Jungletrommerne har ladet mig fortælle at der er nyt fra rullen!
Frem med nogle prints fra rullefeltet, og lad os høre hvad det blev til. Vi skal jo se hvem der gættede tættest på :-)
/Rasmus
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Jungletrommerne har ladet mig fortælle at der er nyt fra rullen!
Frem med nogle prints fra rullefeltet, og lad os høre hvad det blev til. Vi skal jo se hvem der gættede tættest på :-)
/Rasmus
242 med rem og 255 uden og 280 nm. print kommer med posten når jørgen får lavet hans printer. men den får slet ikke luft nok. men det er der da råd for. men den kunne godt klare noget mere knast.
Hej bang
Det er da ok.
Det hjælper når dine større lungerør bliver monteret.
En FK 98 havde nok været det rigtige Johannes kan hjælpe dig, to dage så er den monteret.
Hilsen
Haldex201
Ps. Kan tage den med på fredag til DK og sende den.
Uanset hvad, så er det fandme mange HK i en boble, glæder mig til at høre/se den i løbet af sæsonen.
Kanon gået
mvh
Henrik
:o)
ja jeg var jo ude og se race i dag - og spejdede langt efter den lille sorte og andre lign automobiler på strippen - dog uden held - men V8 er også sjovt ;0)
hej ib.. ja nåede sku ikke at blive klar til race i mosten.. havde en lille mangel liste after den tur på rullen. så mit første løb er d. 16 maj i thisted..
Ok resultat Peter. Skriv lige ved hvad omdr. den giver hk-nm når du ved det.
Mere knast er da noget !
Hvordan kan man se at den gerne vil ha mere knast? Jeg kan forstå hvis den tændingsbanker, så er det nemt at skifte knast til en vildere model, så man derved får en lidt mindre dynamisk kompression. Så kan man jo beholde vendehøjde osv. På det samme! Men hvis ikke det er pga. Tændingsbanken, hvordan kan man så se at den vil ha mer? hvor meget kompression kører motoren egentlig med?
Mht. Mere luft, så troede jeg at 51.3ida sagtens kunne lave meget mere end 255hk? Der er jo for nylig lige blevet rykket 250hk på et alm. Sæt 48ida her i området. Hvad venturier havde du i?
Fik i den ellers til at spille perfekt ude hos laulund?
"Mht. Mere luft, så troede jeg at 51.3ida sagtens kunne lave meget mere end 255hk?"
F.eks 276 ved 7200 ? ;)
Det er ikke Peter vurdering at motoren ikke får luft nok og at den sagtens kan tage en knast med mere duration, det er Jørgen Laulund's kommentar. Motoren kører med 12:1 i kompressionsforhold. Motoren giver maks moment fra 3800 til godt 6000 omdr og dette kunne indikere at knasten ikke er stillet rigtig på det justerbare knasthjul eller at knasten ikke er det antal grader den er opgivet til. Sidst nævnte mulighed kunne godt lyde som et long shot, men har jeg fra pålidelig kilde hørt at det desværre ikke er så usædvandligt endda. De fleste opdager det bare ikke.
/Rolf
Hvorlangt oppe giver den effekten og hvilke str. venturier prøvede i med ?
51,3mm kan følge med til langt over 280hk
Denne her vil jeg godt have en forklaring på :Motoren giver maks moment fra 3800 til godt 6000 omdr og dette kunne indikere at knasten ikke er stillet rigtig på det justerbare knasthjul eller at knasten ikke er det antal grader den er opgivet til.
maks monent er ved omkring 4500 omdr og maks effekt er ved 6000 omdr.. meget lavt for en fk 89 knast. tændingen er nede på 24,5 grader for ellers tændingsbanker den. vi prøvede med 46 mm venturier og den køre med 195 hovet og 160 luft. men tror jeg har vendt de grade skiver forkert så den står 4 grader forkert. men det må vi se i weekenden. men kan den trække 255 hk med en knast der står forkert så glæder jeg mig da til vi finder en 1000-1500 omdr mere. :o)
FEDT....der er ikke andet og sige...FEEEDDDTTT
Kæft det er fedt :)
Hvor langt har du den oppe i rpm på videoen? Synes der burde være en hel del mere i den endnu... Men fint at se den kører nu :)
Hej Bang
Jeg synes engang at du har skrevet at du har ventil løftere fra RS-motor i din blok. Er det rigitg. Jeg spørger fordi jeg overvejere at købe nogen til min egen type 4 motor. Er de værd at købe? har du haft problemer med dem?
Henrik Hagen
Hvorfor er Videoen fjernet fra Tuben ? Øv..
/Michael
Er lige kommet hvem fra dhb vandel.. så den sorte ordne 402 meter på under 12sek (mener det var 11,93sek) frisk gammel folkevogn :-)
bedste tid blev 11,63 ved ikke om der noget der har gjort det hurtiger i en stål kaross.. men er godt tilfreds at lave den tid i 2. løb jeg stiller op i..
der kan findes bedre tider i den bil/motor. nu skal jeg lære at køre og have finjusteret undervogn og div omdrejninger ved start.. næste løb er d. 20 juni.. så må vi se hvordan det går.
Det er en rigtig flot tid... og så endda med en relativt nysamlet bil. Tillykke med det! Det ser ud til at det hårde slid begynder at bære frugt.
Så er det man endnu engang kan spekulere over hvordan f..... Johannes Persson kunne køre 11.7 på 1/4 i Mantorp sidste år med en 1603 cc screamer? Ok - bilen havde flipfront, men ellers i stål?
You must log in to post.