Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  min sorte racer. update 14/12

Tags:

(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvad benzintryk kører du egentlig med på de karburatorer?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |

0,25 bar.. og svømmehøjden er 3 mm under hullet når jeg piller dysen op og lyser ned i hullet. der er 2 nye nåleventiler i og har haft byttet om med dem fra mine 51,3 mm

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hej torben. ja tænkte også lidt på at tage fat i flemming fra team fastrup, han har makket en hel del i det og så kan han jo også være lidt med på at vælge delene. electromotive jo det er også fine sager, men det er blevet lidt for teknisk til folk her i danmark kan køre det ordentlig ind. har en makker der køre med på en kadett c turbo.

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja det lyder jo ikke helt skørt! Hvis du ellers har helt styr på synkroniseringen samt indstilling af blandeskruerne, og så længe din fordeler ikke begynder at avancere allerede i det område hvor du vil ha din motor til at gå i tomgang. Så skal det altså også kunne komme til at gå rimeligt fornuftigt.
Jeg døjede i lang tid med min, men fandt så ud af at det var avanceringen der trak den op i omdr.. Jeg skiftede fjeder, og vupti havde jeg MEGET bedre føling med indstilling af karburatorerne. Og du skal også sikre dig at dit speeder træk går nemt og ubesværet tilbage på stoppet (tomgangs juster skruen), det kan også drille af helvede til hvis det ikke går nemt, sæt evt. En ekstra hjælpe fjeder direkte på spjældarmen. Du må sgu ikke give op på de fede karburatorer, de kræver så meget mindre at få til at køre ordentligt end et komplet sprøjt anlæg.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jamen jeg har rodet meget i tænding og netop speedertræk. problemet er når jeg sætter retur fjeder på spjældarmen er akslen så blød at den stor og vrider. så går tilbage trækket af helvede til og den står og pumper på accelrations pumpen og drukner så på bagerste cylinder.. men jeg vil have nye aksler og spjæld på de karburatore så se hvordan de så opføre sig. indtil da køre jeg med 51,3 mm.. så det bliver det setup jeg køre med de første par løb..

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ok. Ellers kunne du demontere dit speedertræk fra begge karburatorer. Det plejer jeg at gøre når det hele skal grund indstilles, det er nemmest sådan synes jeg. Og ja jeg ved godt det er pisse nemt at sidde her og komme med gode råd over nettet, og noget helt andet når man står bag bilen og er ved at blive forgiftet for 10. Gang;-) jeg håber bare du får det til at du!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |

nu venter jeg til jeg får nye aksler og spjæld og så prøver jeg igen.. forstår bare ikke den pumper på accelrationspumpen i den ene side og i den anden side er der ikke noget. men har også speedertrækket afmonteret når jeg justere.

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

giver dit speedertræk sig . så prøv dette - ser lidt mere robust ud - og nej
det er ikke et berg.


alt det andet aner jeg ikke en skid om

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Du misforstås problemet ib, det er hans spjæld aksel der giver sig.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Elnef Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jamen for pokker så lad da den spjældaksel give sig og bak den acc. pumpe knast så den ikke kan røre ved acc. pumpearmen eller bøj den tap som trykker på pumpeakslen gør et eller andet for pokker
Den skal vel også bare du over 4000 omdr

(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Bare til info.

MHT nåleventilerne Bang, hvis der er glassballs i så smid dem af HT, de dur IKKE, de drøvler.. Det var sådan nogle der sad i mine 51,3 IDAér og fattede bare ikke hvorfor motoren ikke ville "falde til ro", skiftede dem så ud med et "originalt sæt" bare i 3 mm, så spillede det.

Mvh Spring

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |

er ved at makke i dem nu.. skifter alt indmad ud med nyt og ser hvordan den opføre sig. kan se i støbningen at der har været en støbefejl så det er jeg ved at slibe ren og lappe. :o(
og så troede jeg jeg købte det bedste.. made in us my ass.....

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) splitboost Member
Skrev for 15 years siden | | | |

det her ser da nemt ud http://www.redlineweber.com/html/Fuel_Injection/hotvwreview/cover.htm

-------------------------------------------
det er fedt at køre split
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det bliver altså ikke nemmere end en IDA karburator. Det er en stenalder karburator! alt i den er så simpelt og enkelt lavet.
Sprøjt er i mine øjne noget opreklameret noget, men fint at have hvis man bygger turbo motor eller har andre specielle behov. Men at tro at man kan sætte sprøjt på i en håndevending og så få alle de problemer man havde med karburator motoren til at forsvinde - så tror jeg hurtigt man kommer på andre tanker. Der dukker mange flere fejlkilder og problemstillinger op med et indsprøjtningsanlæg. Spørg eks. Warp, han har vekslet lidt frem og tilbage mellem sprøjt og karburator på hans motor.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) splitboost Member
Skrev for 15 years siden | | | |

lidt mere http://www.vwparadise.com/content.wws?fname=retail.html

-------------------------------------------
det er fedt at køre split
(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |

har fået mine 58mm karburatore til at spille igen.. går fantastisk i tomgang og det hele spiller.. har kørt hele eftermiddagen og leget med lounge control. nu er jeg ved at montere lambda sonde så jeg kan se om den for nok at leve af..
fik lavet mine karburatore i aftes med nye nåle ventiler til accl pumpen og så alle nye pakninger og o ringe.. så blev det hele nulleret sammen og nu virker de.

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) splitboost Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Du har ret i at der kan være flere fejlkilder, men når først sprøjetet er map'et og den har været en tur på rulle felt hos JPM, tror jeg at det kører. Men lad os se om en måneds tid.....!

P.S. 50mm spjældhuse må gi' luft nok til Bang's 2.8l.

-------------------------------------------
det er fedt at køre split
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Dejligt at høre Bang!

Man arbejder altid bedst under pres ;-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) haldex201 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej bang

Så rykker det igen eller? Der er mange meninger, men med det jeg har set indtil videre og de målinger med hensyn til flow, skal spjældhuset være min. 55mm, og min egen motor som er noget mindre skal have 50 mm.

Har overvejet noget fra den virklige verden nemlig 4Stk 3" kuglehaner. Det er afprøvet i virkeligheden til ræs og det virker bare. Kun lidt inspiration. Skulle det ikke være nok fås der også 4" men luft hastighedden på vej ned bliver nok ikke stor nok.

Jeg er sikker på nogen nu vil sidde og grine, men den er god nok. ;-)) Robert har ikke levet forgæves.

Hold På

Hilsen

Tom K

Alias: haldex201

(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ja tom har set en manta rally cross bil køre med 4 kuglehaner og en diesel pumpe som var sat op til mekanisk sprøjt.. der er mange muligheder.
er spænde på at se hvad i får ud af din motor..
kommer du og ræser med os asfalt gutter til sommer? der kommer en hel del ud og køre i år så det bliver spændende..

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) haldex201 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej bang

Jeg må have ringet til Rolf du bliver aldrig klar hvis du sidder foran din PC´er hele tiden.;-))

Hvad pokker er det lige jeg laver?????? Hmmmmm men jeg er jo heller ikke hurtig, men jeg arbejder på sagen, arbejdet går ud på at komme afsted, men lige nu venter jeg på stumper fra flere sider, så nu må vi se. Der går rigtig meget tid på jobbet i øjeblikket.
Jeg håber! Så vi må lige se hvad tiden bringer. Nåååååå jo, ham Riishede skal om muligt mules i løbet af året, jeg er bare træt af at høre om hans autocross 55` med to madkasser fra skoletiden, jeg tror sgu snart han skal i old School.

Vi ses forhåbenligt.

Tom K

Alias: haldex201

(permalink) haldex201 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Bang

Lidt info, roder med lidt sprøjt i øjeblikket sådan omkring de 250 hk! Jeg er nået frem til 330 ml dyser til mine spjældhuse de er 50mm her troede jeg så at alt var fryd og gammen men nej.
Nogen af de her sjællandske gaderæsere med deres supra med 1200Hk bad mig om at sende de helt nye dyser til test inden de bliver monteret. Resultat! 5-7% var der i forskel selv om dyserne var parret som 4stk i et sæt. Jeg har nu måtte købe fire mere for at få dem til at give lige meget. De er testet ved 4000 5000 6000 8000 og 10000 snoninger i minutet.

Det kan godt være at to webber er gammel dags teknik, men det virker altid. Det andet er en jungel at rode i indtil videre, 5% er nok til at der bliver fine huller i dine stempler hvis ikke dyserne giver lige meget. Dette her bare så du bliver glad for dine store lungerør igen.

Når jeg kommer videre i løbet af sommeren skal jeg nok fortælle lidt mere om mine oplevelser, men min start på sæsonen bliver med gode gamle webbere igen. Jeg må lige forske lidt mere i det andet inden. I øjeblikket ligger der et komplet KMS indsprøjtning på bordet til min kammerat, vi skal lige have den til at snurre inden jeg kommer videre med mit.

Mvh

Tom K

Alias: Haldex201

(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hej tom. har netop hørt at bosch dyser har de problemer og derfor skal bruge siemens dyser. men ved selvfølgelig ikke hvad du vil køre med. jeg har sat mine 51,3mm på igen og dem bliver den rullet med. har sat roger crawford på sagen (ham jeg købte 58mm af) og han vil tage fat i gene berg om enten de laver dem eller sender stumper til mig.. så er spændt på hvad han kommer frem til. men er blevet lidt lun på et sæt 55 mm twm spjældhuse men vi må se hvad der sker..

men for tiden bryder jeg min hjerne med noget lidt vildere racerbil. men det bliver først om et par år. :o)

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tom:
Alt efter hvilken insprøjtning du har er det muligt at tune sig ud af problemerne med uens flow i en hvis grad. Nogle bokse, som kan lave sekventiel indsprøjtning, har mulighed for at mappe dyser/cylinder individuelt og dermed kompensere for uens flow. Det er også muligt at købe dyser der er garanteret ens flow indenfor 1%. (Siemens, som Bang nævner, laver dyser der flower ens inden for 1%, men koster det 4 dobbelte)
Der står alle steder at det er matchede dyser man får, men det holder desværre ikke en meter i virkeligheden, sålænge de ikke angiver en procentsats. Man kan komme rigtigt galt afsted, som du selv skriver, hvis man bare stoler blindt på det man køber desværre!

P.S.
330 ml til 250 HK er lige at presse citronen, efter min mening. Jeg går ud fra at det er på en 4 cylinderet NA motor hvilket vil betyde at dyserne stort set kører med 100% duty cycle for at kunne levere benzin til 250 hk. Det holder de sgu ikke til ret længe. Hvis de skal have tid til at køle siger man normalt højest 80-90% duty cycle, hvilket vil sige at de mindst bør være på 350-370 ml. (Nu kender jeg ikke motoren eller hvad den skal anvendes til, men størrelsen på dyserne sprang mig bare lige i øjnene hvis vi ellers snakker et benzintryk på 3 bar, men det kan jo selvfølgelig hæves en smule)

...just my two cents

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) haldex201 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Warp
Tak for input! Jeg ved godt vi arbejder med limit med de dyser men et sted skulle jeg starte så det blev der.

Fakta vil nok ligge i det område på rullen men motoren vil aldrig skulle arbejde mere end 10 min ad gangen.

Ellers er jeg enig i dine betragtninger, men det at mappe fire cylindre induviduelt er mere end 40 timer på feltet, tid jeg ikke har. Men ellers den helt rigtige optimale løsning.

Hilsen

haldex201

p1030362.jpg


Reply »

You must log in to post.