Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  USA import split, NYE BILLEDER 20/10

Tags:

(permalink) SorenJ Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Der er ikke så meget andet end at bede skat om dokumentation for deres prifastsættelse og deres beregning til at starte med, herunder også deres evt. begrundelse for originalitet. Er de ikke umiddelbart friske på det, så undersøg mulighederne for aktindsigt (min vurdering er umiddelbart at du er interesseret part og derfor med henvisning til lov om offentlighed i forvaltningen kan bede om aktindsigt i din sag). Ud fra din beskrivelse tyder noget dog på at de har vurderet den som ikke original veteranbil og så fulgt reglerne på området - en afgiftfastsættelse på baggrund af salgspriser.

Alternativet er at du får den til at stå helt originalt (det kan ikke være mange ændringer) og så syner + toldsyner igen, for så at søge afgift på ny.

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Guller Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Så sparer du også kontingent til klubben.

(permalink) Guller Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Spøg til side, I vinteren 2011 søgte jeg om prissættelse af afgift på min (65,er- 11 vindues) Den satte de (SKAT) til 15000,- jeg ventede 3-4 mdr hvor jeg beklagede mig over det. De tog sagen op igen, der gik en lille mdr og prisen endte på 9800,- som jeg skyndte mig at betale. Slut-prut. Det var i April i år. Syntes du skulle prøve igen og refere til andre afgift-sættelser rundt om i landet. P.S. For 3år siden kunne man slippe med 1200,-(Hvis jeg da, havde haft fingeren hurtigere ude, kunne jeg have sparet immervæk 8600,-) Held og lykke og vent med at melde dig ud af klubben.:-)

(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Øv. Som jeg forstod på dig i går, nægter skat at godtage den som veteran pga. skivebremserne. Jeg lærer aldrig at forstå det argument. En ting er større motor eller ombygning af karrosseri. Bedre TÜV godkendte bremser burde bare være i orden og afgiftsfritaget.

Men giv nu ikke op. Ned til synsmanden og få ham til at sætte det kryds i "veteran" som han har glemt og så tag den forfra. Ellers den sidste udvej. Smid de originale bremser på og se om de ikke er gode nok.

De 250.000,- har de jo tydeligvis fra CC Cars' annoncer.

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) mccloud Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Vær da glad for de ikke har set annoncerne på veteranposten.dk , der står de til 599000:-)

(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Guller: Franks problem er hans bil ikke længere godtages som veteran af skat pga. konstruktive ændringer (Skivebremser). Derved træder de alm. regler om afgiftfastsættelse i kraft hvor der skæves til handelspris. Om de 250.000,- så er fair, kan jeg ikke lige gennemskue. De handles vel egentlig efterhånden oppe i det luftlag når standen er så god.

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Guller Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg er fuldstændig enig med dig Ekstrøm,tag ned til synsmanden og tal med ham ang. det eller "Bid i det sure ævle" og på med standard-bremserne.

(permalink) FBA Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tak for alle jeres kommentarer. Jeg er ikke så sort som jeg var lige da "hammeren ramte" og jeg har modtaget afgift´s beregningsdetaljerne fra skat, og det er fordi der er lagt 7000 kr på for de manglende airbags.....
Det har jeg selvfølgelig er kommentar til, og den er sendt til skat.

God jul til alle ildsjæle og skatte-folk....

Frank

-------------------------------------------
Kan det skilles- kan det laves....
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det er godt du er ved bedre mod nu.

Min tanke er at der er kommet tillæg for manglende airbag på fordi den ikke af Skat ses som original - der er nemlig her en undtagelse for det tillæg når det kommer til veteranbiler.

Ved ikke veteranbil nedskrives tillæget med den % som køretøjet er afskrevet. Eks. afskrevet med 60%, betales der 40% af airbag tillæget.

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) FBA Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Godt nytår til alle.
Så kom der nyt fra SKAT, de skriver at der var begået en fejl ved beregningen og har fjernet afgiften for airbags.
Derved lander afgiften på 23190 kr med skivebremser og "større motor". Deri er der et brændstoftillæg på 5400 kr.
Det er den afgift jeg havde forventet, læs: råd til.
Så nu skal jeg finde en forsikring til den.....
Betale og hente nr-plader. :-)
Frank

-------------------------------------------
Kan det skilles- kan det laves....
(permalink) AndersHH Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Fedt, tilykke med det!!

Mvh
Anders

-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com
(permalink) Clausenvw Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tillykke !
Håber du/i får en masse fede bus oplevelser i den kommende sæson
Glæder mig så meget til at se den bus

Ses derude...Lars

-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
(permalink) FBA Member
Skrev for 11 years siden | | | |

SÅ LYKKEDES DET :-)
Forsikring gik på plads og de sorte nr.plader blev hentet. Den ser for fed ud med plader på!!!!!!!

Nu mangler jeg kun de FORBANDEDE trækruder, det er mig en gåde at man ikke kan finde nogen der gerne påtager sig den opgave at montere glasset i rammerne! Jeg kan ikke selv. ØV.

Frank

-------------------------------------------
Kan det skilles- kan det laves....
(permalink) Sebastian Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tillykke, med pladerne og forsikring :)

-------------------------------------------
sebastiangud@gmail.com

Reply

You must log in to post.