Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  En jagtvogns død.

Tags:
No tags yet.

(permalink) gamle Member
Skrev for 15 years siden | | | |

På vej til de evige jagtmarker?

07120611.jpg
07120612.jpg

-------------------------------------------
jensfh@hotmail.com
(permalink) HNC Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Helt ærligt, troede nu ikke lidt modgang med de bærekugler ville tage pippet helt fra dig ;-)

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) gamle Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Bærekuglerne var ikke det store problem. Fik dem presset ud, drejet rigtigt og sat i igen uden problemer, men en anden stakkel har åbenbart haft større problemer.

-------------------------------------------
jensfh@hotmail.com
(permalink) Lasslo Member
Skrev for 15 years siden | | | |

WHY??????
Den kunde ni ju skickat till mig istället...

-------------------------------------------
Splitbuss 65
Karmann Ghia 57
http://www.flachflieger.com
(permalink) Lars nielsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det gør sku da helt ondt at se,hvorfor prøvede du ikke at sælge?
Lars

-------------------------------------------
lrn@stofanet.dk
(permalink) duck Member
Skrev for 15 years siden | | | |

prøv nu at kigge på billedet ! det er en tysker :-)

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) HNC Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det var gas for h...... Lars ;-)

Men ja, det er skræmmende at se på sådan noget. Den nye skrotningsafgift i Tyskland på 2.500,- Euro gør det bare ikke lettere at rode med gamle biler...

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Holy crap - da vi i dk for mange år siden fik 6500 røg der rigtig mange (jeg huggede selv knap 40 biler op på 2 år) hvordan vil det så gå dernede ??
hvor har du læst det henne ?

der er stadig en del biler på mobile.de til under 2500 euro

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) HNC Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg havde bare hørt det og bad derfor en af mine venner, der er tysker men bosidende i danmark, om at undersøge sagen sidst han var hjemme på besøg. Og det er sørme rigtigt nok, der er afsat en kæmpestor pulje der, indtil pengene er sluppet op, vil udbetale EUR 2.500,- til alle der vælger at skrotte - mod til gengæld at købe et styk fabriksnyt, tyskfremstillet automobil.

Så kan man vist tale om konkurrenceforvridning og had til gamle biler, på én og samme tid :-(

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

lidt vildt - dvs det kan betale sig at hugge en passat 1,9 tdi fra 99 op
denne her koster 2500 euro ..

og i tyskland er sådan en egentlig totalt rustfri og ofre godt mekanisk vedligeholdt
og inkl bagsæde ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 15 years siden | | | |

I øjeblikket er der hos de danske forhandlere ca 10 ugers ventetid på en fabriksny Golf da hjemmemarkedet "sluger" alt. Der er gang i den!

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Kaj Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Well det er da en model med en logik man kan forstå både i forhold til det skrantende arbejdsmarked og miljøet!
Aflever en golf2 eller en gammel sur polo og kør hjem i en splinterny vw fox for 7000 euro, det er jo lige lidt over 50000dkr!

Det er da noget politikerne kunne lære lidt af her til lands, men sådan tænker de vist ikke..

-------------------------------------------
ex '68 T2 pickup
'53 oval
'87 T3 2,1WBX
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

dog er det lidt bekymrende at der er mange der ville bytte deres gamle klassiker
ud med en ligegyldig ny anonym bil - men det sker nok heller ikke i dk ...

tænker på at gadebilledet ville blive lidt kedeligt at se på i dk ...

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Man skal lige huske hvor energitungt og miljøpåvirkende produktion af nye biler er. Det samme gælder skrotning.

For et par år siden blev der lavet en betænkning i ministerierne som omhandlede en ændret registreringsafgift (dels afskaffet, dels lavere og erstattet med road pricing), en af konklsusionerne i den var at hvis afgiften blev for lav, ville der være en betragtelig miljøeffekt i form af skrotning.

Man kan i princippet tegne to kurver i et koordinatsystem hvor den ene afspejler registreringsafgiften og den anden miljøpåvirkningen. Er biler "for billige" vil forureningen fra produktion og bortskaffelse overstige den miljøpåvirkning der er ved anvendelsen.

På samme måde kan man sige at det faktisk vil have en negativ miljøeffekt hvis man vælger at bortskaffe vores veteranbiler frem for at have dem stående med en årligt kørselsbehov på måske 1000-3000 km. ;)

Miljø er på den måde noget som kan bøjes i alle retninger så det lige passer ens egen argumenation - lige som alt andet. Det første offer er sandheden ;)

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) HNC Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hmm, plejer gerne at sige at det kan godt være min gamle VW ryger lidt mere ud af skorstenen lokalt set og på den korte bane. Men den er ikke blevet sejlet jorden rundt, er ikke fuld af svært genanvendelige plastdele og elektronik skrot, kører nogenlunde ligeså langt på en liter blyfri benzin som nye biler, bruger kun 2,5 liter olie ved service og har ingen olie- og luftfilter, så... miljøfanatikerne kan sgu bare flette næbet, det her er langt mere bæredygtigt end biler der kun med nød og næppe kan hænge sammen i 15 år.

Desuden har jeg RET til at svine, med al den miljøafgift jeg betaler... det er selvfølgelig en klar provokation, men jeg elsker at få de grønne helt op i det røde felt ;-)

Henrik

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

godt skrevet Henrik og soren

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rene72 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Desuden udleder gamle biler uden katalysator mindre co2 en nye med...

René

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) gamle Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Så en udsendelse torsdag aften fra en tysk TVkanal hvor folk stod i en lang kø ved et kontor for at komme af med deres forhodsvis nye bil til skrotning.
Der blev beløbet 2500.oo Euro (ca.18.625 kr.) også nævnt.

-------------------------------------------
jensfh@hotmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

tænk hvis man i dk kunne få 18000 kr for sin gamle polo hit - og en ny kostede
10000 euro - så ville danskerne sgu også stå i kø ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hov hov... Nu skal du ikke snakke ondt om polo. Jeg har lige købt en polo c på gule plader for skrotningsprisen. Efter jeg i dag skifte hjullejer foran er biler sgu stort set det dobbelt værd - det er ikke alle biler man kan gøre det med ;)

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) TCO99 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

e 2500.- € er rigtigt ( Abwrachpramie).
MEN man er ikke tvunget til at tage en tysk bil. Kan ogsä köbe en Franskmand eller en Italiener hvis man vil. Bare den er ny eller det man kalder en Jahreswagen dvs max 1är gammel.
Der er ca 600.000 "portioner" til rädighed - Ca 1,5 milliarden € incl forvaltningsomkostningerne.
Problemet pä nuvärende tidspunkt er, at der ikke findes andet at köbe end nye biler. Og de kan först leveres til sommer. Brugte biler ( max 1 är) findes ikke pä markedet. Og hvis du finder en, er den sä dyr - op til 1500.- / 1800.- over normal pris.
Eksperterne siger at prämien er opbrugt i löbet af april / maj mäned. Dem der har köbt ny bil men ikke har fäet den leveret endnu har mulighed for at reservere deres prämie säledes at de ikke stär med näsen i postkassen og ikke fär deres 2500.- € Ordningen bliver ifölge Merkel ikke forlänget......
Problemet er bare, at dem der handler med biler som er 2-3 är gammel ikke sälger en skid for tiden. Og hvad sker der til efteräret när prämien er opbrugt og INGEN köber bil ? Sä falder markedet helt sammen. Det er nok bagsiden af medaljen

(permalink) TCO99 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

iövrigt....den bil du forlanger prämien for, skal väre mindst 9 är gammel og väre registreret i dit navn i mindst 1 är.


Reply

You must log in to post.