Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Mbechmann's Cobra fødes

(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er der en simpel grund til. Karosen er for lang til en almindelig lang buggy bund. Derfor skal den kortes lige gyldigt hvad. Og så passer den på en speedster bund - kortet 27cm.

-------------------------------------------
Michael
(permalink) hammer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hey bechmann hvornår regner du med at få de der original fælge (4*130) med dæk hjem til mig mvh hammer

(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 15 years siden | | | |

De kommer hjem i løbet af de næste par uger. Inden jeg skal til "Sverige" (Sjælland)

-------------------------------------------
Michael
(permalink) hammer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

er det denne uge eller næste uge eller er det først uge 10. jeg skal jo til syn lige så snart der bliver godt vejr og det ved man aldrig hvornår bliver..

mvh hammer

(permalink) Heide Member
Skrev for 15 years siden | | | |

er du snart færdig?

(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 15 years siden | | | |

Michael, jeg har fundet din bil som model, kortet og det hele ;-)

cobra.jpg
cobra2.jpg

-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) micha racing Member
Skrev for 15 years siden | | | |

er der sket noget eller ej ??? vi vil se fotos :=====)

-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hehe Det står lidt stille i øjeblikket pga der trods alt kun er 24 timer i 1 døgn:) Har dog fået den ind og stå i kælderen i fuld størrelse, og har sat et par (skod) sæder der hvor de nu skal sidde.
Og så er jeg begyndt at bytte mig til det dele jeg skal bruge til projektet. Så det går da stille og roligt fremad:)

PS. Den er da godt nok cool den model. Den vil se godt ud i mit "model skab":)

-------------------------------------------
Michael
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Så kom bunden hjem idag.

Den er allerede afkortet, metaliseret, og med justerbar forbro. Faktsik betyder det, at bunden er 95% færdig. Skal have affjedring, bærearme/spindler, og sæderne skruet i + bremser, så er den kørerklar:) Bremserørene er trukket, så det er jo DEJLIGT.

Næste skridt er at jeg skal have lavet en aluramme til fronten, så karosen kan skrues på bunden. Karosen skal kortes ca 20cm men lige netop den del af det, er ikke det store problem. Jeg skærer et stykke væk fra hullet ved forruden, hvor vinduesviskerne også sidder. Det er er stort set det eneste sted, hvor karosen er lige hele vejen over, så det er perfekt:)

Jeg har i øvrigt også fundet ud af at med den rigtige gearstang, så bliver det ikke nødvendigt at flytte gearstang tilbage:) I hvert fald ikke i første omgang. Det afhænger lidt af hvordan karosen kommer til at passe når den er skruet på bunden, samt kortet 20cm.

Det bliver nødvendigt at lave en eller anden løsning med hensyn til pedalerne. Sæderne skal HELT tilbage, for at give de rigtige look i forhold til karosen:) Det betyder også at man ikke kan nå pedalerne, så de skal flyttes ½ meter tilbage ca.

Som I også kan se, så er der MEGET motorrumsplads:) Rigtigt meget endda. Måske endda nok til en 6 bens;) Det bliver nok højst sandsynligt en Alfa 33 motor, selvom en type 4 heller ikke ville være tosset:)

Men alt i alt, så betyder denne bund, at jeg har skåret 3 år af min tidsplan, og med lidt held (og arbejde på den) så har jeg en bil på gaden allerede i år:) DET er jo totalt fedt:)

3.jpg
1.jpg
2.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg

-------------------------------------------
Michael
(permalink) IBA2000 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hey Michael...

Det ser sgu godt ud, glæder mig til at se den live... ;-)

Mvh. Bo

-------------------------------------------
1303 kørene projekt, med orginale sorte plader & brug for en del tlc... hehe...
Tlf. 50-43-38-68
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Michael: Mht. bagi, sidder dine aksler (hjul) så lige midt i skærmene? Hvis de gør det, så er det da helt galt foran, her skal du da have kortet noget der ligner 40cm af karossen før det passer. Prøv evt. at monter et par bærearme på forbroen, så vil du se at dine forhjul vil komme til at sidde meget langt tilbage.

Kan kan forresten ikke købe sådant et karosseri der er beregnet til en vw bund? For det ville da være noget nemmere, der ser jo ud til at være en del arbejde før den der passer på bunden?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Mr_Bubles Member
Skrev for 15 years siden | | | |

enig med Rasser... og alt respekt for dit projekt Bech, men på gaden i år, hmmm så skal skoene da kridtes!! go arbejds lyst, venter spændt

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm][/
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Den passer nogenlunde i bag. Jeg montere bærearme idag, så det er lidt lettere at se. Problemet er jo at der netop ikke findes en Cobra karos til vw. De findes kun til rørramme kits. Og ja, der er meget arbejde i den endnu, men bestemt ikke så meget som jeg havde frygtet:)

-------------------------------------------
Michael
(permalink) Thomas 356 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

du vender bare en forbro om så bære armene vender frem istedet for bag ud så skulle det være løst

Hilsen Thomas

(permalink) SGN Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Er det også tanken at karossen skal smalles så den passe på bunden ? den er da jo noget bredere end bunden

-------------------------------------------
Simengroup(a`)hotmail.com

60`er bobble project købes
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Thomas, ændre det noget ved køreregenskaberne? For det lyder da til at være en let løsning så jeg også spare at afkorte selve karosen i det hele taget:)

Ang det at smalle karosen. Nej jeg laver en aluramme/vinkelbeslag ud fra de originale beslag i bunden. Det er trods alt kun ca 3 cm som den er for bred så det er måden at gøre det på:)

-------------------------------------------
Michael
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Mht. køreegenskaberne Michael: Prøv at tage en tur i dit lokale supermarked og find en indkøbsvogn. Prøv så at se om du kan køre med hjulene drejet den modsatte vej - nej vel.

Ok, ekstremt eksempel, da man jo nok ikke også vender spindlen om, men blot bærearmene. - men det korte svar er NEJ, det kan du ikke - det er sindsygt!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Lange Member
Skrev for 15 years siden | | | |

På KCW´s "DEATH" havde de vendt bærearmene om, lidt scary...
Ellers er der jo mulighed for at købe en exstender som Vrods-folkene bruger, den skulle fremtvinge forbroen med 8"

Fedt projekt Michael!

death.jpg
exstender.jpg

-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det med en extender må jeg kraftigt fraråde, det livs farligt også.
Kraft gange arm giver momentet og på den der extender flyttes netop tyngde punkt o.s.v. ud af, det er bolt diameter o.s.v. slet ikke beregnet til.
Det er det samme at montere spacere på hjul, det er også fy fy fy, det ændre dels slidet på lejerne og dels trykket på lejere og er derfor ikke lovligt at gøre.
Men en anden ting er jo hvad man gør.
mvh jesper

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det Jesper prøver at forklare har jeg også tidligere nævnt i en anden tråd hvor vi diskuterede om denne løsning med en extender var "sikker nok". Jeg er helt enig med Jesper, man må ALDRIG montere sådan en.
Uanset hvor mange der i forvejen kører rundt med en, uden at den nogensinde har knækket forbro boltene der holder den fast til rammehovedet, eller rykket dem ud eller hvad ved jeg.

Alene tanken om de kræfter man pludselig påfører det hele er yderst skræmmende. Prøv engang at få en ingeniør til at lave en styrkeberegning på hvor mange gange belastningen bliver øget ved montering af sådan en extender - vil tro det er en x10 faktor!
Jeg tvivler ikke på at svejsningerne i extenderen holder, der er jo som sådan ikke noget galt i den konstruktion. Det er de kræfter der pludselig bliver mangedoblet i "leddet" mellem extender/rammehoved.... skræmmende!

Simpel fysik/matematik siger at det der ER farligt!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Man kunne svejse extenderen fast på rammehovedet?
Personligt ville jeg da hellere flytte rammehovedet i sig selv.
Bundplade er jo billigt.

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja G. kan også bedre lide ideen om at man på en eller anden måde forlænger rammehovedet.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det giver ingen mening for mig at korte bunden op for så at gå ud og købe en extender?
Først kønsskifteoperation, så Viagra?

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Fed læsning der her. Det er input jeg kan bruge til noget:) Jeg tror jeg gør det jeg har planlagt hele tiden, menlig at korte karosen ned så den passer.

-------------------------------------------
Michael
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvorfor ikke forlænge bunden på midten af selve rammetunnelen?

Skulle man endeligt forlænge bunden skulle det være der, men i forhold til dokumentation er det nok lidt svært.

-------------------------------------------
Ring: 28118212

Reply »

You must log in to post.