Det er der en simpel grund til. Karosen er for lang til en almindelig lang buggy bund. Derfor skal den kortes lige gyldigt hvad. Og så passer den på en speedster bund - kortet 27cm.
Michael
Det er der en simpel grund til. Karosen er for lang til en almindelig lang buggy bund. Derfor skal den kortes lige gyldigt hvad. Og så passer den på en speedster bund - kortet 27cm.
hey bechmann hvornår regner du med at få de der original fælge (4*130) med dæk hjem til mig mvh hammer
De kommer hjem i løbet af de næste par uger. Inden jeg skal til "Sverige" (Sjælland)
er det denne uge eller næste uge eller er det først uge 10. jeg skal jo til syn lige så snart der bliver godt vejr og det ved man aldrig hvornår bliver..
mvh hammer
er du snart færdig?
er der sket noget eller ej ??? vi vil se fotos :=====)
Hehe Det står lidt stille i øjeblikket pga der trods alt kun er 24 timer i 1 døgn:) Har dog fået den ind og stå i kælderen i fuld størrelse, og har sat et par (skod) sæder der hvor de nu skal sidde.
Og så er jeg begyndt at bytte mig til det dele jeg skal bruge til projektet. Så det går da stille og roligt fremad:)
PS. Den er da godt nok cool den model. Den vil se godt ud i mit "model skab":)
Så kom bunden hjem idag.
Den er allerede afkortet, metaliseret, og med justerbar forbro. Faktsik betyder det, at bunden er 95% færdig. Skal have affjedring, bærearme/spindler, og sæderne skruet i + bremser, så er den kørerklar:) Bremserørene er trukket, så det er jo DEJLIGT.
Næste skridt er at jeg skal have lavet en aluramme til fronten, så karosen kan skrues på bunden. Karosen skal kortes ca 20cm men lige netop den del af det, er ikke det store problem. Jeg skærer et stykke væk fra hullet ved forruden, hvor vinduesviskerne også sidder. Det er er stort set det eneste sted, hvor karosen er lige hele vejen over, så det er perfekt:)
Jeg har i øvrigt også fundet ud af at med den rigtige gearstang, så bliver det ikke nødvendigt at flytte gearstang tilbage:) I hvert fald ikke i første omgang. Det afhænger lidt af hvordan karosen kommer til at passe når den er skruet på bunden, samt kortet 20cm.
Det bliver nødvendigt at lave en eller anden løsning med hensyn til pedalerne. Sæderne skal HELT tilbage, for at give de rigtige look i forhold til karosen:) Det betyder også at man ikke kan nå pedalerne, så de skal flyttes ½ meter tilbage ca.
Som I også kan se, så er der MEGET motorrumsplads:) Rigtigt meget endda. Måske endda nok til en 6 bens;) Det bliver nok højst sandsynligt en Alfa 33 motor, selvom en type 4 heller ikke ville være tosset:)
Men alt i alt, så betyder denne bund, at jeg har skåret 3 år af min tidsplan, og med lidt held (og arbejde på den) så har jeg en bil på gaden allerede i år:) DET er jo totalt fedt:)
Hey Michael...
Det ser sgu godt ud, glæder mig til at se den live... ;-)
Mvh. Bo
Michael: Mht. bagi, sidder dine aksler (hjul) så lige midt i skærmene? Hvis de gør det, så er det da helt galt foran, her skal du da have kortet noget der ligner 40cm af karossen før det passer. Prøv evt. at monter et par bærearme på forbroen, så vil du se at dine forhjul vil komme til at sidde meget langt tilbage.
Kan kan forresten ikke købe sådant et karosseri der er beregnet til en vw bund? For det ville da være noget nemmere, der ser jo ud til at være en del arbejde før den der passer på bunden?
enig med Rasser... og alt respekt for dit projekt Bech, men på gaden i år, hmmm så skal skoene da kridtes!! go arbejds lyst, venter spændt
Den passer nogenlunde i bag. Jeg montere bærearme idag, så det er lidt lettere at se. Problemet er jo at der netop ikke findes en Cobra karos til vw. De findes kun til rørramme kits. Og ja, der er meget arbejde i den endnu, men bestemt ikke så meget som jeg havde frygtet:)
du vender bare en forbro om så bære armene vender frem istedet for bag ud så skulle det være løst
Hilsen Thomas
Er det også tanken at karossen skal smalles så den passe på bunden ? den er da jo noget bredere end bunden
Thomas, ændre det noget ved køreregenskaberne? For det lyder da til at være en let løsning så jeg også spare at afkorte selve karosen i det hele taget:)
Ang det at smalle karosen. Nej jeg laver en aluramme/vinkelbeslag ud fra de originale beslag i bunden. Det er trods alt kun ca 3 cm som den er for bred så det er måden at gøre det på:)
Mht. køreegenskaberne Michael: Prøv at tage en tur i dit lokale supermarked og find en indkøbsvogn. Prøv så at se om du kan køre med hjulene drejet den modsatte vej - nej vel.
Ok, ekstremt eksempel, da man jo nok ikke også vender spindlen om, men blot bærearmene. - men det korte svar er NEJ, det kan du ikke - det er sindsygt!
På KCW´s "DEATH" havde de vendt bærearmene om, lidt scary...
Ellers er der jo mulighed for at købe en exstender som Vrods-folkene bruger, den skulle fremtvinge forbroen med 8"
Fedt projekt Michael!
Det med en extender må jeg kraftigt fraråde, det livs farligt også.
Kraft gange arm giver momentet og på den der extender flyttes netop tyngde punkt o.s.v. ud af, det er bolt diameter o.s.v. slet ikke beregnet til.
Det er det samme at montere spacere på hjul, det er også fy fy fy, det ændre dels slidet på lejerne og dels trykket på lejere og er derfor ikke lovligt at gøre.
Men en anden ting er jo hvad man gør.
mvh jesper
Det Jesper prøver at forklare har jeg også tidligere nævnt i en anden tråd hvor vi diskuterede om denne løsning med en extender var "sikker nok". Jeg er helt enig med Jesper, man må ALDRIG montere sådan en.
Uanset hvor mange der i forvejen kører rundt med en, uden at den nogensinde har knækket forbro boltene der holder den fast til rammehovedet, eller rykket dem ud eller hvad ved jeg.
Alene tanken om de kræfter man pludselig påfører det hele er yderst skræmmende. Prøv engang at få en ingeniør til at lave en styrkeberegning på hvor mange gange belastningen bliver øget ved montering af sådan en extender - vil tro det er en x10 faktor!
Jeg tvivler ikke på at svejsningerne i extenderen holder, der er jo som sådan ikke noget galt i den konstruktion. Det er de kræfter der pludselig bliver mangedoblet i "leddet" mellem extender/rammehoved.... skræmmende!
Simpel fysik/matematik siger at det der ER farligt!
Man kunne svejse extenderen fast på rammehovedet?
Personligt ville jeg da hellere flytte rammehovedet i sig selv.
Bundplade er jo billigt.
G.
Ja G. kan også bedre lide ideen om at man på en eller anden måde forlænger rammehovedet.
Det giver ingen mening for mig at korte bunden op for så at gå ud og købe en extender?
Først kønsskifteoperation, så Viagra?
G.
Fed læsning der her. Det er input jeg kan bruge til noget:) Jeg tror jeg gør det jeg har planlagt hele tiden, menlig at korte karosen ned så den passer.
Hvorfor ikke forlænge bunden på midten af selve rammetunnelen?
Skulle man endeligt forlænge bunden skulle det være der, men i forhold til dokumentation er det nok lidt svært.