Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ruth (SO36 spiltcamper kommer til live igen

Tags:

(permalink) lupojesper Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Update:
Nå der er jo godt vejr uden for så bygger garage på 50 m2 og brændeskur på 50 m2 i fuld fart. Havde regnet med dårlig vejr så der ikke kunne laves noget udenfor men nu skal bussen videre i opbygningen.
Mikkel har hjulpet med den helt store jule rengøring og omflytning i værkstedet, alt har sin plads nu så det ikke roder.
Har fået lidt at de sidste dele fra maleren således vi kan komme videre med samlingen, nu mangler der kun en gulvvask inden bussen skal have vores kærlighed igen.
Bussen kom ud af sit 6 mdr "hi". Nu må den have fundet ud af at den ikke bestemmer tempoet he he.
Bremserne er kommet hjem fra USA nu, og begynder hvor vi slap med det hele.
Har imellem tiden fået købt flere dele hjem til den og fundet mig et ekstra godt styrhus som er renoveret og bliver malet i samme farve som det originale, godt med et ekstra altid.
Bikser lidt med højden af den, nu er forbroen helt i bund men det skal den ikke være i fremtiden, vil prøve at hæve den max og så se resultatet, ved ikke om den skal hæves lidt i bagenden også.
Mvh jesper

3.jpg
2.jpg
1.jpg

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Den bliver godt nok lækker... Fine stumper du kommer i og flot lavet... Pæne ting tager den tid de nu en gang tager...:)

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tak Brian
Nå har døjet lidt med højde på bussen og har bikset lidt frem og tilbage de sidste par dage.
Har taget skridtet og købt nogle justerbar spring plates til bag på, de skulle gerne komme i næste uge.
Fik desuden mine nye kalibre til bagenden så nu kan bremser o.s.v. også færdig monteres.
Nu er helt værkstedet ryddet op, ting fundet frem så nu skal der bare skrues som en tosse på bussen.
mvh jesper

dsc03249.jpg
dsc03250.jpg

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) Michas garage Member
Skrev for 12 years siden | | | |

du bliver MEGET glad for at ha justerbar springplates på hvis du skal skiftet hjul :)))

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Så energien sku igen, har fået ryddet ordentligt op på grunden, ryddet op i hele stalden og i værkstedet, det skal i prøve med at rydde op, det giver sku energi he he.
Nu står den på skrue bus på fuld fart.
Update følger.
mvh jesper

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) Soeback Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Følger spændt med:)

(permalink) lupojesper Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg har idag fået placeret fyret efter mange forsøg / overvejelser, havde til lejligheden fået skåret rustfri plader til begge sider af bunden.
Fyret har jeg monteret inden i et gammelt fyr så det hele passer ind i samme gamle look. Fik drejet afstandsstykker og boret hul i karrossen ved tanken.
Jeg har brugt lang tid på at finde det rette sted til fyret og hele set up med fyr o.s.v. har bestilt de sidste dele til fyret i dag.
Fik monteret de fine springplates fra Dennis af, dem havde jeg fået El-galvaniseret.
mvh jesper

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
7.jpg
8.jpg
6.jpg

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Vi skal ud og køre i påsken Jesper :-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ja Rasser men ikke i bussen hi hi.
Fik prøve monteret udstødningen igen sammen med kofangeren, skal til at have lavet træk så det hele skal lige passe sammen. Potten jeg havde lavet var jeg forberedt på ikke passede længere.
Så jeg gik lidt og tænkte over hvad jeg kunne gøre.
Fik købt en potte i Biltema og bikset den sammen.
Fri dag fredag står på bus hele dagen.
mvh jesper

10.jpg
13.jpg
11.jpg
12.jpg
foto.jpg

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det ser rigtig godt ud - har du selv lavet header og udstødning?

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Michas garage Member
Skrev for 12 years siden | | | |

A1 system vil jeg tro

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

sgu en cool detalje med at putte et moderne og fungerende fyr ind i skallen på det orginal gamle fyr Jesper - gennemtænkt må jeg sige ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Der er hjemmelavet udstødningsflanger, selve udstødningen er hjemme lavet, potten er fra Biltema som er modificeret, måske den larmer for meget, det vil tiden vise, eneste som er købt er collectoren.
Det er en kopi af Pythoon udstødningen fra CSP.
mvh jesper

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) ClausBendix Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej jesper, hvad laver alle de huller i den kofanger,er det org.på den model.

-------------------------------------------

1965 Split bus 13 vinduers delux
clausbendixhansen@yahoo.dk
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det ser super fedt ud - og endnu federe at det er homemade/custommade.. Ingen kompromis her - klasse!! :)

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Andreas Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvordan går det med den sidste kopi? ;-) Hvis den ikke er svejst sammen, så kunne jeg godt bruge bøjninger og rørene for sig selv i stedet.

-------------------------------------------
MIB Aalborg
(permalink) Allan Member
Skrev for 12 years siden | | | |

hej jesper det ser godt ud;-)

du er jo ved at vinde over den... :-)

-------------------------------------------
VWenlig hilsen Allan Opstrup - AIR RACERS
Tlf: 71185851
(permalink) visti Member
Skrev for 12 years siden | | | |

D. 5 april er hermed omdøbt "Den store bus skrue amok dag" Vi ses imorgen tidlig jesper

-------------------------------------------
Heavy Metal, Nogle Høre Det... Mens vi Andre Køre Det"
Aalborg - Flat IIII Garage
60664489 - Vis
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja Ib jeg syntes ikke rigtigt at det moderne fyr passede ind i motorrummet på bussen, og at placere fyrret i selve kabine er jeg ikke lun på så valgte at slagte et gammelt fyr og "bare" lige bygge det nye fyr ind i den gamle ska, resultatet håber jeg bliver godt er ikke så langt med fyrret endnu.
Claus de huller i toppen er til kofanger horn, det er en US bus fra ny nemlig. Dem i bunden er til trækket.
Puha de sidste par dage har jeg gravet sommerhus grund ud for Mikkels forældre, så i morges var vi godt trætte men opsat på at få olie på hænderne og ikke jord på hænderne i noget tid.
I dag blev en af de dage hvor der virkelig skete noget, det er en fryd at gå ind på hylderne og tage nye dele og samle på de nymalede dele, ren fryd.
Mikkel fik samlet båd for og bag kofanger, vi fik monteret ratstamme, det nye rat, hylde under instrumentbord, gjort klar til svejsning af møtrik til Lamda sonde, lavet lidt på trækket.
Fik monteret den nye rustfrie bøjle under styrhuset, fik savet og bukket rør til venstre håndbremse kabel, jeg har monteret bremseforstærker og på grund af den vil venstre håndbremse kabel kommer til at køre op af forstærkeren så måtte i gang med tænkeren.
Gearstangen blev prøve monteret.

Vi opdagde hvor stor slid der kunne være på brugte stumper kontra nye stumper.

a1.jpg
a2.jpg
a3.jpg
a4.jpg
a5.jpg
a6.jpg
a7.jpg
a8.jpg
a9.jpg
a10.jpg
a11.jpg
a12.jpg
a13.jpg
a14.jpg
a15.jpg
a16.jpg

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) ClausBendix Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nå ja,det forklare alle de huller,vidste ikke det var en us model

-------------------------------------------

1965 Split bus 13 vinduers delux
clausbendixhansen@yahoo.dk
(permalink) carsten olesen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej jesper. Det ser satme godt ud det du går og laver. jeg kan godt blive helt bange for og gå igang med min 64èr splitbus. det bliver ikke nemt og leve op til dig:

(permalink) ClausBendix Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvaså Lupojesper nå du det til bus træf,så vi kan nyde dyret.

-------------------------------------------

1965 Split bus 13 vinduers delux
clausbendixhansen@yahoo.dk
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej Carsten
Jov tak, altid rart at få ros, det giver energi. Jamen jeg har lært mig lektien at man lige så godt kan gøre det ordentlig fra starten af, altså ikke springe over nogle steder. Det bevirker af og til at man montere noget for at afmontere det igen og lave det om.
Bla besluttede jeg mig lige for at renovere porsche generatoren, få den poleret, få hele det hjemme lavede rustfri udstødningssystem poleret op af en prof. Afmonterede styrhus beskytteren og give den samme polering. Alt det tager ekstra tid men man får et godt resultat.

Lige nu er der nedetid idet jeg har opdaget at motoren skal skilles af igen, dette gøres i denne uge. Og så fandt Warp ud af at mine hjulbolter som er købt sammen med mine Fuchs hos Midlands Wheels ikke passer. Har lavet nye spacere men nu passer hjul bolterne ikke i længden. Så det er et skridt frem og et skridt tilbage.

Om jeg når bustræf kommer an på en masse ting som skal falde i hak.
Skal nok lige lægge nogle billeder ind senere på ugen af det hele.

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) Andreas Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Er det støtter der er presset i (med stråler) eller gevind? Hvis du kommer til at mangle længere støtter, så har jeg 10 stk M14x1,5x80 liggende (gevind i begge ender).

-------------------------------------------
MIB Aalborg
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Nå lidt tid til lidt update af bussen, ja den kom i skamme krogen tilbage i juni 2012, bussen var ikke helt enig med mig i div opsætninger.
Siden da har jeg ikke rørt den, har ikke haft lysten og tiden. Tiden er gået med ombygning af det sidste på vores gård, opstart og opbygning af mit eget fritidsfirma http://www.succes4you.dk, bygning af ekstra skur til bla campingvogne og brænde.
Og ellers bare fart på alt. Endelig for en uge siden kom bussen ud af sin skammekrog bagerst i den lange garage.
Hvad er planen så med bussen? Få overblilk over hvor jeg kom fra sidst og så ellers få den samlet færdig men stadig ikke lave nogle hovsaløsninger, den rigtige måde er vejen frem til et godt resultat.
Update følger

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493

Reply

You must log in to post.