Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bus gearkasse i stedet for t1 gearkasse.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

micha skrev:
ib dem jacob har er fra wolfgang int. det er nok det samme som csp og det er det rigtige at køre med istedet for dem der er svejst .. man skal husk på at der er meget stress forbundet med bære arme ,, og ja wagenwest kan knække men har ikke hørt om det endnu ??????

nej selvfølgelig knækker de ikke - de er fremstillet i USA - hvor man kan blive
sagtsøgt i Hoved og R.. hvis man laver noget der ikke holder eller ikke har beskrevet forholdsreglerne..

jeg har heller ikke hørt om det , og det kommer nok heller ikke.
derfor skriver jeg også at de har visse fordele kontra de andre - men det
må være op til folk selv at vuderer hvad de har mest lyst til.

tror egentlig reelt at der er større chance for at en slidset bærearm knækker
end der er med en der er svejset , og slidser man den ikke vil den ikke kunnet sænkes mere end baghjulene vil ha positiv camper foroven - og det ser sgu lidt træls ud.

__________________________________________________________________

fandt lige det nyeste for dem som vil helt til jorden - en kombo
af de to viste , så bliver det heller ikke meget laverer , så skal man
da til at skære i torssionsrøret for at få den længerer ned

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg må lige vække denne tråd igen. Jeg har nu brugt nogle timer på at læse om udvekslinger og en masse tal, men er ikke blevet stort klogere.
Hvis man får vendt de hjul i en splitbusgearkasse, er det så ikke en bedre løsning end en 1200/1300 type 1 gearkasse hvis man ønsker lave omdrejninger ved motorvejskørsel? Jeg regner med at skulle bruge en standart dobbeltportet 1600 motor og mht. vægt taler vi vel en del når der bliver siddepladser til 8.

Ifølge thesamba har busgearkassen 0.82 på fjerdegearet og 4.375 på akslerne.

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk

Reply

You must log in to post.