Bornholmer skrev:
men ok nu siger topicen jo heller ikke noget om hvor sund den omtalte motor er..
at se ud fra billederne ser det ikke for godt ud.
umiddelbart er den sundere end den ser ud og den kørte ganske fint da jeg havde den startet - hvorfor så skille den ad? Den har stået stille i mange år kun med lidt olie og jeg vil være sikker på at den motor jeg smidder i min bil kan "køre til Spaninen og tilbage" som Rasser så poetisk udtrykker det.
Indtil nu er jeg tilfreds med at have delt blokken, da krumtappen som det ses trænger til en rensning og en stempelring var knækket.
Til al retfærdighed skylder jeg at sige at jeg endnu ikke har målt lejer på krumtap og knast, men umiddelbart er der ikke "overdrevet" synligt slid. Blokken er ikke kvast og banket i stykker bag svinghjulet - så den er genanvendelig. Mest af alt tror jeg det skyldet at der ikke har været 1000 amatørmekanikkere i gang med motoren.