Værdi af buggy...........
Dette er ikke en salgsannonce....Endnu.Jeg går med tanken om at sælge min buggy pga manglene tid osv.Jeg er bare lidt i tvivl om hvad den ca kan indbringe, der er jo mange priser...Derfor spørger jeg jer her i forumet, hvad i mener den er værd. Jeg går i den tro at det er en Peter Lindner.
Efter min mening- så er en buggy i normal brugbar stand, på danske plader minimum 50 tusinde værd!
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
fronten ligner ikke en peter lindner
Hvis en buggy koster 14000,- udenafgift og afgiften er 16000,-
Såå er det vel bare op til ens købmands gen resten!
Ud over at det måske ikke er det smarteste at spørge dem man skal sælge til om værdi?
Jesper
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
som den står ville jeg max give 35-40000,00
-------------------------------------------
MvH TRB
Mob. 61368171
mail:
per@perblock.dk
Kan umiddelbart se at den har el problemer/mangler (der er ingen baglygter), derudover mangler den da et sæde, en ordenlig lakering. Følger der kaleche med???
Nu er buggyen jo den eneste bil i danmark der aldrig kommer under afgiftværdien,og på en eller anden snedig facon er det anerkendt at man tager bilens pris i Sverige og lægger hele afgiftværdien til, uanset bilens stand.... det vil sige at en rigtig sølle buggy som der er afgiftbehandlet for 15 år siden stadig repræsenterer 8-10.000 i fiber og 16.000 i afgift....altså mindst 25.000.
Jeg ville umiddelbart mene af hvis man køber en buggy under de omstændigheder bliver man sgu snydt..... jeg har en Seat der nok kostede 100.000 i afgift i '95. Den kan i få for 120.000kr- det er vel passende i buggy regnemetoden :-)
Du kan få 10k af mig da det er rimeligvis hvad jeg ville give for enhver anden bil med lignenede mangler...såfremt den er dansk afgiftbehandlet.
Du skal finde den "rigtige" køber - istedet for at rode rundt med dem, der værdisætter en buggy som de ville gøre med en gammel Mazda.
Der er ikke tale om hverken økonomisk fornuft eller en "gammel bil" - men et stykke livsstil...
Og hvad koster så livsstil og hobby..?
Prøv at se på, hvad andre voksne "drengerøve" bruger på deres livsstil...
Der kører masser af ældre herrer rundt på Harley Davidsons - en brugt knallert havde
fint dækket deres behov for transport.
For den køber, der leder efter en hobbybil - og gerne åben - er det et fint og overskueligt projekt, du måske vil sælge.
For sådan en køber mener jeg også en pris omkring 50.000 en fuldt acceptabel, sammenlignet med hvad andre gamle åbne biler koster.
.. det var bare min mening..
Det vil altså sige at hvis du køber en buggy så gør man det fordi det er en hobby og en livsstil!!!!! og så skal prisen pumpes op, for det skal man betale for???
Ville nu nok mene at jeg har min type1 fordi det er en hobby og en livsstil for mig. Det kan de fleste der kører luftkølet nok nikke genkendende til, men så hvad du får for 50k hvis du vil have type1. Der får du noget unikt, relativt sjældent og selvfølglig synet og køreklar.
Men jeg kan da godt forstå at alle dem der kører buggy er interesseret i at prisen bliver holdt oppe.
Derudover synes jeg nu at du blander tingene sammen- det er da rigtigt at en harley kan erstattes af en knallert hvis vi snakker transport fra a til b. Men knallerten har ikke 1200ccm eller v-motor og jeg troede vi snakkede livsstil og hobby og ikke transportmiddel a la hverdagsbil.
Hvad angår cabriolet, hvordan ser en jagtvogn til 50.000kr ud??? desuden er jagtvognen en relativ sjælden bil efterhånden hvorimod buggyen findes der masser af....og så har jagtvognen bagsæde :-)
Det kan godt være, jeg blander tingene sammen...
Jeg mener bare, at hvis du vil sælge en buggy, henvender du dig til de købere, der er interesseret i en buggy. Der er muligvis langt imellem dem, men så må du vente på, de dukker op.
Det har ikke en skid at gøre med at "holde prisen oppe" - eller andre skumle bagtanker. Det skal bare heller ikke være sådan, at det er dem der har buggy som 7. prioritet på deres ønskeseddel, skal sætte markedsprisen...
Personligt kunne jeg ikke drømme om at købe en f.eks. jagtvogn. Den siger mig ikke en dyt - og jeg vil selvfølgelig ikke betale den pris, de handles til liebhavere imellem. Det uanset om der er 100.000 af dem - eller bare 2.
Så jeg er nok ikke den rigtige til hverken at sætte prisen - eller påvirke prisen - på en jagtvogn. Det vil være groft uretfærdigt overfor dem, der har jagtvogne som "livsstil" og af et ærligt hjerte holder af disse udmærkede køretøjer.
Ang. "livsstil" - det er den faktor, der afgør om f.eks. en buggy, jagtvogn, cabriolet, Harley eller knallert er muligheden for opfyldelse af en drøm - eller blot en bunke skrot.
Derfor må alle da gerne kommentere alt det de lyster omkring buggyer, for det er da kun "buggyseksuelle" der har skumle bagtanker..
Hendrixxx: Hvis du kan garanterer at karoosen på din Seat er helt i glasfiber og dermed uden rust er prisen vel helt i orden? En Buggy er jo unik set på den måde at du aldrig har kunnet købe den hos en forhandler og der dermed ikke er 2 biler der er 100 % ens.
Jeg ved da godt at en Buggy kan ruste i bunden men den er nok nemmere at reparere end de fleste andre biler der er til salg. Desuden er det vel altid et spørgsmål om udbud og efterspørgsel?
Er bilerne umulige at sælge falder prisen vel? Hvorfor kan en 356 replica sælges for over 200.000 kr når der samtidigt er minimum 3 andre til salg under 150.000 kr?
Der er så mange ting der spiller ind.
-------------------------------------------
VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen
hæhæ "buggyseksuel" er er cool ord.
Du har ret i at det nok ikke er mig der skal værdisætte en buggy, da den er et badekar i mine øjne. Jeg værdisætter den som jeg ville værdisætte en type1 og en type1 i den stand er ikke alverden værd. Jeg ved ikke hvad en buggy kan som en type1 ikke kan, men noget må den kunne når prisen kan holdes deropppe- det er jo ikke fordi den er mere hobby eller livsstil end en gammel type1. JEg kunne f.eks godt sætte min type1 til salg for 80.000 men det bliver den nok ikke solgt til med mindre der kommer en forbi der bare gerne vil snydes :-).
Men det er da morsom at buggyen er den eneste bil der altid kan holde værdien svarende til afgiften.....uanst hvor dårlig en dansk buggy du kan finde vil den altid koste min. 16.000kr. Det er da at slående ikk????
Men hvad er det præcis en buggy kan som en type1 ikke kan? hvorfor er denne buggy 50.000 værd og en type1 i lignende stand er 1/4 værd. Livsstil og hobby er udelukket for der er de ens. Motor/gearkasse/styrtøj osv er ens så svaret er heller ikke der.
Her er hvad du får for 50.000dkr
http://vwnettet.dk/forum/topic/403606 så hvorfor skal en buggy med dårlig lak, manglende sæde, manglende el-arbejde, plader osv osv koste 50.000kr
Hold da op jeg har sat gang i det.....Det skal lige siges der mangler ikke noget, elarb, lygter, sæder osv. billederne er ikke helt nye, men den ser i store hele sådan ud.Det er der selvfølgelig ingen der kunne vide... Beklager.
Steen skrev:
Hendrixxx: Hvis du kan garanterer at karoosen på din Seat er helt i glasfiber og dermed uden rust er prisen vel helt i orden? En Buggy er jo unik set på den måde at du aldrig har kunnet købe den hos en forhandler og der dermed ikke er 2 biler der er 100 % ens.
Nu er det jo ikke alle der ser fiber som en force :-)prisen på seat'en tager udgangspunkt i konceptet om at bilen aldrig bliver mindre værd end afgiftvurderingen og det er da sjovt....Det ville jo også betyde at du ikke kunne købe en bobbel herhjemme til under 3600kr uanset stand.
En buggy er lige så unik som en type1- en lindnerkarosse er en lindnerkarosse og længere er den ikke. Så kan du bygge ud på den her og der, men er det ikke lidt ligesom at sætte +8 bagskærme, fibertrinbrædder, gæller i bagklap osv osv på en type1. Ergo er der lige så mange forskellige type1'er som der er buggyer så argumentet holder ikke.
En las af en buggy skal altså koste 50.000kr fordi den ikke kan købes hos en forhandler? eller fordi den kun sælges i samlesæt og dermed ikke kan siges at være i serieproduktion??? Bliver en bil bedre/dyrere hvis den er samlet af en perlegrusmekaniker i weekenderne.
Skal en buggy koste 50.000 fordi den har en fiberkarosse til 10.000???
Så kom nu....hvorfor skal en las af en buggy koste 50.000 når ovenstående type1 også koster 50.000 og tilsyneladende er fin, orgignal, nysynet, veteran, på plader osv osv
Steen skrev:
Hvorfor kan en 356 replica sælges for over 200.000 kr når der samtidigt er minimum 3 andre til salg under 150.000 kr?
Der er så mange ting der spiller ind.
hvis du sætter for 10000kr fælge på buggyen, 50000kr motor, 10000kr bremser, 20000kr lakering så er den selvfølgelig dyr, men så får du noget pænt som repræsenterer en vis værdi i form at de dele der er brugt. Sådan er der sikkert også med 356 repperne.
Her har vi en buggy, billige fælge, ingen kaleche, std. bremser, std. motor, en del mangler uden nummerplader og den skal koste 50.000kr?????????
Prøv at se hvad du får hvis du køber en buggy til 80.000kr....man får pænt meget for de sidste 30k hvis denne buggy repræsenterer de 50k
http://vwnettet.dk/forum/topic/370464 kan i se forskellen....og den absolutte manglende forskel i prisen?????
Nu er det ikke fordi jeg skal for meget ind i diskussionen her.
50.000 for den buggy på billedet synes jeg er noget for højt.
Det er ikke en Linder...fronten er ihvertfald ikke, og jeg skulle vide det da jeg selv har en.
Da jeg købte min af Rasmus, gav jeg 42, og den var lige til at køre hjem fra Fyn, og med fuld kalesche og en 1600 motor.....så 50 for en som skal have lavet en del...eerrrhhmmm....., måske er det bare mig :)
Jeg ville umiddelbart selv, rent teoretisk, byde noget i retningen af 25-35 kilo, og jeg har jo kun lidt info og billeder at gå ud fra.
For at blive et "glansbillede" skal der altså stadig postes en del kroner i...og så ser jeg på hvad en færdig model koster og trækker fra.
Bare en pæn lakering koster vel i gennemsnit små 15-20.000, og det er bare noget af det.
Den har et godt potentiale og udgangspunkt, men der er altså et godt stykke vej til toppen.
Men giver også Biffo helt ret......det er en hobby så almindelige priser fra normale biler kan ikke sammenlignes her (mener jeg!)
Nu skrev jeg ikke at netop denne buggy var 50000 værd-Men at et exemplar i brugsklar tilstand burde koste 50000.
I mine øjne vil en fiberbil altid holde prisen-og enda blive mere værd , hvis man vedligeholder den.
Grunden til at en bobbel ikke gør det samme er RUST.
Jo længere tid siden den sidst blev restureret, jo kortere tid til at den skal have turen igen.
Men i denne verden (vw folk) tror de fleste at en vare købt for en uge siden til 20 kilo, højest er 5 værd hvis den skal sælges.
Jeg kan bygge en motor, og bruge 20 tusinde på stumper, et utal af timer på tilpasning og samling + justering, når jeg så vil sælge motoren efter 1-2 år- med papire på ydelsen. Så skal man være heldig hvis man får et bud på 10 tusinde.
Og Biffo har ret: Hvis man ikke intresser sig for buggyer-så skal man heller ikke prissætte dem!!
Personligt ville jeg ikke betale en lunken øl for en jagtvogn-medmindre at jeg mente at den kunne indbringe mere ved et vidresalg-Og en bobbel ville jeg kun købe hvis det var for at lave en buggy eller speedster ud af den-Og af samme årsag blander jeg mig heller ikke i tråde der handler om prisen på blik biler, for de har ingen værdi for mig-Men jeg ved de betyder en masse for andre
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
synes ikke rigtig der bliver svaret på spørgsmålet om hvad en dansk buggy har siden den altid er min 16000kr værd. Hvorfor er det den eneste bil der aldrig falder under afgiften?
JEg begynder så småt at forstå hvad i buggyfolk mener.....dem der kører buggy fastsætter prisen på deres biler. Lidt ligesom folk der kører type1 osv men hvorfor er et buggyvrag så dyrt??? tænker om man skulle lave en national kampagne hvor man hævede prisen på alle type1'er med 20k.
Jeg havde for godt 6 år siden en buggy (ja tænk engang) som jeg solgt videre for 8k og den blev solgt for 2 år siden for 15k og der var intet lavet ved den overhovedet. Den var røvdårligt lavet i bunden og havde en masse mangler men pludselig var den 7k dyrere....besynderligt
Desuden Niels E. så ruster vwer ikke idag :-) det gjorde de igennem 70'erne og 80'erne hvor de blev brugt som hverdagsbiler og folk var ligeglade. Vil nu vove at påstå at min vw nok aldrig kommer til at blive renoveret (og det er den aldrig rigtig blevet) for med det den bliver brugt til, så får den aldrig chancen for at ruste. Det kræver trods alt lidt for en bil rust.
"Hvorfor er det den eneste bil der aldrig falder under afgiften?"
Find lige en Splitbus der koster mindre end afgiften.
En bil er vel det værd som ejeren synes den er værd. En ting er hvad de står til salg for, noget andet er hvad de bliver solgt til.
-------------------------------------------
VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen
hendrixxx skrev:
synes ikke rigtig der bliver svaret på spørgsmålet om hvad en dansk buggy har siden den altid er min 16000kr værd. Hvorfor er det den eneste bil der aldrig falder under afgiften?
JEg begynder så småt at forstå hvad i buggyfolk mener.....dem der kører buggy fastsætter prisen på deres biler. Lidt ligesom folk der kører type1 osv men hvorfor er et buggyvrag så dyrt??? tænker om man skulle lave en national kampagne hvor man hævede prisen på alle type1'er med 20k.
Jeg havde for godt 6 år siden en buggy (ja tænk engang) som jeg solgt videre for 8k og den blev solgt for 2 år siden for 15k og der var intet lavet ved den overhovedet. Den var røvdårligt lavet i bunden og havde en masse mangler men pludselig var den 7k dyrere....besynderligt
Desuden Niels E. så ruster vwer ikke idag :-) det gjorde de igennem 70'erne og 80'erne hvor de blev brugt som hverdagsbiler og folk var ligeglade. Vil nu vove at påstå at min vw nok aldrig kommer til at blive renoveret (og det er den aldrig rigtig blevet) for med det den bliver brugt til, så får den aldrig chancen for at ruste. Det kræver trods alt lidt for en bil rust.
Hmmmm jeg bruger da min bobbel somhverdags bil :-)..... men priserne på buggier, hænger nok sammen med at der er stor efterspørgsel på dem, så er det jo klart folk vil kunne Tjene mere på dem. Nu ved jeg ikke hvad den buggy her på siden kostede i indkøb osv, men hvis den se ud som på billede, og er uden afgift eksempelvis ligger den jo nemt på 20-25 stk, Samtidig er det en billig "åben" bil at køre rundt i, en bobbel cabriolet er jo heller ikk unormalt den koste 70-100000 men priserne på buggier syns jeg ikke er for høj i forhold til så mange andre vw'er
tilføjelse. jeg har ikke prisaftale med nogen på min buggy, den er ikke til salg, men jeg sælger den for det jeg føler den er værd :-)
jeg er med Hnedrixx - jeg forstår bare ikke at de kan koste så meget når man stadig kan købe en sprit ny ???
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Jeg har malet et par bobler-og de er altid rustne, det er bare ikke sikkert at ejeren har opdaget det endnu!
Og at prisen på buggyer stiger er bare et faktum-som kommer af udbud og efterspørgsel. Hvis der er en buggy til salg, og 5 som vil købe, så bliver den solgt til den som vil betale mest!
Og at den altid er mindst 16000 værd er vel fordi at hvis nogen vil sælge deres buggy billigere, så bliver de solgt øjeblikkelig-For straks efter at blive sat til salg til 20-25000 herinde. Fiberbiler er de eneste biler (bortset fra enkelte klasikere) som stiger i pris-alle andre bliver mindre værd.
Samme princip som når folk tager til Sverige, og køber en buggy for 14-16000-for at sælge den til 30-35000 herinde.
Bemærk iøvrigt at når folk diskuter hvordan de skal skaffe en buggy, så er der altid 3 muligheder: Køb en dansk på plader(dyrest) Byg en selv (mellem pris) eller hent en svensk (billigst) Der er ingen som ser at den man bygger er sprit ny hele vejen igennem-hvorimod en på plader eller en svensk kan være bygget for op til 30 år siden.
Det betyder ikke ret meget hvor gammel en buggy er-de forgår jo ikke på samme måde som andre biler!
Held og lykke med at hæve prisen på boblerne. he he
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
[quote=niels-erik]Held og lykke med at hæve prisen på boblerne. he he
LoL....så ka' de sku' lære det Niels-Erik :)
Hvad har Champ'n (Vuk) selv givet for den Buggy der, og hvad har han selv regnet med at den skulle indbringe ???????
Ved ikke lige hvorfor Buggy generelt er lidt dyre, men sådan er det åbenbart.
De eneste jeg synes overgår Buggyer er Splitbusser, som jo koster en mindre rumrejse for en total råden model.
Splitbusser er en sjælden spise efterhånden og "sjældne" ting koster gerne, men personligt synes jeg også det er total hul i hovedet at købe en varevogn til den pris men det er bare min mening. Hvad er afgiften på en splitbus??? godt 8000 tænker jeg, og så kan du nok finde et lig hvor alt er rådnet væk og det faktisk kun er stelnummeret der er tilbage- en tunnel uden rammehoved eller noget som er afgiftbehandlet til buggy, ville med sikkerhed blive handlet til afgiftværdien på dagen- det er da sjovt. Du kan brænde din buggy af og stadig repræsenterer den 16.000kr....ndnu sjovere ikk.
En buggy er overhovedet ikke sjælden....jeg kan til nøds se at en Lindner nok skal koste lidt ekstra da den ikke længere produceres og den repræsenterer en æra med kvalitet osv. Men du kan købe en buggy i hver by næsten.
Niels E. du mener altså min type1'er vil falde i pris såfremt standen holdes konstant de næste 25 år hvor din buggy vil stige??? har du noget at underbygge med??? jeg kan argumentere med hele biler købes/sælges katagorien. Der kan man se at prisudviklingen på en ok type1 er steget gevaldigt igennem årene. Vi er enige om at en bil blivere mindre værd hvis den forfalder, men der gør en buggy jo også...trods alt.
Jeg ved der er en split fra 52 til salg for 75.000. Det er vel ca 600% over salgsprisen fra dengang.
En buggy er overhovedet ikke sjælden....jeg kan til nøds se at en Lindner nok skal koste lidt ekstra da den ikke længere produceres og den repræsenterer en æra med kvalitet osv. Men du kan købe en buggy i hver by næsten.
Se det var et godt argument ;-) derfor kører jeg lindner
ja så langt er jeg også med - en lindner fordi det er den orginale og den er dansk - og måske en ægte nummeret MANX - men en mk3 eller 4 eller hvad den nu hedder - den kan man jo bare købe en ny - den holder ikke - der burde jo være samme afskrivning på som der er på en ny bil - desværre er nostalgi ved at være et falmet udtryk.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)