Kan det skilles- kan det laves....
Så er der lidt nyt! Ja man skulle tro at jeg helt havde opgivet men sådan er det ikke...Der er jo i virkeligheden ikke nogen tidsfrist på sådan noget veteranbil, for mig er det lysten der skal drive projected og hvis lysten og tiden mangler ligger det stille. Hermed lidt nye billeder :-)
Godt at se Frank. Har du selv malet den indvendigt? Så varer det ikke længe før den står på samle, samle.
Ja det er hjemmemalet, og jeg er tilfreds med resultatet. Og ja der samles lidt nu, det er en underlig fornemmelse at det nu går den anden vej!
Ser sku godt ud :)
Rigtig flot - Hvilket produkt/grunder har du valgt at sprøjte på efter sandblæsning af bunden.
Er i øvrigt i gang med nøjagtig samme model
Ja undskyld det sene svar men der er andet i mit liv end vwér!
Jeg har brug rustværn, kan købes i 3 nuancer som man så kan skifte imellem så man kan se om alt har fået en omgang. F.eks.: sandblæs, rød grunder, grå grunder rød maling! :-)
Jeg har købt nogle gummidudder der skal sidde ved bremse og koblingspedal, men ovenover gulv eller under gulv dud op eller dud ned? Findes der noget vejledning?
Jeg havde problem med ur og benzinmåler der er til 6 volt. Jeg byggede en regulator til hver for 80 kr ialt. se billede.
Har løst problemet med gummidubber. :-) monterede dem under gulvet.
Så er der lidt nyt igen! Har købt og fået leveret dele fra vw Heritage, bla. en Retrosound radio/mp3, fedt apperat men der skulle lidt flere modifikationer til end hjemmesiden praler med, bla. filning i instrumentbord! Det var dog så lidt at det senere vil kunne skjules ved indbygning af en original radio. Billederne siger resten. Det spiller forrygende med lidt Boxter enheder og en "retro" Alpine forstærker, nu blæserkølet...:-)
Hældte 7 liter benzin på tanken, alt var tæt men den ville ikke starte....så går der fejlfinding i den, men det er nu nok så hyggeligt.
Du får sgu kælet for detaljerne - dejligt at se.
Er sommer 2012 din deadline?
Ja det burde være muligt, men saddelmager til himlen, maler og dæk med hvide striber....hmmm ca 40 kg. :-(
Så er der liv!
Fik startet motoren efter 4 år´s stilstand og ombygning til 2 kadron. Det var tændingen der drillede, den stod forkert.Nemt at justere de 2 karburatorer efter vejledning fundet på Thesamba men jeg tror der er for store dyser i, den får rigelig med smør! :-)
Whitewalls laver man da selv.
http://www.volksrods.com/forum/showthread.php?t=25560
Jeg tror dog det er meget vigtigt med de forberedelsesmidler han bruger. Da jeg prøvede blev det ret hurtigt brunligt
Hmm, ja det ser jo meget godt ud , men på de dæk bussen blev født med er striben "alene" på dæksiden, et stykke væk fra fælgen. Det er jo ikke en hotrod jeg bygger! Ellers fed ide. tak. Frank
Så sker der noget igen, dvs. at man jo altid er igang med projectet i tankerne men 7 uger hos maleren er noget der trækker tænder ud når man gerne vil have den klar til ferien, det når vi så ikke....men himmel i imorgen og så er der jo ikke langt igen :-) Go sommer til alle. Og den vildeste respekt til alle der har renoveret en split, det kræver alt hvad du har og lidt til...men belønningen står forhåbentlig mål med anstrengelserne......
Ja ventetid hos maler er ikke sjovt, jeg kender det selv for godt.
Ja man skal have prøvet at totalt adskille og lakere en spiltbus op før man ved hvor meget arbejde der ligger i det.
mvh jesper
Hej Folkens med de mest fantastiske biler.
Jeg står og skal til at optage min afgangsfilm på 18frames som er en filmuddannelse på Fyn. Vores meget fine og utroligt intense film handler om et lesbisk kærestepar hvor den ene kvinde er muslim og derfor er deres forhold hemmeligt. De flytter derfor væk fra familien i kbh til en lille hyggelig gård på fyn. Det har har brug for er så bare deres bil som vi havde forestillet os skulle være sådan en lækker bil. En VW bus som de samtidig kunne flytte alle deres ting i. Farven er ikke så vigtig da vi ikke mener vi kan tillade os at være kræsne.
Er der nogen der ville have lyst og mulighed for at låne os deres bil til optagelserne en lille uges tid i september? Så må i meget gerne skrive på katharina@18frames.dk
Håber på en hjælpende hånd fra nogen af jer :)
Mange hilsner fra Kalle
Hvor er det et stort og flot arbejde. Jeg vil glæde mig meget til at se den på gaden.
Sidste nyt...Bilen er nu tæt på færdig, den er synet og godkendt med CSP skiver og ny hovedcylinder, med TUV på. Jeg venter nu på afgiftberegningen så jeg kan hente mine historiske plader.... Det har været en hård kamp specielt med maler og saddelmager.
Nu skal vi bare have noget forår! :-)
Frank
Hej Frank
super lækker vogn du der har fået - ser rigtigt lækkert ud det arbejde du lagt i denne fine bus. Glæder mig til at se den live, håber du kommer til nogle træf til sommer..?
Var der ingen problemer med bremserne til syn?
Ses derude til sommer mvh Lasse
Tillykke med synet Frank. Der krydses fingre for nogle tørre, saltfri vinterdage, så I ikke skal vente helt til foråret med at nyde den
Tak for de fine ord:-)
Nej ingen problemer. Jeg havde fået TUV papirerne fra CSP og jeg havde vist dem til synsstedet inden de så bilen. De sagde at der var mange med ombyggede biler der "ville slå ihjel" for at have sådanne dokumenter på en ombygning.
Bilen blev synet med "konstruktive ændringer" og det betyder nok en lidt højere afgift.
Men med noget på taget, en campingvogn efter, 7 personer i bilen, og i alperne, er det da fedt at vide at man kan bremse.....
Frank
Så var skat så søde at sende mig deres afgiftsbeslutning: 31072 kr.
Det er ikke begrundet, det er ikke forklaret, de har blot skrevet import, privat personbefordring, oprindelig handelspris 48072 kr og annoncepris's 249900 kr.
Jeg er rystet og deprimeret, jeg føler mig helt ude af stand til at reagere på andre måder end at sætte bussen til salg og glemme alt om den.
Buggyen er også til salg, tak for nu, jeg melder mig ud af wings.
F.
Det er helt tosset at du bliver straffet bare fordi du har forbedret sikkerheden.... det er simpelthen så dumt som noget overhovedet kan være - det burde jo være den anden vej rundt. Altså at du fik rabat på afgiften hvis du forbedrede sikkerheden.
(Går ud fra det er pga. de konstruktive ændringer de kræver så høj en afgift?)
Ellers en flot bus, og en flot renovering!
Rasmus
Sådan er afgifterne desværre, du burde ha betalt afgiften inden renoveringen, i 2006/2007 kunne du sikkert ha nøjes med 6-8000kr
Og det er jo endnu værre at at sådan en bil sættes til 249000kr
Er det ikke bare at betale afgiften nu når du er færdig med den ???