perfekt, ellers er det sgu da svært at lukke dørene !






I en Buggy?

Hehehe
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
de skal sidde så de passer med skruehullerne i bunden og dørene går i og op uden at gå på men øjemål er ok...som sagt så skal de bare sidde så det fungerer. Rammehoved kræver en lære...det gør varmekanalerne ikke
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=niels-erik]
Og nu skal i lindner fans høre en ikke hemelig hemelighed: DU KAN STADIG K
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) D&G Member
Skrev for 16 years siden | | | |
(permalink) D&G Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hendrixxx skrev:
Inden vi kommer for godt igang med splitbusserne så har vi vist fastslået at det efterhånden er en sjælden bil og sjælden hænger ofte sammen med dyr. Buggy er ikke sjælden men altid dyr så skal vi ikke holde splitbussen ude af debatten. ellers skal vi jo også have cobraen og andre specielle/sjældne biler med i debatten.



der er faktisk en ac cobra rebliga til salg her i dk. for 499,000. og det er jo også en plastik balje efter jernalderfolket´s mening.

efter at have læst alt kritik omkring buggyer og hvorfor de skal koste så "meget"syntes jeg der er en snært af misundelse over prisen holdes bedre på buggyer en bobler fra nogles side. i kan da selv hente en i sverige eller bygge en og score den "kæmpe" gevinst som der jo kan hentes på en buggy.

det er jo sådan her på vwnettet. at når man er sælger skal der være en vis avance og de samme som køber må det ikke koste noget for det er jo kun noget gammelt ragelse.

nu startede det jo med at der blev spurgt om hvad en buggyen er værd og det er vist kommer lidt ud på et sidespor, det kan da ikke være rigtigt at man ikke må forhører sig fordi det er en fiberbil, det er sket før hvor det ender i det samme plader.

til jernalderfolket nyd dog jeres blikbiler og respektere der findes andre biler og husk så til vinter når de ikke kan tåle salt, fugt og det kolde vejr. så har i stadig en hverdagsbil som er fyldt med lige så meget plast som en buggy er med fiber.

(permalink) D&G Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Vuk skrev:
Dette er ikke en salgsannonce....Endnu.Jeg går med tanken om at sælge min buggy pga manglene tid osv.Jeg er bare lidt i tvivl om hvad den ca kan indbringe, der er jo mange priser...Derfor spørger jeg jer her i forumet, hvad i mener den er værd. Jeg går i den tro at det er en Peter Lindner.
(permalink) Heide Member
Skrev for 16 years siden | | | |
sjælland rundt skrev
i kan da selv hente en i sverige eller bygge en og score den "kæmpe" gevinst som der jo kan hentes på en buggy.

det er jo sådan her på vwnettet. at når man er sælger skal der være en vis avance og de samme som køber må det ikke koste noget for det er jo kun noget gammelt ragelse.




Man bliver ikke særlig populær her af og tjene på noget man henter i udlandet, :-) uanset om det er af god mening eller ej.... men kan kun give dig ret syns man priserne er for høje så hent skidtet selv, og vær forberet på at køre 2000 km og måske ikke få noget med hjem og samtidig have brugt en halv arm på benz, broafgift gange 2 hvis du fra fyn eller jyll, gang det med 2 igen hvis du har trailer da den er dyere og du skal så osse hjem igen så lidt mere oveni i. :_) så den "kæmpe" gevinst begynder så småt at smuldre.

(permalink) Steen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Egentlig forstår jeg ikke den her diskussion eller det gør jeg så måske alligevel.

Nogen er til Buggy'er andre er ikke.
Dem der er til Buggy'er forstår hvorfor de handles til de priser de nu engang handles til og dem der ikke kan lide dem forstår det ikke.

Jeg har både Buggy og Bobbel, ingen af dem er indregistreret endnu, Buggy'en er endda uden afgift. Det er så længe siden den er købt, så hvis jeg vil sælge den er prisen fordoblet siden jeg købte den OG DEN BLIVER IKKE SOLGT FOREL
-------------------------------------------
VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen
(permalink) Larsson Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Steen skrev:
Egentlig forstår jeg ikke den her diskussion eller det gør jeg så måske alligevel.

Nogen er til Buggy'er andre er ikke.
Dem der er til Buggy'er forstår hvorfor de handles til de priser de nu engang handles til og dem der ikke kan lide dem forstår det ikke.

Jeg har både Buggy og Bobbel, ingen af dem er indregistreret endnu, Buggy'en er endda uden afgift. Det er så længe siden den er købt, så hvis jeg vil sælge den er prisen fordoblet siden jeg købte den OG DEN BLIVER IKKE SOLGT FOREL
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Nemmere at gå til???? el, bremser, motor, gearkasse, styrtøj er det samme så hvor er det nemme??? jeg har hjulpet en kammerat med at hive motoren ud af hans buggy og det krævede at gearkasse skulle løsnes og det var pisse besværligt så jeg kan ikke helt genkende at de er nemme at gå til.

Men ok en buggy koster 4 gange så meget som en type1 fordi den er af fiber og er nem at gå til....passer det???? Ville nu nok mene at "nem at gå til" er en subjektiv tilgang og den kan der vist ikke generaliseres på. Nogen mener også type4 motoren er "nem at gå tile" men det mener jeg nu ikke den er.

Og lige slutteligt, så har det intet med misundelse at gøre. Kunne nu nok mobiliserer kr. til at købe en buggy men kunne bestemt ikke finde på det....jeg tror nu stadig på at en type1 er langt federe og prisstabil end en buggy- husk at det er ikke mere end 5 år siden man kunne købe en buggy i Sverige for småpenge og for 20 år siden kostede de mere end de gør idag, så konjunkturen skal nok indhente buggyerne.

SOm sagt så er udbud/efterspørgelse og "den kloge narre den mindre kloge" nok afgørende i denne sag, og det er der jo præcedens for at de er variable parametre.
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Steen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
"Men ok en buggy koster 4 gange så meget som en type1 fordi den er af fiber og er nem at gå til"

Find lige en køreklar og synet type1 til 12500 kr.
Du kan ikke lide Buggy'er, fint med mig, men hvorfor må de folk der godt kan lide dem ikke have den fornøjelse?
Det er stadigvæk et frit marked og det er stadigvæk udbud og efterspørgsel der styrer priserne. ALLE vil vel have så meget som muligt for deres bil når den skal sælges.
-------------------------------------------
VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen
(permalink) excubitor Member
Skrev for 16 years siden | | | |
håber en newbee herinde må blande sig.. forstår ikk denne diskution.. hvorfor f kan man ikk bare lade dem der vil have "blikspande" købe og sælge bobler og lade dem der vil have "plastbaljer" købe og sælge buggyer... og til de priser de nu har købere til.. i stedet for at mundhugges om det.... så til vuk: syntes du og tror du at din buggy er 50kg værd så sæt den tilsalg for det og er der ingen køber til den pris må du enten vente til køberen er der, eller sætte prisen ned, eller beholde din "plastbalje";o) nu har jeg selv en gammel opel manta a.. og har haft den i snart to år og jeg har ikk set en tilsalg på dk plader som er i 99pct orginal stand.. kun svejsede biler og malede eller med dårlig lak.. den må jeg jo bare sætte en pris på hvis jeg ville sælge den og er der nogle der vil gi det for den jeg beslutter er det jo fedt for mig og køber og er der ikk må prisen ned hvis jeg vil sælge... men vuk.. fedt den ind i olie i bunden og behold den.... den er fed... og om 10 år er den sikkert mere værd

Reply »

You must log in to post.