Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Kaburator rensning..

Tags:
No tags yet.

(permalink) SoLow Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Er der nogen som lige har et tip til hvordan man får dem rene hvis nu de er blevet malet i sin tid og nu skaller og ligner L... !!

Er der ikke noget med at man kan smide dem i en gammel gryde, og så koge dem i nogle timer ??

-------------------------------------------
Når jeg dør skal det være sovende som min Morfar

ikke skrigende som dem i bilen han kørte !!
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Smør dem ind i brun sæbe og pak dem efterfølgende ind i Vita-Wrap (husholdningsfilm) og lad dem hvile et døgn. Så skulle malingen være til at få af. Jeg skal selv til at prøve det på et luftfilter til en Kadett B.

Holger

-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) SoLow Member
Skrev for 15 years siden | | | |

det er da også værd at prøve..

Har lige bestilt en ultralydrenser som kan tage 6.5 liter, så kan de få en omgang dernede i 80 grader varmt vand bagefter ;-)

-------------------------------------------
Når jeg dør skal det være sovende som min Morfar

ikke skrigende som dem i bilen han kørte !!
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Så husk at de ikke må ligge deri alt for længe da aluminiummet så lige så stille vil blive "ædt"

Lennart

(permalink) Bjørn Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Løsningen med brun sæbe - som beskrevet - er en ok måde. Hvis tidligere lakering af emnerne er foretaget med autolak iblandet hærder, vil metoden dog næppe være effektiv / tilfredsstillende.
Du kan så indsmøre karburatorerne i lakfjerner. (Tidligere blev dette middel betegnet "BUMS"). (en tapetklister lignende "grød" / substans, som kan købes i enhver farvehandel)
Indsmør emnerne (tykt lag) og lad midlet virke i ca. 10 minutter. Lakken vil straks begynde at boble og - efter de ca. 10 minutter - børstes med neglebørste eller tilsvarende blød børste under RINDENDE VAND. Benyt handsker under øvelsen, idet "Bums" har svært ved at skelne mellem menneskehud og autolak !!!
Forinden afrensning skal - naturligvis - fjernes alle eventuelle "plastdele" som f.eks. pakninger og stilleskruer forsynet med "plasthoveder"). Jeg anbefaler, du foretager arbejdet i "det fri", da "det er skrappe sager". (Men metallet tager på ingen måde skade)
VWenligste hilsner
Bjørn Lotting
bjornlotting@mail.dk

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

når man fjerner lak på alu er det min erfaring at nitromors er bedre end bums , samt
er det ikke skadeligt for andre dele på karberatoren - bare husk at vask dem godt af bagefter.

kan i nogen tilfælde kræve mere end EN behandling , men på noget der har haft olie på sig engang tror jeg det næppe.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) SoLow Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Takker for alle svarene, skal de så glasblæses inden de skal males igen for at det hæfter ordenligt, eller er der en anden måde at få dem sorte på ??

-------------------------------------------
Når jeg dør skal det være sovende som min Morfar

ikke skrigende som dem i bilen han kørte !!
(permalink) Bjørn Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nitromors er blot den nye betegnelse for "Bums".
Det er ikke nødvendigt med glasblæsning eller lignende forinden lakering. Emnerne sprøjtes med et tyndt lag "grunder" - typisk Zink-grunder. (som jo også benyttes ved oplakering af f.eks. ventildæksler og udstødninger)
Det helt afgørende for en godt og langtidsvirkende resultat er, at emnerne er FULDSTÆNDIGT afrensede for fedt !!
Et bad i acetone - eller minimum fortynder - er HELT AFGØRENDE for det færdige resultat.
Den endelige lakering foretages - selvfølgelig - med varmebestandig lak.
VWenligste hilsner
Bjørn Lotting
bjhornlotting@mail.dk

(permalink) SoLow Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Takker igen... der skal prøves nogle ting i morgen ;-)

-------------------------------------------
Når jeg dør skal det være sovende som min Morfar

ikke skrigende som dem i bilen han kørte !!

Reply

You must log in to post.