Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Mbechmann's Cobra fødes

(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Fint projekt Michael, spændende at se når du får den færdig, husk bare på, når du vælger at korte karosen op, så bliver der mindre plads til dig i bilen ha ha
Og thomas 356 den med at vende forbroen, det er da et forslag der vil noget,
det gik jeg og grinede af længe.

(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 15 years siden | | | |

En af årsagerne til at bruge en normal kort buggy bund, er at man jo kan skifte karosen over som man har brug for. Fx hvis jeg på et tidspunkt vil have Cobraen larkeret med special lak, så kan jeg skifte karosen til en standard buggy imens.

Det er derfor netop det med at forlænge bunden ikke er en aktuel løsning. Det vil jo udelukke den mulighed.

Det er også derfor den bedste løsning er at afkorte karosen. Jeg nåede ikke i kælderen for at montere bærearme, så det må blive imorgen jeg gør det:)

-------------------------------------------
Michael
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Så er der lidt bedre billeder. Jeg fik "monteret" bærearme, så det giver et billede af hvordan karosen passer. Rasser du for ret. Det er meget den skal kortes ned. Bagenden passer ikke helt. Den er faktisk for langt fremme, men det gør det ikke lettere at finde ud af hvor den skal skæres.

p1130464.jpg
p1130467.jpg
p1130468.jpg
p1130470.jpg
p1130471.jpg

-------------------------------------------
Michael
(permalink) SGN Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ja der blir sku godt nok ikke meget plads til i den michael, når den først er kortet op..

-------------------------------------------
Simengroup(a`)hotmail.com

60`er bobble project købes
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Enig. Det er også derfor de andre "løsninger" var aktuelle. Jeg har lige målt den, og jeg tror jeg skal korte karosen 26-28 cm. Når jeg lige umiddelbart måler der ved vinduesviskerne, er der 25-26cm at tage der. Om det bliver nødvendigt at skære andre steder, ved jeg ikke før jeg for den skåret:)

I øvrigt lidt sjov detalje at hvis man kortede bunden af 10 cm, så passede den perfekt:)

-------------------------------------------
Michael
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Så havde jeg kortet den 10 cm og aldrig kigget mig tilbage. Så kan det godt være at karossen ikke kan skiftes, men come on, det kommer du alligevel aldrig til.

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) iversen20 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hvad måler hjulafstanden egentlig på sådan en krabat??

-------------------------------------------
VW 1303/1969, VW Sethera/1970
Haarby, Fyn.
casper_iver@hotmail.com / http://www.cmi-cars.com
(permalink) Slot Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Type1 = 2400 mm.
Cobra = 2286 mm. (90")
Forskel = 114 mm.

Jeg er enig med søren.. Lad de rette folk konstatere en opkortning .. nichts weiter..

Hvis du korter yderligere 10-20 cm ud så tror jeg aldrig du opnår det look du oprindeligt ønskede på bilen.

-------------------------------------------
michaelslot@gmail.com
Tlf: 301 301 27
2x64' Type1 - 75' Safari - Puch Maxi 4Takt.
(permalink) lotus-jonas Member
Skrev for 15 years siden | | | |

fedt projekt. du kommer da ikke til at bytte kaross bare fordi du engang skal male bilen????????????? find en bundplade og kort den op med de cm du behøver. end of story. og det tar altså ikke 3 år at preppe og korte en bundplade. (ikke hvis du kan lave alt det andet på 1 år som du skriver)

(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 15 years siden | | | |

De 10 cm er i forhold til en normal uafkortet bund. Derfor er de ikke aktuelle. Den skal afkortes efter reglerne. Det har jeg det bedst med:)

En anden årsag til at det er en fordel at kunne bytte karos, er at der jo er et syn ude i fremtiden.;)

I øvrigt så tror jeg nu propotionerne kommer til at passe rigtigt godt, når karosen er kortet ned. Lidt ligesom en widebody Speedster.

-------------------------------------------
Michael
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg bliver sgu lige nødt til at smide et par kommentarer på banen.

Hvorfor overholde "reglerne" for opkortning, når du ikke vil overholde reglerne for syn og afgift? (jeg går ud fra at karosseriskift er for at den kan synes som buggy og dermed måske slippe igennem billigere end kit-car?)

I min læsning af reglerne, lader det mere til at det er regler for hvordan man skal korte bunden og ikke hvor meget. Der er jo stadig synet en del buggier og kit-cars på lange bunde.

End speedster er kortet mellem 28-30cm, mens buggyer jeg til dato har mødt er kortet omkring 35-38 cm. Så reglerne må være meget løse i deres angivelser ;)

Kan man undgå at lave for mange karroseri-/proportionsændringer er det vel det sjoveste.

Ellers glæder jeg mig sgu bare til at se nogle byggebilleder, dem kan man aldirg få nok af. Klø på!

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Søren godkendelsen på afkortningen er HELT konkret. Bunden skal være afkortet 28-38cm. Hverken mere eller mindre. Det er derfor at bundens længde ligger helt fast. For at karosen skal passe, skal bunden kun kortes 10cm, og derved er den ikke længere godkendt.

Årsagen til at det er en god ide at skifte karos, er for at undgå den diskution. Cobraen ER en buggy, og bliver bygget op som en buggy, bla. uden dører, og det er en buggy der kommer til at stå på papirene. Men ved at kører til syn med cobra karosen, så er der et risikomoment fordi man aldrig ved hvad de siger der.

-------------------------------------------
Michael
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hvorfor køber du ikke bare en synet buggy og smider karossen på den egentligt ?
http://vwnettet.dk/topic/154107

med lidt iver er din bil på gaden primo 1 maj

er afgiften betalt - også du kan sælge alt det du får i overskud , er det praktisk talt næsten gratis

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Du har da ret Ib. Det vil være det billigste:) Men jeg har ikke råd til at købe sådan en bil hjem til at begynde med:)

-------------------------------------------
Michael
(permalink) lotus-jonas Member
Skrev for 15 years siden | | | |

kunne man köbe en buggy i sverige, lägge karossen på, og så spille dum når den skal synes og sige at sådan så den ud da jeg köbte den??

(permalink) Heide Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ja men så skal der vel bare ikke være døre i så kan alt vel gå, der er vidst ikk noget en buggy skal leve op til rent billed mæssigt

(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er nok ikke et problem til syn, men til toldsyn kan det give problemer. Og ja, dørene er en af problemer med det.

-------------------------------------------
Michael
(permalink) Heide Member
Skrev for 15 years siden | | | |

bare kom i sving michael:) glæder mig til at se resultatet

(permalink) kew Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Søren godkendelsen på afkortningen er HELT konkret. Bunden skal være afkortet 28-38cm. Hverken mere eller mindre. Det er derfor at bundens længde ligger helt fast. For at karosen skal passe, skal bunden kun kortes 10cm, og derved er den ikke længere godkendt.

hvor har du det fra at bunden skal afkortet 28-38cm ?

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det står i selve godkendelsen. Det kan Frank Andersen nok bekræfte. Jeg har i hvert fald set det på skrift tidligere.

-------------------------------------------
Michael
(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 15 years siden | | | |

Det står der ingen steder! der er ingen regler om hvor meget man må korte en bund, Derimod er der regler om hvordan man korter en bund!

Jesper

-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 15 years siden | | | |

I øvrigt må det da være 11,5 cm den skal kortes, en vw har jo 240 cm i akselafstand og en AC Cobra har 228,5 cm.......

Jesper

-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jesper, der står med de 28-38 cm, men det står i den del af godkendelsen, hvor der står hvordan man skal afkorte den. Altså den tegning der følger med selve godkendelsen.

Fandt lige et billede af afkortningen.

Ps. Det skal nok passe med de 11,5cm:) Det er lidt på slum jeg har målt det:)

buggybund.jpg

-------------------------------------------
Michael
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jeg synes nu mere det lugter lidt af økonomi. Men tro ikke det er billigt at rode med fiber, så hvis du tror du sparer lidt kr. der så bliver du nok skuffet gevaldigt. Det koster sgu kassen hvis du skal korte karosse op i det omfang du beskriver. Bunden vil være langt billigere og hurtigere at lave.....Fuck nu alle de regler og ideer om regler. JJ's freakshow blev synet selvom ingen troede på det. Der er synet og godkendt en mania selvom alle mente det var umuligt.

Hvis du tror og mener at engang at have hørt en nabo snakke om en fyr som kendte der der havde hørt hvad der var lovligt og muligt så luk ørene.....alle har en mening og en ide, og sjældent med meget hold i. Da jeg byggede baja, mente flere at udspartlede skærme var afgiftberettiget og aldrig kunne godkendes uden videre, da 200gr spartel tilsyneladende lavede skærmene om til bærende dele.....Det var selvfølgelig bullshit og det vidste jeg udmærket godt.....selv drevne vwnettere var overbeviste om at det ikke var lovligt sådan bare at spartle skærme ud!!!!!!!

Byg den bil du vil og glem reglerne hvis du ikke står med noget konkret på skrift. Jeg havde valgt at kappe en ny bund op...dels fordi det er billigere, hurtigere og nemmere. En skåret fiberbil, revner sikkert og af helvedes til hvis du ikke er grundig.

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Der er da økonomi med i spil her. Det skal jeg da ikke lægge skjul på. Specielt hvis afgiften siger 50k i stedet for 16k.:) Men jeg ved nu også at jeg i mine gemmer har godkendelsen liggende, hvor der står de 28-38 cm.

At jeg så syntes den faktisk er rigtig fed når karosen er afkortet, er så en anden side af sagen:)

-------------------------------------------
Michael

Reply »

You must log in to post.