Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  min sorte racer. update 14/12

Tags:

(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Godt at se at alt går fri med den nye krumtap.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |
hej tom.. tak for dine ord. ja jeg er tilbage med fuld gas og mod.. laver lidt upgrades på motoren nu så det hele spiller. er meget spændt på hvad den giver på rullen.. men man kan sige det er jo ikke så vigtigt bare den går ordentlig. ang. locktite til svinghjulet bliver det samlet tørt da den jo er wedge made nu.. krumtap og svinghjul er rigtig godt lavet af dpr. svinghjulet har været forbi ron lummus og han har lavet koblings opsætningen til mig. så de problemer mange havde i norge i sommers skulle jeg gerne køre udenom..

kunne være sjovt med en dyst med sådan en jordræser.. er sikker på folk vil juble når du vrider den op på 10000 omrd.. ;o)
-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) Elnef Member
Skrev for 15 years siden | | | |
"svinghjulet har været forbi ron lummus og han har lavet koblings opsætningen til mig. så de problemer mange havde i norge i sommers skulle jeg gerne køre udenom.. "


Jo jo håber da for dig at du kører uden om disse problemer men Lummermusen havde da vist selv en del koblingsproblemer med csp ghiaen så hut jeg hvisker

Hva er planen med benzin giver dimsen ?

Personligt syns jeg der er langt til 280hk og 10sek på 402,3meter men velkommen i kampen :-)

(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |
ja nu får vi at se hvordan det hele opføre sig. havde egentlig planer om en j&g floater kobling men udo becker talte meget godt imod så prøver black magic først. men når de er købt direkte ved ron så skulle de jo gerne være de rigtige..
med hensyn til de 4 trompeter så har jeg overvejet et set 55mm spjældhuse og noget godt sprøjt.. men igen så skal jeg først lige ud og lære det hele lidt at kende..
-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) Elnef Member
Skrev for 15 years siden | | | |
"men når de er købt direkte ved ron så skulle de jo gerne være de rigtige.. "

Jo jo men
Ikke for på nogen måde at miskreditere ham eller hans produkter så er der jo ikke livstids garanti med

Jeg har haft en af "de rigtige" og en kopi/kina model den som gik helt itu af mine var "den rigtige" så det jeg vil frem til er selvom man køber af "de rigtige" og de rigtige produkter så er der sku langt i mål=gode tider/mange hk

vedhæfter et par billeder af mine haverier som i mine øjne ikke er noget man kan gardere sig 100% imod men derimod nok noget som er en del af spillet og kampen/jagten på de gode tider
P1010027.jpg
P1010028.jpg
Billede_020.jpg

(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |
den black magic du viser der. er det en kopi? her er et billede af min med flere nitter og fra begge sider.
IMG_0315.jpg
IMG_0314.jpg

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) Elnef Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Den på billedet af min er fra Shawn Geers med SFI godkendelse klar til drag race

Syns ikke der er den store forskel på vores udover at Lummus har sat et par ekstra nitter i din hvilket jo ikke hjælper på det problem som jeg har med mine
(permalink) haldex201 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej igen

Har lige snuset, det med den trykfod er set før! jeg talte med Ron om det på Meca da de var ude at teste CSP Ræseren.

Der er ikke de store mulighedder som han ser det, andet end at få materialet testet inden monteringen i et spektrometer. Typisk problem er at materialet mangler mangan og crom.

Jeg tror hvis jeg skulle bygge noget med det moment ville jeg gå efter en JG floater løsning.

Elnef hvis du en dag skulle møde ham Riishede kunne man så gøre noget for at dørene på en Oval lettere blæste af? Her tænkte jeg på noget med en stor træplade efter din bil som kunne skabe lidt mere turbolens når du kørte forbi? Det er jo begrænset hvor meget lufttryk en boogie giver ud over vinden fra din udstødning!

Hold på!

Hilsen

TOM K

Alias: haldex201

(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |
hej tom. har købt min trykplade gennem ron og han har testet den og kontrolleret fjedertrykket. de kan nemlig godt variere lidt.

ja jg er nok vejen hvis det ikke holder men nu ser vi.
-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) Griebel Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Ja,Elnef,-lortet mangler mangan !! Fat det dog !!!





;)
-------------------------------------------
http://www.griebel.blogspot.com Instagram: C.Griebel
(permalink) haldex201 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja og det bliver kun være med nye åndedræts organer hvad mon M.I.B folket kan trylle til den nye sæson.
Nu skal i jo huske at koble lidt af inden i giver gas igen.

Tom K

Alias: haldex201

(permalink) niels-erik Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er da pokkers som i er efter Riishede-Han er altså en pokkers flink fyr!-Selvom han køre fra mig indimellem ;-)

-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) haldex201 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej neils-erik og andre.

Jeg kæmper med ham ind i mellem, men han taler kun om hvor store cirkler han skal køre i, rundt om mig i inden jeg starter, når vi en gang skal afgjort dysten. Det er jo rart og have et par alierede inden sommeren kommer, hvis nu plastik monsteret svigter. Det værste for mig er at Johannes mener at det er davids kamp mod goliat og jeg er ikke sikker på at tro er nok her.

Til kamp mod KDP og Riisheede.

Tom K

Alias: Haldex201

(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ja tom vi må jo bude hinanden op til dans engang i sommer. har allerede 6 løb på kalenderen og skal teste på meca sammen med nogle japser drenge. ringer lige til dig når jeg kender datoen. så må du jo slæbe den gule med over og se hvad den kan lave af tider.. ;o)

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) haldex201 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Kanon Bang

Så må se om tarmene er kørt af motoren inden da, mon ikke riiskogeren kan lokkes med på turen, jeg tror nu ikke hans "autocross 55 version" er færdig før efter sommerferien.
Men han pukler med den i øjeblikket, lige nu er det gearkasse den står på. Vi plejer at dække bord og spise et par rugbrøds madder hvis der kommer nogen. Så det kan vi da gøre hvis i lander på øen.

Er der ved at være liv i dyret, og ånder den? Og hvad med ham Rolf! kan man få høreværn til Rolf? ellers bliver han da døv af alt den skam gasning af din motor.

Mvh

Tom K

Alias: haldex201

(permalink) saveit Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Bang,

Jeg har et par spørgsmål til din motor, priser osv. Men man kan jo ikke sende beskeder herinde, så tænkte vi ku maile måske?

Mail: s(snabela)olins.dk

Stefan

(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ellers kan du skrive på min .
peb@vestas.com

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |

så er der sket lidt igen i projektet. har fået motoren samlet færdig og fået lavet lidt om på køleblik og fået det malet. har fået drejet alupropper til krydspinde istedet for låseringe. har også fået stødstangsrør og kabel speedertræk af magnus lundgreen i sverige. har mailet lidt med roger crawford i usa en gammel rotte i drag race verden, han havde et sæt næsten nye 58mm gene berg karburatore han sender til mig.. :o) så den håber jeg snart kommer hjem. så hvis alt flasker sig skuller der gerne snart komme liv i den igen.

img_0592.jpg
img_0588.jpg
img_0563.jpg
img_0590.jpg

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Motorer ikke noget jeg har en stor viden om, men jeg håber at jeg når at se den bil blive fyret af i løbet at sommeren.

jeg har heller ikke glemt din Matadormix, den er på vej.

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |

lyder godt søren. jeg har planlagt en 67 løb i løbet af sommeren så mon ikke du får mulighed for det.. ellers kommer der noget video også

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hvis et at de løb er på Bugrun så når jeg det nok

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hey Peter.. Din motor ser sku nice ud, kan ikke vente med at se den monteret med de 58 mm berg carbs :-)

Mvh Spring

jakob og henrik la trip 107.jpg

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ja nemlig jacob.. ja jeg glæder mig også til at høre dem.
hvad med dig har du fundet lidt stumper til motoren?

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har fået slebet krumtappen på mit arbejde, den er ved afballancering nu, ellers har jeg fået de sidste dele hjem ja, så ska bare ha samlet grejet.. Så ska vi satme ud og ose den for hårdt af når vejret tillader det :-)

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |

så er motoren samlet færdig og klar til opstart. mangler lige at få svinghjulet tilbage fra maskinarbejde.. men håber på jeg kan få den i bilen i næste uge og få den startet op..
og så lige en lille reklame for det kabel speedertræk jeg har fået fra magnus lundgren i sverige.. det virker bare super godt og meget nemt at justere. og så har det den fordel det bliver hvor man har sat det i både kulde og varme.

er man interesseret i sådan et sæt så kan i skrive til mig på peb@vestas.com det koster omkring en lille tusse og er pengende værd.

img_0598.jpg
img_0600.jpg
img_0596.jpg

-------------------------------------------
tlf 22971295

Reply »

You must log in to post.