Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  min sorte racer. update 14/12

Tags:

(permalink) Anonym Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Har du undersøgt om Jørgen Agergaard i Slangerup har tid/mulighed for at fikse dem for dig? Han kan i hvert fald....

Mvh. Anders
(permalink) Speedy Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Ups, glemte at logge ind....sorry :)

Har du undersøgt om Jørgen Agergaard i Slangerup har tid/mulighed for at fikse dem for dig? Han kan i hvert fald....

Mvh. Anders
(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |
speedy har du et nummer til ham?
-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |
bang skrev:
speedy har du et nummer til ham?


Jeg mener hans nummer er: 47337670
(Jeg har dog ingen erfaringer med ham når det gælder VW)
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |
west speed kan tage den i næste uge.. :o)
det bliver sku spændende at høre den skråle ud
-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) Speedy Member
Skrev for 15 years siden | | | |
bang skrev:
speedy har du et nummer til ham?


Peugeot Sport Engineering,
v/Jørgen Agergaard,
Fabriksvangen 23,
3550 Slangerup
Telefon : 47337670
Fax: 47337671
(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |
så skedte det også for mig. har været ude og køer i bilen og den trækker bare rigtig godt. fik justeret tænding og karburatore med hjælp fra tom. skulle så ud og prøvekøre den igen. den træk som død og helvede i 1. og 2. gear men da jeg skulle skifte til 3. smed den svinghjulet og der lød en brag. der kom gnister da svinghjulet åd et stykke af gearkasse huset.
så status er ikke noget ræs til mig i år. sur røv men er glad for alle stumperne blev inde i blokken.
P8111117.jpg

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |
bang skrev:
så skedte det også for mig. har været ude og køer i bilen og den trækker bare rigtig godt. fik justeret tænding og karburatore med hjælp fra tom. skulle så ud og prøvekøre den igen. den træk som død og helvede i 1. og 2. gear men da jeg skulle skifte til 3. smed den svinghjulet og der lød en brag. der kom gnister da svinghjulet åd et stykke af gearkasse huset.
så status er ikke noget ræs til mig i år. sur røv men er glad for alle stumperne blev inde i blokken.



øvøvøvøvøv føler med dig :-(


Din bil var ellers en af dem jeg havde glædet mig allermest til at se blive fyret af!
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) REN Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Det der er sku da rigtigt surt..
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |
ja de er godt smadrede. rykker motoren fra hinanden i morgen så jeg kan se hvor slemt det er. men tror sku den skal have en ny krumtap, svinghjul og kobling.
men hold da kæft den kunne rykke så længe det varede.. så der skal nok være en 250+ hk gemt i den..
-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) Mark S Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Av min arm..
Op på hesten igen!
(permalink) Anonym Member
Skrev for 15 years siden | | | |
wowww den har taget H
(permalink) Rolf Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Krumtappen er helt færdig i svinghjuls enden :(( Vi mener at have fundet fejlen for Oringen mellem svinghjul og krumtap var beskadiget ved montage og en flig af Oringen som er godt 3 cm lang var klemt mellem svinghjul og krumtap. Så lægger tingene ikke an mod hinanden og så sker der ting og sager, åbenbart. Vi havde besøg af Tom Kristensen (se den gule rallycrosser type 1 på Griebel's blog) og det var Tom der opdagede fejlen og straks hev han tegnebogen frem og stolt fremviste en Oring som ligeledes havde samme fejl. Tom havde bare været så heldig at han ved et tilfælde havde set at svinghjulet på sin motor ikke løb helt lige når han drejede motoren rundt med hånden og derfor fik han rettet fejlen inden katastrofen indtraf. Det gjorde vi så ikke.......
Efter at Peter havde sundet sig lidt begyndte han atter at snakke igen og vi kunne jo med glæde konstatere at der ikke var sket noget alvorligt med plejlstænger, toppe og stempler samt at blokken ikke havde utilsigtede huller. Nu bliver motoren skilt ad for yderligere kontrol for at sikre os at der ikke er bøjede ventiler eller ligende.

Vi kommer til SCC og hyggesnakker og misunder de andre der har en kørende racerbil.

/Rolf
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |
men jeg er nu stadig lidt stolt over projektet. det har giet mig rigtig mange bekymringer og der har virkelig været ting jeg har kæmpet med.
men når folk der har været med i mange år kommer og siger det er rigtig fedt og det er det vildeste de har set og hørt er det det hele værd..
jeg kommer helt sikker tilbage med noget der virker, det er bare et spørgsmål at få de rigtige stumper.
men når man køre i en gammel folkevogn der laver hjulspind op i 3. gear så er der lidt heste at gøre med..

ja kommer med til scc og misunder de andre og ser noget godt ræs.
-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) VW1300-Norge Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Ai..ai....dette var synd! Jeg hadde også sett fram til å få studert denne på nært hold på SCC. Satser på at du har den klar igjen til neste år!

Mvh
Ove fra Norge :)
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
fandme surt en reservedel til et par kroner kan ødelægge for så mange penge.
men godt i er ved godt mod - det er vel en nødvendig indstilling når man skal
køre race med så mange hk - nok en af grundende til jeg íkke gør det , det er for dyrt - men held og lykke - vi ses til SCC - og hatten af for jer
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |
jeg er ved godt mod igen. har skildt motoren ad og der er ikke andet end svinghjulet der er røget. gevind hullerne i krumtappen er intakte så den skal bare drejes ren i enden og afbalanceres igen. har bestemt mig for at købe en ny svinghjul i 180 mm til j&g floater kobling og så skal der drejes konus i både krumtap og svinghjul. får jeg stumper hurtigt er jeg snart køreklar igen..

men ja havde sku også set frem til at komme til scc og brænde den af og vise den frem. men det må blive til næste år.
-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) Hans_vestergaard Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Shit happens ! Det var synd at det gik sådan, men jeg er sikker på at i får den ud at køre igen.
(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |
ja det er bare op på hesten og videre.
det kunne have været meget værrere.
-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) Anonym Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Ahh Peter nu er du vist for optimistisk mht krumtappen :) , hullerne til stifterne er jo rykket helt ovale så den skal altså have noget af en omgang renovering/opsvejsning. Men godt at se og høre du er klar til at komme videre. Må indrømme at jeg ikke sov godt i nat.

/Rolf
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Det er sgu held i uheld!
De 2 gange mine motore har smidt svinghjulet ( 1 T4 i 80erne og en 1914 for et par år siden)Er svinghjul-krumtap og blok blevet ødelagt, så et ødelagt svinghjul er utroligt billigt sluppet.
Håber at du snart er køreklar igen.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Så er der sket lidt igen. har fået en ny dpr krumtap med wedge made svinghjul. det er rigtig fine sager. jeg har så fået samlet blokken igen og det spiller bare. nu venter jeg så lige på svinghjulet der skal laves lidt om. de 5 huller skal lige rykkes 3/10 op da jeg vil køre med bas pasbolte. laver også en lille upgrade på låseringe til stemplerne.. de bliver lavet om så der kommer aluproppe i stedet for.
så med lidt held kommer jeg ud og køre igen i julen..
IMG_0306.jpg
IMG_0311.jpg
IMG_0309.jpg

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) Thomas 356 Member
Skrev for 15 years siden | | | |
hvad så skal jeg smide min racer på trailern meller jul og nyt år og så kan vi finde en mørk lande vej og køre lidt race

Glædelig jul min ven

Hilsen Thomas
(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |
ja det kunne sku være sjovt.. men vil nu lige have den på rullen inden jeg køre for meget i den..
-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) haldex201 Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hej med jer i det jyske.

Godt at se i er tilbage på sporet, mon ikke det projekt får fart inden længe, har vist en aktion med at undersøge noget med noget låsevæske til det svinghjul. Har bare glemt det!! sorry jeg prøver i morgen.

Ellers vil jeg bare sige mon ikke den yder tæt på 280hk i stedet det tror jeg er meget sansynligt, jeg har ikke på min vej i motorsports sammenhæng ikke mødt noget lignende.
Og hvis jeg lige tænker over det, skulle noget der bare er lidt der hen af være JPM´s egen motor, men momentet er han ikke i nærheden af.

Jeg så dig sprinte afsted den aften, hvor den gik i luften jeg har ikke set noget trække så hårdt og tro mig jeg har set en del.

Når du får styr på den vil jeg tro du kører omkring 10sek på 402,3 meter, og ja det er hurtigt.

Men vejen der op i nærheden er lang og der skal lige køres, skrues, justeres dæk tryk en masse gange, inden den er der, men du har det i dig, det er sgu ikke i tvivl om.

Skulle jeg få tid at slæbe det gule plastik monster til det svenske eller norske vil det være ok at få en gang stryg af det sorte monster. Bare ham Riishede bliver bagved. Ellers er du mit sidste håb for, at han nu kan få kørt dørene af.

"Justering" der er ingen nemme smutveje men lad nu Johannes køre den ind det får du mest ud af.
Samtidig kan i jo lige finde dyserne til brændstoffet E85 hvis den lige skal have de sidste HK. Husk en dunk og tag noget med hjem så du har det.

Vil lige nævne jeg fandt 30 hk i min egen motor da den fik ca. 15% mere luft gennem åndedræts organerne, han er en af de bedste tunere jeg har mødt på min vej ham Johannes.

Hold på!

Hilsen Tom K

Alias: haldex201


Reply »

You must log in to post.