Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjælp til 85 Hp påhængsmotor

Tags:
No tags yet.

(permalink) Kilgod Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Er der nogle herinde på vwnettet der har forstand på Påhængsmotor.

Hvis vil jeg gerne bede om HJ
-------------------------------------------
Hillerød
Kilgod sikring igennem 8 år
40550750
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Idéer:
Tændkabler
Benzinfilter

mvh
JAKOB
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej JK.
Takker for dine idéer men
Jeg har skiftet tændkabler samt tændspoler benzinfilter er renset det var som nyt.

Mvh Søren


Anonym skrev:
Idéer:
Tændkabler
Benzinfilter

mvh
JAKOB


(permalink) Thomas - Memorians.dk Member
Skrev for 16 years siden | | | |
benzinpumpe?
-------------------------------------------
"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro
(permalink) REN Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Check kompression..

Hvis det er en 3 cyl. så har du nok kørt den varm på cyl 1 og futtet stemplet af.

Enten pga. mager blanding eller længere tids sejtræk med ski eller banan. Prøv at tage tændrørne ud og kik efter farve på dem, samt evt. aluminiumsrester i tændrørshul/på stempeltop.

R
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) Motorik_Mogens Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvis det er en 2-takt med selvblanding - dvs separat olietank, kan det være fordi oliestanden i beholderen er for lav.

Hvis det er tilfældet skal der bare mere olie på :-)

Hvis olieniveauet kommer under grænsen (eller motoren bliver for varm) træder en elektronisk omdrejningsbegrænsning i funktion.

(permalink) Kilgod Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej
Det er ikke en selvblander desvære
Her er hvad jeg har fundet ud af indtil videre
Jeg har nu lavet nogle forskellige målinger på de 3 tændspoler (coil) samt en comprations test

Cylinder 1. ligger på 120. Psi = 850 Kpa
Cylinder 2. ligger på 120. Psi = 850 Kpa
Cylinder 3. ligger på 120. Psi = 850 Kpa

Cylinder 1. Orange til stel ligger på 0.44 Ohm
Cylinder 2. Red til stel ligger på 0.43 Ohm
Cylinder 3. Orange til stel ligger på 0.45 Ohm

Cylinder 1. Tændrørsledning til stel ligger på 1,041 KOhm
Cylinder 2. Tændrørsledning til stel ligger på 1,028 KOhm
Cylinder 3. Tændrørsledning til stel ligger på 1,018 KOhm

Er det muligt at måle på de 2 moduler der sider til tænding af gnist til coil.

Kan stator have nogle indflydelse på det der sker?

Kort fortalt den slår en ordentlig skid når jeg starter den og den puster og prutter når jeg prøver at gasse op og så dør den.

Fejlen kom efter en sejllads på 10 minutter med fuld fart hvorpå den gik ned i omd, efter fuldt af et par små prutter.


Benzin får den= Benzin pumpe er ok.
Svømmerne virker også De 3 caps der sider ersom nye alt glider og skinder som det skal.

På forhånd tak for hjælpen

Kilgod





Motorik_Mogens skrev:
Hvis det er en 2-takt med selvblanding - dvs separat olietank, kan det være fordi oliestanden i beholderen er for lav.

Hvis det er tilfældet skal der bare mere olie på :-)

Hvis olieniveauet kommer under grænsen (eller motoren bliver for varm) træder en elektronisk omdrejningsbegrænsning i funktion.



-------------------------------------------
Hillerød
Kilgod sikring igennem 8 år
40550750
(permalink) Jensen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Prøv at læse her:
http://www.outboardrepairs.com/topics/003532.html

Der står noget om nogle plader i udstødningen, der kan blive bøjet. Der står også noget om at den kan sode til, og skal have noget rense additiv 2 gange om året.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Prøv evt. at spørge på http://www.baadsnak.dk (kan ikke lige huske om du har spurgt der)
(permalink) Moltrup Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Vacum i brændstofftanken.... låget af når den begynder at gå dårligt ...
(permalink) REN Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Check den her side.. Det er godt nok Merc fejlfinding men jeg mener din er en Merc på licens (eller er det en Yamaha blok?)

http://outboardparts.com/mercury/miscellaneous/troubleshootinghelp.htm

R
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) Kilgod Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Til orintering og takker for alle imput

Nå nu har jeg lært meget om motore i dag takker til Spi D. uden den slags folk som dig var man blevet fattig hvis man skulle på værksted hver gang. Fejlen var de ledninger som går fra modulerne ned til klembrættet hvor der var klemt kabelsko på, her var der dålig forbindelse i, Fuck hvor er jeg træt af fusker røve.
1000 tak til dig Spi D det er en Guru på Baadsnak han ved alt.....


Kilgod

Anonym skrev:
Prøv evt. at spørge på http://www.baadsnak.dk (kan ikke lige huske om du har spurgt der)


-------------------------------------------
Hillerød
Kilgod sikring igennem 8 år
40550750
(permalink) REN Member
Skrev for 16 years siden | | | |
HeHe.. Jeg skal også lodde samtlige kabelsko om på min "nye" motor. Hele lortet er lavet af harald skrald muffer der hænger i fem tråde.. utroligt at folk gider...

R
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com

Reply

You must log in to post.