Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ruth (SO36 spiltcamper kommer til live igen

Tags:

(permalink) lupojesper Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hejle
Slangerne til Firetrace er kun løst monteret, de skal over omkring Benzin fyrret og ja de strips har allerede kostet mig blod he he, der er altid øl her ude, fredag aften er jeg klar til øl.

Gustav
Det er en deal med is. Munkholmbroen er jo et must når vi køre til Bugs Funny.
Søren
Vi fikser lige din bus under Bug Funny he he
Update:
Har arbejdet en del så har brugt de sene natte timer til bussen og tiden til update har ikke været der men der er da sket følgende:
-det meste af ugen og weekenden er brugt på montage af solvarmeanlæg til værkstedet.
-Ny visker motor indkøbt.
-Hullerne til instrumenter er boret i ventilationspladen.
-Dele til olietermostat er bestilt.
-Endnu en langgggggggg bestillingsseddel ved Wolfsburgvest er ordret, mangler nogle vigtige gummidimser for at kunne samle døre o.s.v..
-Fik lavet mine små udstødningsrør som er ca 10 cm lange, de gør montage meget lettere og man ikke skal skrue bolterne ud ved støtterne hele tiden men kan skilel udstødningsrøret af på midten.
-Har fået bukket en tro kopi af en Typoon udstødning fra CSP, den er bukket til et 13 tal i rustfri uden vulker eller andet i bøjninger. Har haft hjælp fra en ven som havde både savholdere, forkrøblingsværktøj og baggasanlæg til svejsning o.s.v.
Måtte bukke en kopi af et bagpanel idet vores eget bagpanel er ved maleren endnu.
Vi gik i gang med udstødningen fredag aften kl 19.00 og kl 01.15 fredag nat var den færdig, dog er jeg ikke tilfreds med placeringen af selve potten men har bestemt mig for at når kofangere er på bussen så må jeg tage stilling til om den skal laves om, derfor er der heller ikke lavet ophæng endnu.
-Har fået hentet fælgende som har fået en omgang Bridestone dæk hele vejen rundt mums.
-Har pikset noget med anhængertræk til bussen, har planer om et aftageligt træk til bussen, planen er i hovedet og kommer ud senere
-Ledningsnettet skrider langsomt frem igen, det giver mere og mere mening for hver dag jeg kigger på det, der er dog mange løse ender endnu som Rasser har lovet at hjælpe med sidst på ugen.
-Sædebeslagene til vores Flipseat er kommet tilbage fra pulverlak.
-Har fået købt Roof til bussen som lige skal poleres op, Får jo hjælp i værkstedet af både kone og datter.
Da vi købte bussen var den monteret med originalt benzinfyr og en 1914 motor med enkelt karborator, nu forstår jeg hvorfor den var med enkelt karborator: med porsche blæs og dobbelt karboratorer er der simpelthen ikke plads til benzin fyrret til venstre i motorrummet. Jeg har brugt det meste af søndagen på at skille fyrret ad og lave små løsninger således det kunne ligge på langs med benzintanken.

Jeg blev noget stædig fordi jeg i onsdag fik hentet benzinfyrret fra service / rep som har kostet mig 3500,- dk kr med nye lejer og bøsninger i fyrret og at jeg så ikke kan finde plads til det i bussen nu er bare dobbelt ØV.
Jeg havde planer om selv at lave nogle varmekasser som sammen med en blæser fra en Baybus skulle udgøre varmen til fronten af bussen og benzinfyrret så skulle tage sig af bagenden af bussen.
Søndag aften blev jeg sur så bestilte et dyrt webasto benfyr til bussen, så kan det gøre det ud for varmekasser. Planen er så at lave en fordeler således varmen kan komme både foran og bag på.

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) Gregers Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvorfor har du stjålet Kim.H.H's nedstryger :-)

(permalink) hrbrian1 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

hej, ser rigtig fint ud, hvad er det der er på de sidste to billeder?

-------------------------------------------
hr.lunte@gmail.com 24663697
T2 latebay 78
Jagtvogn 74
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Gregers:
Min ven som hjalp hedder Kim : Har haft hjælp fra en ven som havde både savholdere, forkrøblingsværktøj og baggasanlæg. såååååå

Brian:
Det er benzinfyret som nu kommer til salg, det kan ikke være der.

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Har lige fået dette med UPS pakkeposten jubii så er det ud at prøve at få det monteret i aften.

22.jpg
23.jpg

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Lidt update.
-Fyrret har jeg bikset lidt med hvad angår monteringen som kun står på norsk og svensk desværre, har fundet en diskret plads til uret i dag håber jeg.
-Har fåët hjælp til roofen af Betina og Kristine, nu håber jeg bare den kan være på taget for det store Doormobil tag.
-Dejligt at montere en NOS visker motor og sammen med nye visker forbindelser, nye gummi o.s.v. så skal det nok komme til at køre godt.
-alle døre og klapper kom fra maleren i fredags, de sidste stumper, beslag, kofangere o.s.v. får jeg på onsdag, så skal skrue hele næste weekend og må undværre Western træf desværre.
-Ringen inde i speedometeret var noget rusten så måtte igang med at skille det ad, male den og få det hele samlet igen med nye pakninger.
-måtte bikse i lang tid for at få de nye blinklys på, man tror at når man køber nyt så passer det lige på, nootttt
-Fik sat antenne, logo, blinklys og de nye forlygter på i dag også.
-Radioen fik jeg også på plads.

Fik et råd fra Rasser om at montere det hele og så montere ledningsnettet der ud fra, det gav noget mere energi så nu kløer jeg på igen med fuld kraft.
mvh jesper

24.jpg
25.jpg
26.jpg
27.jpg
28.jpg
29.jpg
30.jpg
31.jpg
32.jpg
33.jpg

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) micha racing Member
Skrev for 12 years siden | | | |

er hende i den lyseblå bluse kærsten :-) hvis ja så synes ja fandme at jeg skal lære min kone at hjælpe til også . Men det er nok selvforskyldt når man skifter bil.hele tiden . Ps super fedt projekt og glæder mig til at se den live

-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeps Lubbe, Betina som er min kone er i den blå trøje. Vi har fordelt arbejds opgaverne sådan her : Jeg skruer VW, Betina tager sig af madlavning, indkøb, oprydning i hus og værksted, rengøring og slår græs he he he.
Rart at få hjælp i værkstedet, alt hjælp gør gavn.
Ja måske du skulle prøve at beholde dine biler i lidt tid så kunne hun også få et forhold til dem jo.
Jeps kom til MIB Summermeet så kan du se den live.

Jeg fik bisket noget med instrumenterne i dag og fik med hjælp fra Langeberg monteret sikringsboxen, lorte clips he he, nu er der snart styr på alle ledninger.
Fik trukket ledninger ud til blinklys i kofangerne, fik bestilt dele for 10.000,- dk kr som jeg lige mangler for at kunne blive færdig, fik trukket ledninger op til kabinelyset og lyset i lastrummet. Fik med besvær trukket ledninger op til instrumenterne i friskluftskassen.
I morgen skal jeg arbejde længe så bliver kun til en time i værkstedet.
mvh jesper

34.jpg
35.jpg

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Så er der nyt:
Har fået det meste hjem fra maleren nu, dog mangler jeg en masse små ting som først kommer i næste uge men kofangere, bagpanel, ruderammer til pop out o.s.v. er hjemme.
Jeg har fået lavet olieslanger til oliekøleren, fået leveret min BAS termostat til motoren. Har købt mig fattig i tilslutninger, fordelingsrør og beslag til fyrret, puha men bliver så også godt så vi kan fordele varmen til enten fronten eller kabinene eller lige imellem.
Styrhuset har jeg fået samlet med ny ledning til hornet, ny cimmerring o.s.v. dog mangler jeg pladen ved instrument panelet således jeg ikke kan montere det før i næste uge. Roofen er samlet igen efter polering af Betina, håber den passer på bussen nu.
mvh jesper

b79.jpg
b80.jpg
b81.jpg
b82.jpg
b83.jpg
b84.jpg
b85.jpg

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Fik lysten til at samle noget som kunne ses på bussen og valgte så pop outs, men puha da det gik hurtigt over igen. små skruer, olie, fedt og nye gummilister, alt sammen som skal passes sammen med skruetvinger o.s.v. gjorde at jeg kom med alle de bandeord som findes i danmark i løbet af 2 timer indtil jeg fandt et system til at samle ruderne i. Da jeg så var ekspert i at samle dem efter 4 ruder kom jeg i tanke om at de sidste 2 ruder ligger hos Pladegården!!!! fuck noget lort nu det lige gik så godt.

Fik monteret de nye pop out hængsler, gummi i ruderammerne, monteret de nye NOS forruder jeg havde købt for 4 år siden. Monteret det nye skilt på bagklappen, låsen til bagklappen, ruden fik MIB logo ( tak for hjælpen til det til Jøbbe ), Fik en opsang af Langeberg for at rode så måtte lige have alle de små stumper i små kasser og det gav sku godt nok et noget bedre overblik.
Har desuden fået samlet hængslerne til tag ruderne.

Afventer nu 2 pakker fra Wolfburgvest med de sidste dele jeg mangler troede jeg da, ak ak fik et tip fra en jeg har skrevet med på Thesamba om et firma i Frankrig som har masse bus stumper, der gik så lige 2 timer i går aftes med at rode alt igennem på deres side og så røg der lige minus på bankbogen for yderlige 15.000,- dk kr, meningen var jeg ville lave et træk selv men nu køber jeg et nyt og er jeg ikke tilfreds så bygger jeg videre ud fra det træk.

Desuden har jeg bestilt et reguleringsspjæld til at fordele varmen til enten kabinen eller forruderne med, jeg har jo ingen varmekasser på

Har fået fat i et dyrt blink relæ som gerne skulle gøre ledningsnettet lidt mere logisk at samle igen, telt og en masse andet som åbenbart ikke kan undværres når man har en bus.

Fik med en masse besvær monteret 2 ruder i Doormobil taget for at finde ud af at jeg mangler en liste til dem.

Nu skal jeg til det lokale båd center efter lister til taget og de her ruder.

Desuden har jeg brugt en del tid på at studere montagen af vores Dorrmobil tag igen på thesamba, en fra usa har lagt en masse billeder og via ham er jeg kommet i kontakt med en gut i England som jeg nu har købt nye hængsler, gummi, beslag og tag ruder af. Desuden havde han lige en komplet montage vejledning til Dorrmobil taget, så den opgave med at montere det nye stof på taget burde være til at kunne lave nu, den har jeg frygtet meget. Planen er at taget skal være på inden tirsdag i næste uge.
Skulle få hjælp til div mangler på ledningsnettet søndag af el guruen Rasser.

Har haft 2 off dage fra bussen med aften arbejde og sygdom så har ikke nået noget i denne uge endnu men opdagede da lige her til aften at mine håndbremse kabler er 100 mm for korte hmm hmm lort må i tænkeboxen

38.jpg
39.jpg
40.jpg
41.jpg
42.jpg
43.jpg
44.jpg
45.jpg
46.jpg
47.jpg
48.jpg
49.jpg
50.jpg

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) Clausenvw Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ser ud til du hygger dig Jesper...
Det ser meget lækkert ud, nice camper i får jer der !
Hils de andre 2

/ Clausen

-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
(permalink) visti Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej Lupo!

Så er jeg sku på "nettet"

Hilsen Mikkel

-------------------------------------------
Heavy Metal, Nogle Høre Det... Mens vi Andre Køre Det"
Aalborg - Flat IIII Garage
60664489 - Vis
(permalink) micha racing Member
Skrev for 12 years siden | | | |

er den klar til mib træf

-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) visti Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det er den Micha Racing! vi kæmper med det!

-------------------------------------------
Heavy Metal, Nogle Høre Det... Mens vi Andre Køre Det"
Aalborg - Flat IIII Garage
60664489 - Vis
(permalink) visti Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det er den Micha Racing! vi kæmper med det!

-------------------------------------------
Heavy Metal, Nogle Høre Det... Mens vi Andre Køre Det"
Aalborg - Flat IIII Garage
60664489 - Vis
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Har taget en tung beslutning her til aften:
-Er kørt fast i det nye ledningsdiagram og orker ikke mere.
-Mangler de korrekte calibre fra USA som ligger i posten et eller andet sted.
-Mangler dele fra maler.

-MIB Summermeet skal planlægges og pakkes til.
Bussen får taget motoren ud, hjul på og kørt langt ned bag i garagen.

1200 Motoren håber jeg at få smidt i vores ovaler cab så den kan komme med til Summermeet.
Vil nyde resten af sommeren uden at skrue vw.
mvh jesper

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) Lars Lohse Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Øv pis, havde ellers glædet mig til at se vognen og følge til Mib, Ø.H. Nå men så må vi jo bare glæde os endnu mere:-)).

Kan sgu godt forstå dig, lyset brænder ud pludselig, vist bedre bare at nyde sommeren istedet, og så køre frisk på igen vefter sommer.

Lars

-------------------------------------------
22. 30. 51. 16 ( tidligere bumle )
(permalink) visti Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Wow jesper det var en lidt vild konklusion må jeg sige, vil det sige vi ikke skruere imorgen

-------------------------------------------
Heavy Metal, Nogle Høre Det... Mens vi Andre Køre Det"
Aalborg - Flat IIII Garage
60664489 - Vis
(permalink) Løhndorf Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej Jesper

Tag det ikke så tungt, du får gejsten igen. Har selv været helt nede på projektet, men er kommet stærkt igen.

Nyd sommeren og smid skruetrækkeren væk.

Mvh/Søren

-------------------------------------------
1972 crossover bay camper
http://www.vwclubfyn.dk
http://vwnettet.dk/topic/160817/page/6
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej Søren
Der er skam sket en masse med bussen siden sidste opdate her inde, der er lavet delvis nyt sove opbygning af Mikkel, efter flere forsøg med forskellige løsninger er det nu blivet totalt godt. Køleskab er der også blevet plads til.
Den fik en 1200 motor som turnede perfekt og kunne starte, alt lys virker på nær blinklys. Rasser el guroen fik styr på det men nu er problemet opstået med det specielle blinklys relæ.
Fik lige bussen ned på hjul i dag da den skulle ind i garagen, fuck den er lav foran he he den skal vist lige hæves lidt.

Nu må jeg se hvornår jeg får traileren, så kan jeg skrue den sammen jo.

Har lige nu kastet skrue enegerien over vores 55 cab som skal have 1200 motoren fra bussen over inden MIB.

Desuden skal vi har lavet alt det sidste til MIB træf så keder mig ikke.

mvh jesper

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nå nu kan bussen se hvem som bestemmer, den er kommet i skamme krogen!!!
mvh jesper

1001.jpg
1000.jpg
1002.jpg

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) konstantin Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Respekt..... :-) Pisse lækker

-------------------------------------------
Står der vw på blokken, ligger du forrest i flokken.
(permalink) 4300Ghia Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Super flot arbejde, man kan da sige at den har fået den helt store tur. Godt gået indtil nu.

-------------------------------------------
VW-mongolen men jeg prøver......
per.frederiksen@vip.cybercity.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

er det ikke ved at være tid til at komme lidt igang igen ?

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej
Jov Ib skal igang igen men der har lige været så meget siden sidst.
Bygger lige nu stort isoleret skur, nyt stort brændeskur og endevender 2500 m2 grund således den ikke er sumpet til vinter.
En lille USA tur med besøg på et spiltbus træf blev det også lige til her i oktober.
Nu har jeg fået uventet hjælp til oprydning i stalden så hvis alt går vel så kommer bussen ind onsdag aften og så skal der skrues igen.
Har fået købt de sidste ting jeg manglede og fået de sidste dele hjem til bremserne fra USA så nu er det bare igang.
Har nydt pausen uden at skrue som en tosset, nu kan jeg skrue imens der er frost udenfor.
Skal nok holde tråden opdateret.
mvh jesper

1.jpg
2.jpg
3.jpg

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493

Reply »

You must log in to post.