Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  min sorte racer. update 14/12

Tags:

(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jungletrommerne har ladet mig fortælle at der er nyt fra rullen!

Frem med nogle prints fra rullefeltet, og lad os høre hvad det blev til. Vi skal jo se hvem der gættede tættest på :-)
/Rasmus

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |

242 med rem og 255 uden og 280 nm. print kommer med posten når jørgen får lavet hans printer. men den får slet ikke luft nok. men det er der da råd for. men den kunne godt klare noget mere knast.

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) haldex201 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej bang

Det er da ok.

Det hjælper når dine større lungerør bliver monteret.

En FK 98 havde nok været det rigtige Johannes kan hjælpe dig, to dage så er den monteret.

Hilsen

Haldex201

Ps. Kan tage den med på fredag til DK og sende den.

(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Uanset hvad, så er det fandme mange HK i en boble, glæder mig til at høre/se den i løbet af sæsonen.

Kanon gået

mvh
Henrik

-------------------------------------------
mob 28940849
(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |

:o)

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ja jeg var jo ude og se race i dag - og spejdede langt efter den lille sorte og andre lign automobiler på strippen - dog uden held - men V8 er også sjovt ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hej ib.. ja nåede sku ikke at blive klar til race i mosten.. havde en lille mangel liste after den tur på rullen. så mit første løb er d. 16 maj i thisted..

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) M_Flow Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ok resultat Peter. Skriv lige ved hvad omdr. den giver hk-nm når du ved det.
Mere knast er da noget !

(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvordan kan man se at den gerne vil ha mere knast? Jeg kan forstå hvis den tændingsbanker, så er det nemt at skifte knast til en vildere model, så man derved får en lidt mindre dynamisk kompression. Så kan man jo beholde vendehøjde osv. På det samme! Men hvis ikke det er pga. Tændingsbanken, hvordan kan man så se at den vil ha mer? hvor meget kompression kører motoren egentlig med?
Mht. Mere luft, så troede jeg at 51.3ida sagtens kunne lave meget mere end 255hk? Der er jo for nylig lige blevet rykket 250hk på et alm. Sæt 48ida her i området. Hvad venturier havde du i?
Fik i den ellers til at spille perfekt ude hos laulund?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Griebel Member
Skrev for 15 years siden | | | |

"Mht. Mere luft, så troede jeg at 51.3ida sagtens kunne lave meget mere end 255hk?"

F.eks 276 ved 7200 ? ;)

-------------------------------------------
http://www.griebel.blogspot.com Instagram: C.Griebel
(permalink) Rolf Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er ikke Peter vurdering at motoren ikke får luft nok og at den sagtens kan tage en knast med mere duration, det er Jørgen Laulund's kommentar. Motoren kører med 12:1 i kompressionsforhold. Motoren giver maks moment fra 3800 til godt 6000 omdr og dette kunne indikere at knasten ikke er stillet rigtig på det justerbare knasthjul eller at knasten ikke er det antal grader den er opgivet til. Sidst nævnte mulighed kunne godt lyde som et long shot, men har jeg fra pålidelig kilde hørt at det desværre ikke er så usædvandligt endda. De fleste opdager det bare ikke.

/Rolf

-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) Elnef Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvorlangt oppe giver den effekten og hvilke str. venturier prøvede i med ?

51,3mm kan følge med til langt over 280hk

Denne her vil jeg godt have en forklaring på :Motoren giver maks moment fra 3800 til godt 6000 omdr og dette kunne indikere at knasten ikke er stillet rigtig på det justerbare knasthjul eller at knasten ikke er det antal grader den er opgivet til.

(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |

maks monent er ved omkring 4500 omdr og maks effekt er ved 6000 omdr.. meget lavt for en fk 89 knast. tændingen er nede på 24,5 grader for ellers tændingsbanker den. vi prøvede med 46 mm venturier og den køre med 195 hovet og 160 luft. men tror jeg har vendt de grade skiver forkert så den står 4 grader forkert. men det må vi se i weekenden. men kan den trække 255 hk med en knast der står forkert så glæder jeg mig da til vi finder en 1000-1500 omdr mere. :o)

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |

http://www.youtube.com/watch?v=95umkfH69Pw

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) HeineDalgaard Member
Skrev for 15 years siden | | | |

FEDT....der er ikke andet og sige...FEEEDDDTTT

-------------------------------------------
type 3 variant...1969 solgt ...tlf 26848576 mail. heine.madsen@hotmail.com
117 årgang 59..solgt
(permalink) Oval-fanatic Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Kæft det er fedt :)

-------------------------------------------
Vintage speeed!
9000, Aalborg C
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvor langt har du den oppe i rpm på videoen? Synes der burde være en hel del mere i den endnu... Men fint at se den kører nu :)

(permalink) Hagen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Bang

Jeg synes engang at du har skrevet at du har ventil løftere fra RS-motor i din blok. Er det rigitg. Jeg spørger fordi jeg overvejere at købe nogen til min egen type 4 motor. Er de værd at købe? har du haft problemer med dem?

Henrik Hagen

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) Slot Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvorfor er Videoen fjernet fra Tuben ? Øv..

/Michael

-------------------------------------------
michaelslot@gmail.com
Tlf: 301 301 27
2x64' Type1 - 75' Safari - Puch Maxi 4Takt.
(permalink) tom j Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Er lige kommet hvem fra dhb vandel.. så den sorte ordne 402 meter på under 12sek (mener det var 11,93sek) frisk gammel folkevogn :-)

-------------------------------------------

(permalink) bang Member
Skrev for 14 years siden | | | |

bedste tid blev 11,63 ved ikke om der noget der har gjort det hurtiger i en stål kaross.. men er godt tilfreds at lave den tid i 2. løb jeg stiller op i..
der kan findes bedre tider i den bil/motor. nu skal jeg lære at køre og have finjusteret undervogn og div omdrejninger ved start.. næste løb er d. 20 juni.. så må vi se hvordan det går.

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det er en rigtig flot tid... og så endda med en relativt nysamlet bil. Tillykke med det! Det ser ud til at det hårde slid begynder at bære frugt.

Så er det man endnu engang kan spekulere over hvordan f..... Johannes Persson kunne køre 11.7 på 1/4 i Mantorp sidste år med en 1603 cc screamer? Ok - bilen havde flipfront, men ellers i stål?


Reply

You must log in to post.