Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  stadig kaburator problemer

Tags:
No tags yet.

(permalink) hammer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
jeg har et mindre problem med min motor håber jeg.
det er en 1300cc blok med 1600cc cylenderkit og toppe.kaburatoren er en 31 pict 4 som sad på en anden motor jeg har.
jeg har haft den startet et par gange uden rigtig at være ude og trille for når den bliver varm og chokeren slår fra er det som om den ikke rigtig kan holde sig gående, heller ikke selv om den får omdrejninger, den skyder og hoster og er ikke til at stille..
min mekaniker makker som også kore buggy/bobbel mener at den bare skal ud og køre nogle ture, men jeg har en anelse om at karburatoren ikke er beregnet til de 1600cc

er jeg inde på noget at det rigtige eller er jeg ude i hampen?
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
en 1600 kører med en 34 pict karb OG manifold. og med vaccum på sin fordeler
der passer til karberatoren ...
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) hammer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
så havde jeg ret...
(permalink) hammer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
er der nogen der ligger inde med 1600cc kaburator og manifold..til en fornuftig pris
(permalink) Anonym Member
Skrev for 15 years siden | | | |
ring til mig på 60226024 iaften, jeg mener at have en liggende.

mvh spring
(permalink) Anonym Member
Skrev for 15 years siden | | | |
pm
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
hvis du skifter til en 34er så husk at fordeleren også skal passe dertil ...

og køb en ny karb - så er den ikke slidt og fuld af gammel skidt
http://classicvwparts.dk/motor/benzinsystem/karburator_1600_2258_da.html
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Den kan SAGTENS køre på den karburator du har på nu, den giver måske så bare et par hk mindre, men kan køre fint!!

Dit problem er højst sandsynligt en stoppet tomgangsdyse. Det lyder det i hvert fald til efter din fejldiagnose at dømme. Ellers kan det være en utæt pakning mellem karburator/manifold eller manifold/topstykke.

Prøv lige at rense tomgangsdysen.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Den skal have større tomgang og mellem acc dyse.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) PcbOvals Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Pict4 karbs har en kedelige tendens pga , og her svigter min hukommeklse mig lidt, tomgangs systemmet der er lavet til at lade motor blive en kende varmere (emission)
Forekommer mig helt bestemt Torkild kan den rigtige variation.
Husker tydeligt han sagde ..... Pict34 , over højre skulder, på med pict3.

:)
-------------------------------------------
Was: Keller Renner Kopenhagen - 1666 Vwestbrücke.
Is: Copenhagen DK
(permalink) bugservice Member
Skrev for 15 years siden | | | |
hej har nye 34mm til 800 kr og brugte manifold til 250

MVH De3nnis
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
PcbOvals skrev:
Pict4 karbs har en kedelige tendens pga , og her svigter min hukommeklse mig lidt, tomgangs systemmet der er lavet til at lade motor blive en kende varmere (emission)
Forekommer mig helt bestemt Torkild kan den rigtige variation.
Husker tydeligt han sagde ..... Pict34 , over højre skulder, på med pict3.

:)

Det er da noget ævl. Gammel VW mekaniker eller ej. Det er et spørgsmål om justering. PICT4éren skal bare justeres en anelse anderledes .
Dysningen afhænger jo en del af udst. Men 57 tomgang og 52 mellem acc. som udgangspunkt. Så må du arbejde dig frem derfra.

- Dennis, er det de der Kineser 34ére? Pas på med dem. de virker FINT - de første 3 mdr. :-/.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Torkild fra Osted Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Principielt enig med Torben.
Men! PICT-4 karburatoren har termostatstyret indsprøjtningsmængde på
accelerationspumpen og der må ikke repareres eller justeres på dennes
indstilling.
Samtidigt er betjeningsforbindelsen til pumpen, med den drejelige
exenterplade normalt så slidt,at indsprøjtningen først kommer
når gasspjældet er åbnet en hel del hvilket medvirker til accelerations-
hul. Kontrollen af indsprøjtningsmængden er også mere kompleks da den
er afhængig af temperaturen på karburatorhuset.
Da markedet er velforsynet med nye og brugte PICT-3 karburatorer
som har et mere "brugervenligt" acc-pumpesystem ofrer jeg normalt
ikke megen tid på en defekt PICT-4, deraf bemærkningen om "højre skulder".
Jeg har ikke kendskab til at termostat eller forbindelsesmekanisme
til acc-pumpen på en -4 kan købes nyt.
Men læs selv justeringsprocedure mv. på -4´ren.
vh Torkild
vw_karburator_PICT-4.jpg
VW_karburator_-PICT.jpg

-------------------------------------------
Type 1 1956 Granatrød. VW UP 2014 Sort. Type 1 1985 Samtrot.
bpkk@post.tele.dk 20 12 58 04
(permalink) Torkild fra Osted Member
Skrev for 15 years siden | | | |
ups,billede 2 har ikke noget med sagen ar gøre.
Karburator_-PICT-4_001.jpg

-------------------------------------------
Type 1 1956 Granatrød. VW UP 2014 Sort. Type 1 1985 Samtrot.
bpkk@post.tele.dk 20 12 58 04
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
[quote=Torkild fra Osted]
Da markedet er velforsynet med nye og brugte PICT-3 karburatorer
som har et mere "brugervenligt" acc-pumpesystem ofrer jeg normalt
ikke megen tid på en defekt PICT-4, deraf bemærkningen om "højre skulder".
vh Torkild
Det kan du så have ret i Torkild. Mht plade til acc. pumpen. Den har jeg repareret flere gange uden efterfølgende problemer. En af grundene til at jeg faktisk godt kan li´4éren er NETOP termometerventilen, som justerer acc. pumpemængden iht temperatursvingninger. Men jeg er jo osse lidt sær :-)
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) PcbOvals Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Pkt 1..... Farmer... Ordet ævl kunne jeg ikke finde i nogen bøger om tekniske forklaring vedr hverken pict3- 4 eller for den sags skyld vw overhovedet.
Antager det var en bøvs i tidsnød da der jo ellers plejer at foreligge saglige og velfunderet tekniske forklaringer til brug for os novicer's videre færden i vw verden.. -:)

Pkt 2 ....Torkild ... tak ...nu forstår jeg hvorfor du forklarede som lød simplet lige pludselig var væk... Griner stort

Pkt 3..... Farmer's sidste indlæg .....sær .. joow jaa. så godt kender jeg dig ikke men hvis du siger det ..:):):)

-------------------------------------------
Was: Keller Renner Kopenhagen - 1666 Vwestbrücke.
Is: Copenhagen DK
(permalink) hammer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
kommer lige ude fra værkstedet!!
har været ved at justere den 31 pict 4 jeg har på i øjeblikket
og kan da godt justere den til at gå godt i tomgang nu også når den bliver varm.
men giver man den så lidt pedal så skyder den helt vildt også op af karburatoren..
hvad sker der lige for det????
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvad har ændret sig siden du fik den til at køre i tomgang, rensede du tomgangsdysen?

Nå, men til problemet med at den skyder når du giver gas:
Med slukket motor kigger du ned i "tragten" af din karburator (uden filter monteret). Der ser du et lille messingrør midt i det hele, ud af dette rør skal der gerne sprøjt en fin lille stråle benzin når du vipper gasspjældet (giver gas). Gør der ikke det er det sikkert udgangshullet i dette rør der er stoppet. Dette rør kan vrikkes lige så stille og roligt fri med eks. en spidstang (når du har afmonteret topdækslet på din karburator).

Hvis den kun skyder i de sekunder efter du lige har givet gas, så er det med sikkerhed et problem med benzintilførslen i acc. pumpesystemet (som beskrevet ovenfor), men hvis du OVERHOVEDET ikke kan få den til at tage gas og komme op i omdr. når spjældet er rimelig åbent over lidt længere tid, så vil jeg gætte på at din hoveddyse også er stoppet til.
Men - Det er svært at fejldiagnosere disse problemer over nettet....

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.