Hejle
Slangerne til Firetrace er kun løst monteret, de skal over omkring Benzin fyrret og ja de strips har allerede kostet mig blod he he, der er altid øl her ude, fredag aften er jeg klar til øl.
Gustav
Det er en deal med is. Munkholmbroen er jo et must når vi køre til Bugs Funny.
Søren
Vi fikser lige din bus under Bug Funny he he
Update:
Har arbejdet en del så har brugt de sene natte timer til bussen og tiden til update har ikke været der men der er da sket følgende:
-det meste af ugen og weekenden er brugt på montage af solvarmeanlæg til værkstedet.
-Ny visker motor indkøbt.
-Hullerne til instrumenter er boret i ventilationspladen.
-Dele til olietermostat er bestilt.
-Endnu en langgggggggg bestillingsseddel ved Wolfsburgvest er ordret, mangler nogle vigtige gummidimser for at kunne samle døre o.s.v..
-Fik lavet mine små udstødningsrør som er ca 10 cm lange, de gør montage meget lettere og man ikke skal skrue bolterne ud ved støtterne hele tiden men kan skilel udstødningsrøret af på midten.
-Har fået bukket en tro kopi af en Typoon udstødning fra CSP, den er bukket til et 13 tal i rustfri uden vulker eller andet i bøjninger. Har haft hjælp fra en ven som havde både savholdere, forkrøblingsværktøj og baggasanlæg til svejsning o.s.v.
Måtte bukke en kopi af et bagpanel idet vores eget bagpanel er ved maleren endnu.
Vi gik i gang med udstødningen fredag aften kl 19.00 og kl 01.15 fredag nat var den færdig, dog er jeg ikke tilfreds med placeringen af selve potten men har bestemt mig for at når kofangere er på bussen så må jeg tage stilling til om den skal laves om, derfor er der heller ikke lavet ophæng endnu.
-Har fået hentet fælgende som har fået en omgang Bridestone dæk hele vejen rundt mums.
-Har pikset noget med anhængertræk til bussen, har planer om et aftageligt træk til bussen, planen er i hovedet og kommer ud senere
-Ledningsnettet skrider langsomt frem igen, det giver mere og mere mening for hver dag jeg kigger på det, der er dog mange løse ender endnu som Rasser har lovet at hjælpe med sidst på ugen.
-Sædebeslagene til vores Flipseat er kommet tilbage fra pulverlak.
-Har fået købt Roof til bussen som lige skal poleres op, Får jo hjælp i værkstedet af både kone og datter.
Da vi købte bussen var den monteret med originalt benzinfyr og en 1914 motor med enkelt karborator, nu forstår jeg hvorfor den var med enkelt karborator: med porsche blæs og dobbelt karboratorer er der simpelthen ikke plads til benzin fyrret til venstre i motorrummet. Jeg har brugt det meste af søndagen på at skille fyrret ad og lave små løsninger således det kunne ligge på langs med benzintanken.
Jeg blev noget stædig fordi jeg i onsdag fik hentet benzinfyrret fra service / rep som har kostet mig 3500,- dk kr med nye lejer og bøsninger i fyrret og at jeg så ikke kan finde plads til det i bussen nu er bare dobbelt ØV.
Jeg havde planer om selv at lave nogle varmekasser som sammen med en blæser fra en Baybus skulle udgøre varmen til fronten af bussen og benzinfyrret så skulle tage sig af bagenden af bussen.
Søndag aften blev jeg sur så bestilte et dyrt webasto benfyr til bussen, så kan det gøre det ud for varmekasser. Planen er så at lave en fordeler således varmen kan komme både foran og bag på.