Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motor ombygning

Tags:
No tags yet.

(permalink) Heide Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja ved det har været oppe før og man kan søge det, men der er stadig nogen der fortæller mig det ikke er muligt...

Min motor 1300 F


kan den bygges om til en 1600 ccm

den jeg har nu har lidt utætheder og hvis jeg alligevel skal igang så tænkte jeg 1600

ville gerne have uddybet hvis det ikke kan lade sig gøre hvorfor?
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det kan godt lade sige gøre. Du skal skifte toppe, cylendersæt og karborator.

Hvis du skal op over 1600 så skal blokken også bores op.
-------------------------------------------
Michael
(permalink) Heide Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ok... nogen siger bare noget med skylle kanaler/olie eller sådan er problemet.

den ville ikke komme´til at køre mere end 5000 km årligt alligevel
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Du kan sagtens bygge en 1300 om til 1600, ved blot at bore topperne op til den større cylinder og så samle den igen med karburator mv. fra 1300 motoren.
Al den snak om oliepumper og kanaler mv. er stærkt overdrevet og helt unødvendig i dit tilfælde. En std. 1500 eller 1600 ville fra fabrikken være identisk med din 1300 i samme årgang. De har samme kanaler, køler, pumpe mv.
Dit største problem vil blive at din blok 90% sikkert er slidt op i hovedleje boringerne så du får ingen fornøjelse af ombygningen uden at købe en ny blok.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Heide Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ville man kunne høre hvis den var slidt op`?? og kan man ikke skifte et hoved leje
(permalink) Heide Member
Skrev for 16 years siden | | | |
arh ok en blok koster jo kun 3800 ved sponsorerne... men så kan jeg vel osse bruge indmaden fra min egenø+
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Nej for det er blokken, der hvor den "klemmer" omkring hovedlejerne, der er slidt op.
Hullerne bliver for store og så ligger lejerne praktisk taget løse i blokken. Så er der ikke styr på krumtappen og olietrykket får en ekstra spalte at slippe ud af.

Hvis du skiller 100 motorer af. Så er de 95-99 af opbrugte.
Når det er slemt hamrer motoren hult ind gennem rammen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Du kan jo starte med at undersøge din blok inden den blir opgivet.
Prøv at se lidt på det her link :

http://www.aircooledtech.com/vw_case/

Mvh John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Heide Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ok det var da alligevel utroligt. køber en ny blok istedet så,,, andet kan jo ikke svare sig. men bruger bare min egen indmad

Reply

You must log in to post.