Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bremseproblemer?

Tags:
No tags yet.

(permalink) eje Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hejsan,

Har af en eller anden grund fået bremseproblemer på min Latebay fra '73..

Har renoveret både skiver og tromler. Efter montering har jeg justeret og udluftet bremser to gange og bremserne har virket fint. Så sent som i mandags var jeg på bremsestand og der var fint bremseforhold mellem for- og bagbremser og der var ikke synderlig skævbremsning.

Det var så det og jeg var mere eller mindre klar til syn.. troede jeg. Samme aften som bremsetesten, efter nogle kilometers kørsel, blev bremsepedalen anderledes. Den blev lidt hårdere at trykke ned, men bremsede ok.

I går da jeg så ville køre til syn var pedalen nu meget hård og bilen bremser pludseligt skævt? (trækker til venstre)

Som resultat har jeg kørt bussen i skammekrog, så kan den stå der og skamme sig og komme på bedre tanker!

Meeen mon ikke det ender med at jeg selv skal finde ud af hvad der er galt, og derfor bruger jeg lige en livline herinde inden jeg skiller for meget ad.

Har nogen oplevet noget lignende eller ligefrem har løsningen er jeg glad modtager af information.

på forhånd tak
ejvind
-------------------------------------------
Level ??
eje5@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Er der bremsekraftforstærker på den ?
Virker den i givet fald ?
Har den brugt bremsevæske på den ene kreds ?
Har du haft den i er bremserullefelt igen efter at den begyndte at bremse skævt ?
Kan du se nogen utætheder ?
Er dine bremseslanger nye ?
Kalibre, tromler, hjulcylindre osv. Nyt ?
Find selv på flere spørgsmål
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Heide Member
Skrev for 16 years siden | | | |
kan der evt være mere luft i systemet? evt en luft bobbel? måske jeg lidt uviden men det ville jeg nok have troet
(permalink) eje Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Er der bremsekraftforstærker på den ?
Virker den i givet fald ?
Har den brugt bremsevæske på den ene kreds ?
Har du haft den i er bremserullefelt igen efter at den begyndte at bremse skævt ?
Kan du se nogen utætheder ?
Er dine bremseslanger nye ?
Kalibre, tromler, hjulcylindre osv. Nyt ?
Find selv på flere spørgsmål


Nå ja godt ord igen.. det kunne jo være der var en som havde oplevet noget lignende..

Som sagt har jeg stillet i skammekrog, så har ikke tjekket systemet, kun set efter om der var umiddelbare lækager m.m.

men jeg kan gå din liste igennem.

bremseforstærker... tjek
virker den? hmm det ville være mit gæt at det er den som driller.

Brugt bremsevæske på den ene kreds? er ikke helt sikker på jeg ved hvad du mener? men der er ikke forsvundet bremsevæske fra beholderen under sædet.

Har ikke været på rullefelt igen, men bussen vil meget gerne skifte vognbane når jeg bremser.

Ingen utætheder, bremseslanger er ikke nye, men er tjekket og fundet ok under
renovering af bremser som også hovedsageligt består af nye dele.. dette er selvfølgelig ingen garanti for at det er ok??

jeg finder sikkert selv på flere spørgsmål når jeg kigger nærmere på systemet..
-------------------------------------------
Level ??
eje5@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Nej hvis det er luft, er pedalen blød eller også går den bare i bund uden modstand.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) eje Member
Skrev for 16 years siden | | | |
danieltsd skrev:
kan der evt være mere luft i systemet? evt en luft bobbel? måske jeg lidt uviden men det ville jeg nok have troet


Jeg har luftet ud et par gange, men derfor er der sikkert stadig noget luft tilbage derinde.

Men ville luft i systemet gøre bremsepedalen hård? ville det ikke bare gøre at bremserne virker dårligt??

mojn
[e]
-------------------------------------------
Level ??
eje5@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvis den trækker voldsomt til den ene side, må det være til at finde.
Hvis du nu kunne komme i et rullefelt. Så prøv at lægge mærke til om bremsekraften kommer jævnt. Så kunne du også få svar på om det er for eller bag.
Altså hvis du træder og højre hjul viser f.eks. 100 kg uden at træde ret hårdt, men venstre kommer langsomt bagefter for også at ende på 100 kg. Så er det slangen der er tilstoppet.
Men på så gamle biler. Nye slanger på altid.
Og på visse nyere biler, allerede fra midt i 90´erne. Ford Escort f.eks.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vwcamp Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej Ejvind

Har du mistanke til bemsekraftforstærkeren kan du let teste den på følgende måde:
1. Med stoppet motor træder du et par gange på bremsepedalen.
2. Træd bremsepedalen ned og hold den nede medens du samtidig starter motoren.
3. Når motoren starter skal bremsepedalen synke et par centimeter.

Du har naturligvis kontrolleret at stemplerne kører let i kalibrene, samt at stemplerne er drejet rigtigt, så de trykker korrekt på bremseklodserne.
-------------------------------------------
99557244
(permalink) eje Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ja det med bremseforstærkeren kan jeg med det samme afvise.. den synker måske 5 mm men ikke mere. dog er bilen væsentlig nemmere at bremse med startet motor.

Kalibre har været skilt ad og kørte fint efter samling og skulle være drejet rigtigt.

Som sagt har jeg på fornemmelsen at der er noget med den forstærker, men hvorfor bremser bilen pludseligt skævt? Den burde da bremse ens med eller uden forstærker.. eller hvad?

??
-------------------------------------------
Level ??
eje5@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja jeg tror du roder to fejl sammen. At forstærkeren evt. ikke er så effektiv og skævbremsningen er noget andet.
Det er forbandet svært at lave bremser via en PC.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) micjac Member
Skrev for 16 years siden | | | |
kan pedalen pumpes?--i givet fald er der luft i systemet
michael
(permalink) Den_Gamle Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det første du gør ar at skifte bremsslangerne og så tager du den derfra, men i 8 ud af 10 tilfælde er det slangerne.
Jan
(permalink) HNC Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jep, bremseslanger er også mit bud! Har lige oplevet noget næsten tilsvarende da 68'eren skulle gøres klar til syn, selvom den jo hverken har skiver eller bremseforstærker.

Der sad fuldstændig perfekte ATE slanger på, så dem nænnede jeg ikke at skrotte tiltrods for at alderen var ukendt. Faktum var desværre bare at de var kvældet op indvendig i gummiet og ikke ville lukke væsken igennem, hverken den ene eller anden vej. Så på med nye slanger så er du klar til syn :)

Henrik

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk

Reply

You must log in to post.