Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".
23:22 Rotaxmeincke: cles1

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Peter Lindner Buggy Projekt

Tags:

(permalink) Peterma Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Tak for det gode råd...:)
(permalink) Peterma Member
Skrev for 15 years siden | | | |
så blev det tid til at lave lidt på den igen.
Er ved at være klar til, at løfte karosseriet af den og har banket lidt i bunden, for at se hvor meget rust der er, og jeg tror det ender med, at jeg skifter begge bundplader og den forreste tværvange, da jeg ikke gider lappeløsninger.
Der hvor bundpladerne er kortet op og svejst på, er den meget tynd og har lavet en 3-4 huller pga. at den har fået noget gummihud, som har kunnet gemme på evt. fugt.
Billede0100.jpg
Billede0050.jpg
Billede0049.jpg

(permalink) Peterma Member
Skrev for 15 years siden | | | |
så er er karosssen og motoren afmonteret, så bunden er klar til at blive skåret og svejset lidt i...har købt bundplader og tværvange.
buggybund.jpg
bundplader.jpg

(permalink) Thomas HK. Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Rigtig spændende projekt du har fået dig der.
Har selv lige købt noget af et buggy projekt, så ved hvad vinteren skal gå med. Bor selv tæt ved Silkeborg, så måske mødes vi på landevejen til sommer.
-------------------------------------------
thkbike@hotmail.com
(permalink) Peterma Member
Skrev for 15 years siden | | | |
ja det er godt, at have noget at lave de lange vinter aftener og selvfølgelig mødes vi på landevejen...glæder os til at se dit projekt.
(permalink) Peterma Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Et par billeder til Daniel med mål på min kaleche...håber det kan bruges.
(permalink) Heide Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hey super mange tak :-) skal se om jeg kn få lavet noget så :-) tusind tak for målene :-)
(permalink) Peterma Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Så er jeg langt om længe gået i gang med at skifte bundplader og forreste tværvange.

Fik startet med at skære de gamle fri i dag og har fået taget en masse mål.
bund.jpg

(permalink) lasse Jensen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hvad motor havde du tænkt dig at smide i den.. Tro mig når buggy'en bliver så FED, som jeg tror den gør.. Vil du også gerne at den flytter sig, og helst hurtigt ;)
-------------------------------------------
Den eneste ting her i livet, der er svær at modstå, er fristelser ;)
(permalink) Peterma Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Ja, det vil man vel altid...:)

Har en dobbelt portet 1600, med anden knast, tarmslyng og større karburator....har desværre ikke kr. 20-30.000 til en hurtig motor.

Vil gerne have et sæt dobbelt webere i 36 mm eller 40 mm til den, men det må vente lidt.

Skal have bestilt rustfri rør hjem, da jeg skal i gang med at tig-svejse bøjle og ruderamme sammen, som så skal el-poleres. Desuden kommer der lidt små detaljer på bøjlen også i rustfri, som jeg ikke har set andre have, men det får i at se....:)

(permalink) vsmeden Member
Skrev for 15 years siden | | | |
kunne du bruge en rat stamme fra en 1303 send pm
-------------------------------------------
vw club fyn.dk
1970 type 1 pickup betty.1973 type 2 panel bus
(permalink) Peterma Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Her er lidt flere billeder....
bund5.jpg
bund4.jpg
bund6.jpg
2.dec.jpg
Billede0225.jpg

(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hva'så skal vi snart ha' en opdatering?

Karsten

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Peterma Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ja det er gået helt i stå....:)

har haft for travlt her i vinterperioden, hvor tiden ellers skulle bruges på den.

Har lige hentet en 1835 motor hos Per (frosty), som jeg glæder mig til at høre og se hvad kan. Den skulle have lidt over 100 hk. Bunden er stort set færdig, og skal ind og hente sæder og skinner her en af dagene, så jeg kan få lavet konsoler til skinnerne og så skal den til sandblæsning og metallisering.

Har heldigvis alt nyt til undervognen, så lige så snart den kommer fra metallisering og den er malet sker der vel lidt....nu er der også plus grader i værkstedet og værktøjet kan slippe hænderne igen...:)

Det jeg frygter mest og som kommer til at tage lidt tid, er et nyt komplet ledningsnet, da det eksisterende er ubrugeligt, ved ikke om det er muligt at købe noget, som man kan bygge ud fra?

(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Lednings nettet i en buggy er ikke mere kompliseret end det vi rodede med da det hed Yamaha 4g.. Når du engang kommer til "kabeltrækkeriet", så må du sige til, jeg tror snart at jeg er udlært i det, det er ihvertfald blevet til et par stykker. Det skulle da være fandens, hvis jeg ikke kunne give et par fif eller en hånd med.. så langt er der da heller ikke fra Herning til Ry (o:

Karsten

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Peterma Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det lyder rigtig godt Karsten...jeg har også en yamaha 4 gear over i stalden du kan gå i gang med....:-)
Ej pjat, det er rart at han en at ringe til hvis det slår alt for mange gnister....
Kommer først igang med bunden igen til d. 1. april, men har lige bestilt sæder og skinner i England

fs1-dx.jpg

(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Pas nu på at jeg ikke kommer forbi... selv om jeg laver noget andet idag, er jeg er jo oprindelig udlært Knallertmekaniker (o:

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Peterma Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Så er der kommet sæder og understel hjem fra England. Har valgt den markerede syning og Cobra logoet i blå, så det passer til den blå farve buggyen en gang skal males i.

dsc00041.jpg
dsc00040.jpg
dsc00042.jpg

(permalink) Peterma Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Er der en i midt og østjylland, som ligger inde med et sæt 40 DRLA Dellorto karburatorer, som jeg kan få en del nærbilleder af eller evt. låne, da jeg skal have dem tilpasset til buggyen.
Skal have skiftet aksel, arme og fjedre osv, men kan ikke rigtig se hvordan det hele skal se ud. Der er svejst på den ene spjældaksel og lave lidt klamp....

dsc00054.jpg
dsc00055.jpg
dsc00056.jpg
dsc00057.jpg

(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Send lige en sms med din mailadresse.. så skal du få billeder til du "brækker" dig (o:

Karsten, 26250811

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Peterma Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Karsten, skal jeg i barskabet for at jeg brækker mig...:-)

Jeg sendte dig en sms i weekenden med min mailadresse angående billeder af dine dellorto karburatorer....

Peter, 20678363

(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 14 years siden | | | |

You got mail.. ring lige når du har fået tjekket den...

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Peterma Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Karsten og tak for billederne.

Jeg vidste ikke at det var dig som havde ringet, da jeg ikke har fået gemt dit nr.

Jeg er på vej ud af døren for at træne lidt motocross...skal til tyskland og køre om 3 uger, så må hellere få gjort lidt ved formen, men vi må lige tales ved.

Peter

(permalink) Peterma Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Så solgte jeg de Dellorto´er som sad på motoren, da der skulle skiftes aksler, arme osv.

Men har tilgengælde købt et sæt hos Carbs R Us i Portogal, som er ultralydrenset og nyrenoveret.

Bunden er desuden hjemme i garagen igen og ferien står for døren, så mon ikke jeg skulle få strikket den færdig....

ny dell.jpg
ny dell1.jpg

(permalink) BuggyRider Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Peterma
Har du et link til Carbs R Us??

MVh
Bo Hansen


Reply »

You must log in to post.