Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Peter Lindner Buggy Projekt

Tags:

(permalink) Peterma Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nej, det er igennem Ebay.de

Du kan se dem jeg købte her.

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&item=130312961657

Som du kan se gav jeg kun € 101 dvs. kr. 750...

De har en del auktioner ind imellem.

(permalink) Peterma Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Så fik jeg lige tegnet et par sædekonsoller til buggy, som er laserskåret i rustfri med vw logo i fronten.

Synes det ser forfærdeligt ud med store stakker af fladjern, gevindstænger eller spændeskiver for at få dem i det niveau som man ønsker...

Så fik jeg i går efhvervet mig et sæt sparco 5 punkts seler med quick release, da jeg synes der lugter lidt mere af motorsport end de alm H-seler med den røde "press" knap...

dsc00060.jpg
dsc00061.jpg
dsc00062.jpg
seler.jpg

(permalink) Peterma Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Efter endnu et besøg hos K&B serivce, har jeg nu købt det sidste til bunden, så ALT er helt nyt...så skal lortet bare komme fra maler af og samles.

dsc00064.jpg
dsc00065.jpg

(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det var da rart at Cross sæsonen er slut.... så du kan komme videre med buggybyggeriet.

Karsten

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Peterma Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Kan heller ikke prale med at have kørt alt for meget cross i den her sæson...det er efterhånden så lang tid siden, at jeg skilte buggyen ad, at det kræver en monteringsvejledning til at samle den med igen.
Som du ved, har jeg jo også min gamle fine yamaha 4 gear, som jeg synes er ved at se godt ud...er også blevet sandblæst og pulverlakeret, højglanspolerede stjernefælge, perlemor tank, alt nyt osv osv....ser rigtig godt ud, men det projekt er også gået i stå....
Men nu står vinteren for døren og har en dejlig opvarmet garage til at samle buggyen i....ved ikke om jeg når at få den lakeret osv til sommer, men den vil være klar til det.

(permalink) Peterma Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Nu efter godt 5 års stilstand har jeg besluttet mig at få Lindner'en samlet.
- er der nogen som har et mål og nogle fixpunkter mht sænkning af bilen som jeg
gerne vil have godt lav. Når torrisionsakslerne er stukket ind skal jeg f.eks. en bruge en vinkel
eller et mål, hvorpå torrisionsarme skal monteres og ligeledes et eller andet mål ved forbro.

(permalink) morten hammer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

du bliver nødt til at prøve dig frem, men bag på ville jeg starte med at montere torsionarmene så de akkurat går fri af stoppet i bunden som på billedet . Foran er det også nemt at justere bagefter, når forbroen er justerbar.

vw_beetle_ghia_type_3_lowering_rear_springplate9.jpg

-------------------------------------------
のではなく。まわり道をしたりのではなく。まわり道をしたり立ち止まっ
(permalink) Peterma Member
Skrev for 9 years siden | | | |

jeg har købt alt til "bagenden" på buggy´en og har bl.a. fået 4 stk. gummisbøsninger til torsionsstængerne - kan det passe at der skal en på hver side af torsionspladen? i Haynes bogen er der kun vist at den yderste skal på....
Og så forstår jeg ikke helt informationen på inden pakningen - på den ene pose står der (højre yderst - venstre inderst 44mm.) og på den anden (højre inders - venstre yderst 45mm.) torsions plader har størst diameter indvendig, så der skal dem på 45 mm. vel på og så 44 mm. udvendig eller er jeg helt galt på den?

vw.jpg
vw1.jpg

(permalink) Hye Member
Skrev for 9 years siden | | | |

De ville jeg nok også gøre. Jeg smurte fedt på inden de kom i. Ved ikke om man må det iflg VW, men gad ikke høre på det larm fra det gummi når det er tørt.

Hye

-------------------------------------------
73´ 1303 Cab
73´ buggy
58´ Type 1
(permalink) brotgaard Member
Skrev for 9 years siden | | | |

ja stod selv og kikkede underligt på de poser med den info der stod på dem da jeg samlede min buggy , lavede det så der kom to ens i indvendigt , og to ens udvendigt , har kørt med det snart 5 år nu , og det virker da stadig.smurte også lidt , men med blå ate bremsepasta , det er ikke farligt for gummiet. og jo der skal sidde en både indvendigt og en udvendigt.

-------------------------------------------
brotgaard@esenet.dk
307039enogtyve
(permalink) Henrik_K Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Når gummierne er nye kan det være svært at få de org. bolte i dækpladerne til at nå. Man kan derfor med fordel Benytte 2 ekstra lange i begge sider til at trække dækpladen ind med. Eftefølgende kan disse udskiftes med de org...

(permalink) Peterma Member
Skrev for 9 years siden | | | |

ok super - tak for svarene - så fortsætter jeg...:-)


Reply

You must log in to post.