Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  hvilke type 3 bremsetromler skal jeg bruge på min stenalderbus

Tags:
No tags yet.

(permalink) dennis_rol Member
Skrev for 15 years siden | | | |

er der for skel på de bremser som skulle værer bedre at bruge på en splitbus her tænker jeg på splins hullet osv. jeg har fundet et sæt med splins der passer på mine bag aksel og de ser umildbart større ud de hedder 311 501 615e hvad skal man bruge andet end tromler og bakker og ankerplader og er der en how to do

-------------------------------------------
tlf.20 64 75 05 ml.7-15 mail : dennis@guwi.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg kan ikke svare dig præcist på de spørgsmål du stiller, men mig bekendt er der kun én str. type3 tromle i 5x205 (hvis det er det boltmønster du vil ha ?).

Jeg ved dog at der findes minimum to str. hjulcylinder, og her har jeg flere gange hørt at det skulle være en fordel at vælge den største model til eks. en bus. Jeg mener det type 3 variant der bruger den store dia. hjulcylinder.

Jeg skal selv igang med type 3 5x205 tromler og de store hjulcylindre til min bus.

huskesedlen på en sådan ombygning er vel egentlig bare:
- Tromler
- Ankerplader
- Bremsebakker
- Hjulcylindre
?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) t2Finn Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har jagtvogns tromler på min splitbus.Det giver Bredere sporvide og brede bremsebakker=større bremse effekt. Det eneste minus var at gevindene var mindre i tromlen men dem fik jeg boret op så de var ens foran og bagpå.Jeg har ikke red. box på "bobbel bagtøj"

-------------------------------------------
(Er du fuld så tag bussen hjem)
T1 splitbus 1967 1.6 L
Vw Polo 2013
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Finn: skal vi forstå det sådan at jagtvognstromler er bredere end type 3, eller mener du bredere end type 1 tromle ?

Hvis ja, hvad så med diameteren på jagtvongstromler, er den det samme eller større end type 3 (type 3 har jo væsentlig større dia. og bredde hvis man sammenligner med alm. type 1) ?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) duck Member
Skrev for 15 years siden | | | |

psst- jeg har et sæt næsten nye jagtvognstromler på lager - selvfølgelig i matsort pulverlak - skal godt nok drejes, men er ellers ret fine pris 700 kr.

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Duck: gider du måle hvor brede tromler de kører med, og hvad indv. diameter er på dem ?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) duck Member
Skrev for 15 years siden | | | |

uha de ligger 90 km kørsel hjemmefra så der må være andre der kan måle deres tromler som har dem ved hånden.

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

tjoee. Men det var også for at vide hvor tæt dine tromler lå på slidgrænsen, altså mht. at få dem drejet af.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) duck Member
Skrev for 15 years siden | | | |

de er brugt ultrakort tid da jeg skulle til syn og de var skæve og jeg kunne ikke nå at få dem lavet - derfor skal de bare drejes. og de var nye da jeg fik dem malet (malingen gjorde dem skæve)

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

type3 bagbremser er større end jagtvogn - diameter og bredde , er begge større.

jagtvogn er dog okay med de store hjulcylindre og de brede bakker og
ankerpladen der passer hertil.

Finn kører dog med smalle bakker , men han får snart bus IRS på , så er problemet
med manglende bremsekraft løst bagi.

hjulcylindre skal bare være dem fra en variant hvis man bruger type3 bremser -
den har samme egenvægt som en splitbus , så effekten burde være rigeligt.

jeg har to sandblæste type3 ankerplader i overskud hvis du skulle mangle 500 kr - tromler og bakker kan købes som nyt i ok kvalitet.

i princippet kan alt bruges på straightxel så længe det er med 36mm møtrik , men
jo større jo bedre = mere bremseeffekt.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) dennis_rol Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hej ib jeg har et par sæt NOS splitbus tromler du står ikke og mangler så kunne vi evt finde på noget bytte bytte købmand, med de ankerplader til type 3

Dennis

-------------------------------------------
tlf.20 64 75 05 ml.7-15 mail : dennis@guwi.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jeg har porsche forbremser , og bay bagbremser til min bus , så desværre mangler jeg dem ikke , kan jo også være du finder et sæt komplet type3 bagbremser , så er det tosset kun at købe ankerpladerne - men får du brug for dem alligevel på et tidspunkt ved du hvor de er.

de er i kategorien "godt at ha på hylden" - så du kan købe dem hvis du mangler
dem . - man ved jo aldrig om man får en bus mere igen engang ;0)
men kan du ikke finde andet , skal du være velkommen til at købe dem.

jeg har et nummer på en mand der har en del type3 dele - christian phillip , sønderbog , send mig en SMS , så sender jeg det til dig. måske han har et komplet sæt.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Har nok skrevet det før, men det kunne virkelig mærkes da jeg opgraderede fra jagtvognstromler til type3 på min 65' bus.

Der var ekstra gods i jagtvognstromlerne, som måske kunne drejes af, men så skulle man opfinde ekstra brede type1 bakker. Std er jagtvogn og 4 huls type1 tromler/bakker det samme.
Altså Ø 190 mm og bakkebredde 40 mm (mener jeg kørte med 19 mm cylinder)

Min type3 opsætning er: tromler Ø 248 mm bakkebredde 46 mm (det er altså meget tæt på bus org Ø 250 og bredde 50 mm) og variant hjulcylindre (vistnok 23,8 mm), ankerplader fra en 4 huls type3 og selvfølgelig type3 pakdåser.(de er nok på de fleste straightaxlede busser i forvejen)

En tredie tromle løsning er csp's 5 huls tromler, der egentlig bare er 4 huls med 5/205 boltmønster, men de giver det samme som jagtvognstromler.
Ellers er der jo skivebremser bagi, Lübbe har da lige haft et sæt til salg for rimelige penge.

Ronnie

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) t2Finn Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Til Ib. Jeg har ikke smalle bremsebakker på, jeg har de brede på så ingen problem der

-------------------------------------------
(Er du fuld så tag bussen hjem)
T1 splitbus 1967 1.6 L
Vw Polo 2013

Reply

You must log in to post.