Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Gøre den gamle VW klar til vinteren...

Tags:
No tags yet.

(permalink) berner100 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja, så varer det jo nok ikke så længe før garageporten bliver lukket for sidste gang i år, og buggyen skal i vinterhi. Men hvordan er det nu lige at man gør den klar til 5-6 måneders stilstand? Den bliver selvfølgelig klodset op for at skåne dækkene, ligesom der selvfølgelig er sørget for god ventilation i garagen. Men hvad gør man bedst for at "konservere" motoren, kromdele osv? God tips og tricks er meget velkomne.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
er cromdelene af god kvalitet lader du dem bare være som de er ....

er det det billige repro skrammel du har monteret på din bil afmonterer du det
hele og ligger det ned i en tønde med olie i , så kan du måske holde rusten væk ;0)

nej smør et godt lag WD40 på - så går det nok ...
og sørg for at der er plads til noget friskt benzin til foråret
og pil batteriet fra - er der laverer end 5 grader hvor bilen står - så tag det med hjem og gem det under skrive bordet i varme omgivelser.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Morten Dahl Nielsen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
- og hvordan er det lige med undervognen. Hvad er bedst: en gang rigtig rustbeskyttelse, eller bare at holde den ren og sørge for den er tør inden den kommer i laden?
-------------------------------------------
http://vwbussen.blogspot.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
mnbib skrev:
- og hvordan er det lige med undervognen. Hvad er bedst: en gang rigtig rustbeskyttelse, eller bare at holde den ren og sørge for den er tør inden den kommer i laden?


Der er INTET der slår en god omgang klistret rustbeskyttelse!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Rasser skrev:

Der er INTET der slår en god omgang klistret rustbeskyttelse!




Og få det gjort om sommeren, ellers hærder det for hurtigt op og vil i længden begynde at falde af i flager.

Lennart
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
På de biler jeg har stillesående, drejer jeg motoren et par omgange hver anden måned.
Nemmest med et håndsving/hjulnøgle på generatoren.

Hvis du ikke er helt vild med at vaske og polere, så læg sådan en blåt dækken til 149,- over bilen.

mvh
JAKOB
(permalink) ClausBendix Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Har læst at man ikke skal ligge noget over bilen så den ikke kan ånde.
Og man skal lad vinduerne være rullede lidt ned så der altid er frisk luft inde i bilen.
Hilsen Claus Bendix.
-------------------------------------------

1965 Split bus 13 vinduers delux
clausbendixhansen@yahoo.dk
(permalink) Heide Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ClausBendix skrev:
Har læst at man ikke skal ligge noget over bilen så den ikke kan ånde.
Og man skal lad vinduerne være rullede lidt ned så der altid er frisk luft inde i bilen.
Hilsen Claus Bendix.


tag i bilka og køb 2 eller 4 lagen sy sammen og over bilen, brug aldrig presenning er der fugt kan det faktisk lave mærker i lakken
(permalink) Sean Crap Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Træk ikke håndbremsen.
(permalink) Morten Dahl Nielsen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=Sean Crap]Træk ikke håndbremsen.

DET er rigtigt, den har jeg været på! Næsten umuligt at flytte bussen ud om foråret.

Rustbeskyttelse: jeg er også blevet anbefalet linolie, koldpresset. Gjorde det sidste år. Men det bliver godt nok slidt hurtigt af igen, når man kører rundt på svenske grusveje om sommeren. Det må stadig kunne nås at få den rigtig rustbeskyttet.

/morten
-------------------------------------------
http://vwbussen.blogspot.com
(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej Morten.

Henvend dig ved tektrol på dalumvej... de er utroligt dygtige til det og du kan evt også bare selv købe 10 l og sprøjte på selv hvis det er ;)

MAds
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ClausBendix skrev:
Har læst at man ikke skal ligge noget over bilen så den ikke kan ånde


Næ, men sådan en tynd omgang "made in china" nylon fra Skrald Nyborg kan der komme masser af luft og fugt igennem, men det forhindrer fint støv og loftsnedfald i garagen.

mvh
JAKOB
(permalink) Filip-S Member
Skrev for 16 years siden | | | |
danieltsd skrev:
ClausBendix skrev:
Har læst at man ikke skal ligge noget over bilen så den ikke kan ånde.
Og man skal lad vinduerne være rullede lidt ned så der altid er frisk luft inde i bilen.
Hilsen Claus Bendix.


tag i bilka og køb 2 eller 4 lagen sy sammen og over bilen, brug aldrig presenning er der fugt kan det faktisk lave mærker i lakken


Pas på med lagner de suger fugt og kan give grimme mærker i lakken.

Mvh Filip.
-------------------------------------------
VW type 1 62. VW type 1 72/54 Vrod
VW type 1 65. VW type 1 65.
VW type 181 74
(permalink) Morten Dahl Nielsen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Rasser skrev:


Der er INTET der slår en god omgang klistret rustbeskyttelse!



Det får jeg gjort - på Dalumvej efter anbefaling fra Mads. Hvad med baljen under pedalerne? Skal den skrues af, så det kan få oppe under v. pedalerne, eller skal der bare sprøjtes henover hele baljen på undersiden?

/morten
-------------------------------------------
http://vwbussen.blogspot.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
mnbib skrev:
Rasser skrev:


Der er INTET der slår en god omgang klistret rustbeskyttelse!



Det får jeg gjort - på Dalumvej efter anbefaling fra Mads. Hvad med baljen under pedalerne? Skal den skrues af, så det kan få oppe under v. pedalerne, eller skal der bare sprøjtes henover hele baljen på undersiden?

/morten


Den skal bare have under hele bunden, og så indv. i paneler og vanger/traverser. Men det er bare en helt almindelig omgang undervognsbeskyttelse.



-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 16 years siden | | | |
afmonter så meget som muligt og aftal med dem at du evt får et par liter af det gode tykke med hjem, så kan du selv sprøjte det du har haft pillet af...... de er super flinke og gode derude absolut til at snakke med!

MAds
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) TonniDK Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Anonym skrev:
På de biler jeg har stillesående, drejer jeg motoren et par omgange hver anden måned.
Nemmest med et håndsving/hjulnøgle på generatoren.


hejsa - jeg har hørt at det er bedst at køre bilen ind med motoren i driftvarm tilstand og så lade den stå sådan - det der var det overtalende argument var at der ville være en oliefilm i cylindrene der gør at de ikke ruster (og som bliver skrabet væk hvis man drejer den et par gange hver anden måned ;))

mvh Tonni
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvis du afmonterer dit batteri må du aldrig lade det stå direkte på et betongulv.

G.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
TonniDK skrev:
jeg har hørt at det er bedst at køre bilen ind med motoren i driftvarm tilstand og så lade den stå sådan - det der var det overtalende argument var at der ville være en oliefilm i cylindrene der gør at de ikke ruster (og som bliver skrabet væk hvis man drejer den et par gange hver anden måned


Tjah, jeg HAR så prøvet en cylinder, der "groede fast", fordi den bare blev henstillet urørt i lang tid. Det gider jeg ikke igen.

Man skal nok bare gøre det, man tror virker bedst... Ligesom gamle mænd, der hælder karburatorsprit på deres Toyota Avensis ;-)

mvh
JAKOB
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Anonym skrev:
TonniDK skrev:
jeg har hørt at det er bedst at køre bilen ind med motoren i driftvarm tilstand og så lade den stå sådan - det der var det overtalende argument var at der ville være en oliefilm i cylindrene der gør at de ikke ruster (og som bliver skrabet væk hvis man drejer den et par gange hver anden måned


Tjah, jeg HAR så prøvet en cylinder, der "groede fast", fordi den bare blev henstillet urørt i lang tid. Det gider jeg ikke igen.

Man skal nok bare gøre det, man tror virker bedst... Ligesom gamle mænd, der hælder karburatorsprit på deres Toyota Avensis ;-)

mvh
JAKOB



Man kunne jo også vælge at starte motoren op et par gange i løbet af vinteren.

Mht. de gamle mænd og karburatorsprit, ved vi unge jo at en molotov-cocktail er langt mere effektiv at antænde en avensis med.

G.


Reply

You must log in to post.