Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  tænding

Tags:
No tags yet.

(permalink) Heide Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hvad er det for en tænding jeg har her på billedet
DSC00211.jpg

(permalink) SorenJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det ligner umiddelbart en magnettænding fra en indsutrimotor.

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
kan den bare bruges til normalt brug?
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
I princippet kan man vel godt, da magnettændingen vil erstatte det normale tændingsanlæg. Magneten laver selv den strøm der skal bruges til tændingen og på den måde vil du kunne kører uden om batteriet osv til tændingen.

Jeg har set det anvendt på race-motorer.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Heide Member
Skrev for 16 years siden | | | |
OK det vil sige man i realiteten har en bedre tænding på bilen så
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
danieltsd skrev:
OK det vil sige man i realiteten har en bedre tænding på bilen så



ikke til gadebrug - kun hvis den skal op på 7500 Rpm på et par sekunder...
og der har du et stykke op endnu - sæt den der hører til motoren på - så virker det

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
danieltsd skrev:
OK det vil sige man i realiteten har en bedre tænding på bilen så


Der er omdr. begrænser i, og tændingskurven er ikke tilpasset "gadebrug"... jeg ville til hver en tid anvende en std. strømfordeler.

Til race har man jo ikke brug for en avancering af tændingen, så hvis ellers man kan komme uden om en evt. begrænsning af omdr så er den fin til det. så sparer man jo også vægten af et batteri.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Heide Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ok, men det er jo en 1200 motor, og den sad på motoren, så jeg tænkte at sætte den på min bil og lige køre med den mens jeg får bygget en større motor
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
danieltsd skrev:
ok, men det er jo en 1200 motor, og den sad på motoren, så jeg tænkte at sætte den på min bil og lige køre med den mens jeg får bygget en større motor



den er beregnet til en motor der skal køre som pumpe - dvs med samme RPM konstant - og gerne mange af dem - er din kørestil sån - så sæt du den bare på din motor - hehe
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Heide Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ok, nej så bliver det nok ikke lige den.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
danieltsd skrev:
ok, nej så bliver det nok ikke lige den.



husk at den nye ikke bare skal være en anden fra en anden vw boxer motor - det
skal være den der normalt passer på din motor ....
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Heide Member
Skrev for 16 years siden | | | |
kan den bruges til tunede motorer sådan en magnet tænding så?
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hmm. Det undre godt nok mig MEGET, for Mats Halander (Sveriges gearkasse guru nr 1) sagde at han altid brugte magnettænding fordi det gav en kraftigere gnist - også selvom det var standard motore. Skal dog siges at han snakkede om at det andet alternativ var en 009er. Der ville han til hver en tid vælge en magnettænding. Han havde i hvert fald de første 10 stk liggende på lager.
-------------------------------------------
Michael
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Mbechmann skrev:
Hmm. Det undre godt nok mig MEGET, for Mats Halander (Sveriges gearkasse guru nr 1) sagde at han altid brugte magnettænding fordi det gav en kraftigere gnist - også selvom det var standard motore. Skal dog siges at han snakkede om at det andet alternativ var en 009er. Der ville han til hver en tid vælge en magnettænding. Han havde i hvert fald de første 10 stk liggende på lager.



race race race race race race race race race... så ved jeg ikke hvad han bruger den sidste til ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Mbechmann skrev:
Hmm. Det undre godt nok mig MEGET, for Mats Halander (Sveriges gearkasse guru nr 1) sagde at han altid brugte magnettænding fordi det gav en kraftigere gnist - også selvom det var standard motore. Skal dog siges at han snakkede om at det andet alternativ var en 009er. Der ville han til hver en tid vælge en magnettænding. Han havde i hvert fald de første 10 stk liggende på lager.

Det der med den kraftigere gnist har jeg osse fået ørerne tudet fulde med over de sidste mange år. Men det er da lidt tankevækkende, at man ikke kan køre med høj kompression og stort gnistgab sammen med en magnettænding. Dem der har virkeligt højt kompressionstryk er nede på 0,5 mm gnistgab på tændrørene for at være rimelig sikker på at der er gnist.
- Mange af mine gamle engelske racervenner fra bla. Outlaw flat 4 bruger dem. Jeg ville aldrig vælge den idag. Med de muligheder vi har nu, kan vi lave meget kraftigere og ligeså stabile systemer for fornuftige penge. Men vi skal godt nok helst have et godt batteri med osse ;-)
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.