Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Opgradering af motor.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Peterma Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Jeg har en 1300 AR motor med 1600 cylinderkit og dobbelt portede topstykker. Desuden skulle der sidde en skarpere knast i den, men ved ikke hvor mange grader. Har tarmslyng til den....og så sidder der en Weber 32/36 karburator på den....

Kan man forøge kubikken uden at skulle fræse i topstykkerne eller for den sags skyld blokken....skal der anden krumtap til?

Har en AS 41 blok, som jeg vil bygge udfra, vil desuden købe et sæt webere i 40 mm.

Jeg arbejder på værksted med drejebænk, fræsere, planslibere osv, og har mulighed for selv at lave en del.

Hvor meget kan man dreje af svinghjulet, og er det på anlægsfladen til koblingen?

Det skal ikke være noget vildt, men 70-80 Hk og jeg er tilfreds, hvad skal jeg gøre for at opnå dette.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Peterma skrev:
Jeg har en 1300 AR motor med 1600 cylinderkit og dobbelt portede topstykker. Desuden skulle der sidde en skarpere knast i den, men ved ikke hvor mange grader. Har tarmslyng til den....og så sidder der en Weber 32/36 karburator på den....

Kan man forøge kubikken uden at skulle fræse i topstykkerne eller for den sags skyld blokken....skal der anden krumtap til?

Har en AS 41 blok, som jeg vil bygge udfra, vil desuden købe et sæt webere i 40 mm.

Jeg arbejder på værksted med drejebænk, fræsere, planslibere osv, og har mulighed for selv at lave en del.

Hvor meget kan man dreje af svinghjulet, og er det på anlægsfladen til koblingen?

Det skal ikke være noget vildt, men 70-80 Hk og jeg er tilfreds, hvad skal jeg gøre for at opnå dette.

Hvis du har lavet det der ordentligt, så har du allerede 70-80 hk.

- Nu blir det så lige dig det kommer til at gå ud over. Det er egentlig ikke personligt ment. MEN, hvorfor D
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 15 years siden | | | |
hey peterman. det var da noget af en røffel du fil der..
ang dit motorprojekt, så skal du ille være bange for at
gå i krig med det. det er sjovt når man først har taget hul
på det...
og er der noget du er i tvivl om, så kan jeg anbefale dig at
kontakte Bent fra KITT og BUGGYSERVICE i
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hvis du er maskinarbejder så er "How to hotrod VW engines" god.
Til oplysning kan jeg fortælle dig at fladen til ventildækslet er ret med fladen til cylindrene. Så det er ikke noget problem at spænde dem op.
Byg dig en 1776cc "std" motor med to enkelte karburatorer, 8:1 komp. og følg anvisningerne i "How to hotrod VW engines". Læg mærke til afsnittet om ventilmekanismen og læg mærke til at når du kører bare lidt flere omdr. end originalt, er det sikreste at bruge lidt kraftigere ventilfjedre, stålstødstænger og boltede vippearmsaksler. Men det er beskrevet i "How to hotrod VW engines"

Torbens "røffel" er velment. Jeg kan med min bedste vilje heller ikke forstå at nogen tror at man "bare lige" spørger på nettet og så kan man købe stumper og tune løs.
Der findes bare så meget let tilgængeligt viden og udstyr til de luftkølede. Det ville være meget lettere at få en Volvo eller Ford eller Opel op og yde 150HK. 150HK i en bobbel koster næsten et halvt års løn. Ja jeg ved ikke hvad I andre har i løn selvf. :)
Jow man kan nok kommer der opad, men det kan ikke holde fordi 70% af de letgængelige dele ikke lever op til tolerancer og kvalitet svarende til de gamle originale dele vi smider væk.
Jeg savner nogen maskinarbejdere, mekanikere, og tømrere og murere og andre håndværkere, der tager tyren ved hornene og viser noget håndværk.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
røffel ???

nej som jeg læser det er det et rigtigt godt råd til at få det lavet ordentligt første gang ...
det er ikke en røffel - nok nærmerer et godt skulderklap..




-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Heide Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Haynes bog ,med alle oplysninger 160+m/200,-

Hos
Bent Sørensen

Kit og Buggy service

Har jeg lige forhørt mig
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Nu har jeg aldrig haft en Haynes bog om VW. Men de andre Haynes jeg har haft har været mangelfulde, med dårlige billeder der endda af og til er spejlvendte.
Kan man ikke købe Robert Bentleys bog mere. Den ligner den originale rep.håndbog meget ?
Men ingen af dem nævner noget om ombygning/tuning.

Men håndbøgerne, en håndværkeruddannelse eller viljen til at sætte sig ind i sin hobby. Det hjælper. Man kan ikke læse sig til det hele på nettet.

Jeg har også købt et spejlreflekskamera, som så mange andre, men det mine billeder kun blevet dårligere af. Så nu får jeg ikke taget nogen billeder, fordi jeg gider ikke sidde og rode med at redde dem på en PC bagefter. De skal være skarpe, have de rigtige farver og klar til udprintning lige fra kameraet. Ligesom de var på mit gamle kamera.
Jeg har læst tykke bøger og søgt på nettet, men det hjælper ikke når jeg ikke kan redigere billeder på en PC.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Heide Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Nu har jeg aldrig haft en Haynes bog om VW. Men de andre Haynes jeg har haft har været mangelfulde, med dårlige billeder der endda af og til er spejlvendte.
Kan man ikke købe Robert Bentleys bog mere. Den ligner den originale rep.håndbog meget.
Men ingen af dem nævner noget om ombygning/tuning.


Der er jeg nok enig... :)
(permalink) Heide Member
Skrev for 15 years siden | | | |
How to hotrod VW engines Ligger du inde med sådanne bøger farmer
(permalink) Peterma Member
Skrev for 15 years siden | | | |
tak for hjælpen gutter:)....har nu bestilt bogen.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
danieltsd skrev:
How to hotrod VW engines Ligger du inde med sådanne bøger farmer

Nej. Det holdt jeg op med da Amazone begyndte at sælge dem. Men det skulle ikke undre mig om K&B stadig har dem på hylden.

Men, jeg glemte egentlig at skrive dette tidligere. - Når man har læst bogen, så forstår man (som regel da) hvorfor vi nogen gange siger no go til forskellig op/ombygninger. For selvom bogen er omkr. 35 år gammel holder den sådan set vand endnu, når vi taler grundlæggende tuning.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.