Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Gevind i full-flow pumpe?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Blob Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Er der nogle som ved hvilket gevind der er i en full-flowpumpe. Altså til slangen.
Det er samme som til oliefilterholderen. Nogen som ved hvad det er for et?

Mvh Jakob
(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |
3/8"
-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |
3/8" NPT
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Blob Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Alletiders.

Jeg takker mange gange. Lige hvad jeg stod og manglede.

Mvh Jakob
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Prøv lige at måle hullet. 3/8 måler 15-15.5 i hullet
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Blob Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Så vidt jeg husker målte jeg ca. 16,5 men gevindet er koniske, så jeg har sikkkert målt yderst.

Jeg havde nogle hy-slanger der passede men var ikke helt sikker på hvilket gevind det var. Men det passer meget godt med at det var 3/8.

Bruger i andre ikke 1/2 til olieslanger?
Jeg har overvejet at bruge 1/2 til oliefilteret og så 3/8 ud til køleren.

Kan det ikke godt passe olietermostaten er M18X1,5?
Jeg er desværre på arbejde i tiden, så har ikke lige mulighed for at gå ud og måle efter. Men når man nu alligevel sidder og keder sig på et hotelværelse, kan man jo lige så godt bruge tiden på at finde de stumper man står og mangler.
(permalink) Blob Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hmm har lige siddet og tænkt over det. Jeg mener da egentlig at hullet i termostadten er mindre end i oliefilterholderen. Så kan det da ikke passe med M18.

Er der nogle af I andre som bruge samme type, som kender dimensionen?

Mvh Jakob
(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |
jeg har 3/8 i både filter holder, termostat og ende dæksel til full flow. har du trykreduktion i dit ende dæksel?
-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) Blob Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hmm så fandt jeg ud af at AN fittings kører på udv.mål.

Normalt måler man så ikke slanger og rør indv?

AN8 = 1/2udv. Hmmm når resten af forbindelserne (filter og pumpe) kun er 3/8, må det være ok med en AN-8er slange, udv.
Nogle der har erfaringer med sådan noget?

Jakob
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Blob skrev:
Hmm har lige siddet og tænkt over det. Jeg mener da egentlig at hullet i termostadten er mindre end i oliefilterholderen. Så kan det da ikke passe med M18.

Er der nogle af I andre som bruge samme type, som kender dimensionen?

Mvh Jakob


jo M18 siger mig et eller andet... er det ikke også den størrelse der er i mercedes oliekølerne man bruger til eks. frontmonteret oliekøler ?

Men jeg har også 3/8" i filterholder og thermostat (racimex thermostat).
og jo ½" olieslanger
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Blob Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Jeg tror ikke der er reduktion i endedækslet.
Hvordan ser man dette?

Torben: Hvis du ser dette, Er pumpen med reduktion, kender du gevindet i termostaten?

Jakob
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Blob skrev:
Hmm så fandt jeg ud af at AN fittings kører på udv.mål.

Normalt måler man så ikke slanger og rør indv?

AN8 = 1/2udv. Hmmm når resten af forbindelserne (filter og pumpe) kun er 3/8, må det være ok med en AN-8er slange, udv.
Nogle der har erfaringer med sådan noget?

Jakob


Jeg har set to stk 3/8" ½" slangefittings som havde vidt forskellig indv. diameter... så du må ud og se hvad du kan finde, og så bruge de fittings med størst indv. diameter du kan finde
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Blob Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Min oliekøler er også en racimex.

Hmm så kan det jo alligevel godt være at jeg husker rigtigt.
Ellers må jeg jo købe fittings så jeg er hel-garderet.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Racimex køleren kan jeg ikke huske. Men sansynligvis M18 eller M22.
Sandwich termostaterne er almindeligvis M18.
Pumpepladerne har 3/8 NPT (UNC) Og det er ligemeget om det er CB, Scat, CSP eller Berg udgaven.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Thomsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Farmer skrev:
Racimex køleren kan jeg ikke huske. Men sansynligvis M18 eller M22.
Sandwich termostaterne er almindeligvis M18.
Pumpepladerne har 3/8 NPT (UNC) Og det er ligemeget om det er CB, Scat, CSP eller Berg udgaven.
T


NPT og UNC passer ikke sammen. 3/8 NPT har en stigning på 18 og 3/8 UNC har en stigning på 16

/Thomsen
(permalink) Blob Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Jeg takker mange gange for hjælpen gutter.

Så er der endnu et problem mindre.

God weekend til jer alle hjemme i DK:)

Jakob
(permalink) Rolf Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Brug ½" slange over det hele, også ud til oliekøleren. M18x1,5 mm gevind er meget brugt til hydraulik og en masse at de oliekøler tilbehør man kan købe i europa. M22x1,5 mm bruges kun på Mercedes oliekøleren og kræver specielle fittings eller muffer.
Meget af det hydraulik fittings man kan købe og det der bruges til presse på hydraulikslanger har meget lille lysning. Dette er ikke så godt til brug på en motor, her har man brug for en masse flow og ikke så højt tryk. Hydraulikslanger til industriel og entreprenør brug skal kunne klare højt tryk og relativ lavt flow.

/Rolf
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland

Reply

You must log in to post.