Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  manglende olietryk

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hans Røntved Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg har ikke ret meget olietryk. I tomgang ca. 0,2 (Lampen lyser) ved 3000 omd. er der ca. 1,0 i tryk . Jeg troede det var mit instrument der var defekt, men et nyt viser det samme, og en prof. trykmåler lånt på et værksted var enig. Er det en ny oliepumpe eller er der andre bud. Olien er en 20-50 classic fra duckhams, som er 14 dage gammel. sien renset. En gang imellem kommer trykket op på ca 3 i nogle få sekunder og falder så igen..
-------------------------------------------
Live your life so that when your feet hit the floor in the morning
the Devil says, Shit, he' awake
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Motoren er nok slidt op -- ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hans Røntved Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ikke særlig positivt... men det kan da godt være du har ret. Den starter,kører og trækker perfekt. Og har ikke lige 15kg. til en ny motor, så håber 400 til en pumpe kan gøre det. (hvis der ikke kommer andre bud)
-------------------------------------------
Live your life so that when your feet hit the floor in the morning
the Devil says, Shit, he' awake
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg ville starte med skrue dækpladen af til oliespumpen og slibe de (måske for dybe) spor den har på bagsiden ned, montere den igen og se om det hjælper.

Hilsen
Torben
-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ellers skal du jo gøre som vi andre da vi var unge.
Ud med motoren. Af med skjoldene.
Spænd blok og topstykker efter, kontroller at reduktionsventilerne virker og sæt en brugt pumpe i fra en type 4.
Kontroller at krumtappen kan dreje efter du har spændt de seks store møtrikker på blokken.
Kan den ikke det, så er det tid til en anden motor.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hans Røntved Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Min ene reduktionsventil sad fast og kunne kun tages ud ved at bore en 3mm hul i den og så en bolt i den. Jeg har købt et nyt sæt, men der er 2 forskellige stempler, den ene er næsten dobbelt så lang som den anden og med en rille rundt ved toppen. De 2 der sad der er ens (mage til den korte) Hvor skal jeg sætte den lange. Jeg kan se i Hayens at i de motore med kun en ventil sidder der en med rille. Men i dem med 2 er der 2 korte. Er de forkerte til min AD motor eller betyder det intet.
-------------------------------------------
Live your life so that when your feet hit the floor in the morning
the Devil says, Shit, he' awake
(permalink) Hans Røntved Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Fejlen fundet. Jeg satte de 2 nye ventiler og fjedre i. Trykket er ca. 1,5 i tomgang og 5,5 ved 3000 omd.
-------------------------------------------
Live your life so that when your feet hit the floor in the morning
the Devil says, Shit, he' awake
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvor købte du ventiler der virker og passer og hvilket fabrikat ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Oval-fanatic Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja hvor købte du ventiler ? tror jeg har samme problem lige nu.

-------------------------------------------
Vintage speeed!
9000, Aalborg C
(permalink) Hans Røntved Member
Skrev for 15 years siden | | | |

classicvwpart.dk

-------------------------------------------
Live your life so that when your feet hit the floor in the morning
the Devil says, Shit, he' awake
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvis ventilerne blot sidder fast, kan man som oftest pille dem ud og få dem til at køre igen. Man behøver ikke købe nye.
Når man ligger under bilen og tager propperne ud, skal stemplerne selv falde ned.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Oval-fanatic Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja den faldt nemlig ikke ud... så jeg må ha den nørklet ud på en måde.

Hvad er det korrekte tryk for en 30 hk ?

og hvor meget forskel giver det om man kører med en 15/40 olie / 20/50 ?

-------------------------------------------
Vintage speeed!
9000, Aalborg C

Reply

You must log in to post.