Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  min sorte racer. update 14/12

Tags:

(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Arhh, han er nok ikke nået hjem endnu. der er jo et stykke vej til Thisted. - men vi venter spændt :-0
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) micha racing Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hey bang kan se du er gået væk fra old school/resto racer til TURBO LOOKER :))))))

får vi snart data/info om hvordan det er gået og om svinghjul blev på :)

-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |

det drillede sku lidt.. men bilen holdt.. den ene karburator skal lige skilles ad og have ny accelrations pumpe.. motoren sugede så meget vacum at den hele tiden stod og pumpede på accelrations pumpen..
mine spjældaksler er fræst helt ned så hvis du justere i den ene ende kan den anden spjæld stadig stå og køre på vacum..jørgen troede jeg skulle bore et lille hul i spjælden for at få den til at lave vær med og køre på spjælden.. men det er vel hvad man kan regne med når man køber brugt.. men har ny tid d. 17 april så må vi håbe det går bedre..

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hva betyder det, bare den virker på fuld skrald !!! :-)

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja hvad gav den med åbent spjæld? vi er da ligeglade med om den kører dårligt i tomgang eller ikke er til at få gang i pga. acc. pumpe ;-)

Lad os nu få et tal ! :-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |

297hk... nej vi gad slet ikke bruge tid på det når det drillede os..

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) spanky Member
Skrev for 15 years siden | | | |

nå så er den jo nok klar til test og tune på mosten den 18 april så vi
kan se den kan???
god asfalt ellers men kun 201meter
hilsen langsom rsk

(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ja det regner jeg stærkt med.. :)

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) Elnef Member
Skrev for 15 years siden | | | |

297hk hmm in your dreams :-) :-)

Håber du får styr på de løse ender så du kan komme med ud at give lidt gas

ang accelrations pumpe skal du så ikke bare have den justeret ? Berg sælger disse så går ud fra at dine 58er er leveret med dem

(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jo problemet er de giver et skud med det samme man bare røre ved spjældet.. så når den står og suger vacum drugner den i tomgang.. prøjede at justere dem der og det virkede ikke rigtig.. skal have 2 nye i og så se om jeg kan få 2 nye spjældaksler der ikker er fræst ned..

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) haldex201 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Bang

Få Rolf til at lave nogle nye aksler, eller læg en forstærkning på den ene side med svejseren og drej dem ned igen. Svejs køl, svejs køl, svejs køl.

Et godt råd, husk spjældstop på begge karburatorer både min og max åben hvis det er muligt.

Jeg kan ikke få luft nok gennem mine, så løsningen bliver spjældhuse 50mm, skal til doktor Johannes på fredag og tale løsninger. Vitaminer til din motor er dyre men det bliver et godt år med nyhedder fra det svenske er jeg sikker på.

Hold på

hilsen

Tom K

Alias: haldex201

(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ja og husk at spjældstop skal være på samme side som speedertrækket sidder, ellers bliver det hele bare endnu mere skævt!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Griebel Member
Skrev for 15 years siden | | | |

http://www.carl-ras.dk/gfx/imager/catalog/64865010.jpg

Bedre held næste gang...husk en cykelsmed til speedertrækket ;);)

-------------------------------------------
http://www.griebel.blogspot.com Instagram: C.Griebel
(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ja ja .. har i tid har jeg råd... der er lang vej endnu.. men jeg holder på
;)

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |

tom forresten.. jeg har 2 helt nye 51,3 mm ida til at ligge du kan låne og se om de kan være med på din motor.. du kan lige ringe på 22971295.

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) haldex201 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Bang

Tak for tilbuddet vi havde sådan et par svesker i flow bænken i det svenske de er bedre end det jeg har, men langt fra store nok.

Du griner sikkert nu, men med de sidste forbedringer bliver det kun være, endnu være. Hvor meget kan sådan mini motor sluge af luft, men jeg skulle hilse og sige en hel del.

Ellers vil jeg bare sige at ham Riishede snart er ved at koge over af spænding om hans autocross 55´version kan følge med.
Det er noget vildt grej der efterhånden bliver stampet op af jorden i det jyske. det bliver en spændende sommer, jeg håber at få tid til lidt at det sociale under vejs.

Håber snart det lykkes med det rullefelt for dig bang.

Snakkes

Hilsen

Tom K

Alias : Haldex201

(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hey Haldex, kan du huske flow tallene på de 51,3 IDAér? set i forhold til et par 48 IDAér.

Undskyld jeg trasher lidt i din tråd Peter ;-)

Mvh Spring

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jo tak tom.. jeg har opgivet de 58mm cabs, kan bare ikke få den til at gå ordentlig.. så er ved at skrabe mønter sammen til noget sprøjt og en gang portning hos jp.. men nu vil jeg bare ud og have noget fart i kroppen og bilen..

der kommer 5 luftkølede til første løb her i thisted så det bliver en kanon sommer.. jeg kan køre indtil august så kommer der en lille ny racer til verden og så får jeg nok hænderne fulde med den.. men første løb er d. 16 maj her i thisted

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) haldex201 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej

Ja det kan jeg, men data tilhører JPM. Bedre kendt som Johannes Person.

Sorry!

Mvh

Tom K

(permalink) Blob Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvilket fabrikat styring vil du bruge til dit sprøjt??

Jakob

(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ikke rigtig endnu.. men måske omex eller dta.

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Så vil jeg da gerne arve de karburatorer ;-) er de godt nok så dårlige, og er det kun pga. De tynde aksler? Hvad med svømme højde, benzintryk eller en dårlig nåleventil, er det checket, så du er sikker på det ikke er noget af det der driller dig?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |

har haft dem skilt ad 4 gange og sat dem op efter alle foreskrifter.. har haft alt indmaden fra mine 51,3mm i dem og det hele ender ud i de tynde aksler.. bestiller nye aksler hjem og prøver igen.
de kan helt sikkert fåes til at gå ordentlig med lidt nye dele i. så må vi se om jeg vil have dem på igen..
men er bare blevet overbevist om sprøjt er vejen frem. så er den nok også bedre til at falde til ro når jeg ligger gassen.. tændingen er nemlig for langsom til at falde til ro nu. men du kan købe dem rasser for 12000,- :o)

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg vil da give dig ret i at sprøjt er vejen frem i det lange løb, men det tager altså meget tid før man får alting til at spille præcis som man ønsker. Så lad være med at skifte til sprøjt en uge før du skal på striben, men beregn i stedet rigtig god tid til indkøring.

/Jacob

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvis du vil "sprøjt" vejen, så hold dig fra Omexén. den er outdated. DTA hm måske. Jeg ville snakke lidt med FJ eller vælge Electromotive´s jubilæumsbox. En af fordelene ved de to sidste er,udover at de er meget kraftige, at dem kan man køre datalog på, og så koble op via bluetooth til en pc et helt andet sted, hvis nu noget går helt galt. OG det kan foregå på dit eget sprog.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply »

You must log in to post.