Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Tiden går

Tags:
No tags yet.

(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Glemmer aldrig den dag i Nørregade i 1992, Lars.
Var jeg dog bare blevet hjemme fra arbejde.

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Min første 1200 årgang 69 blev købt i 1981. Hold da helt kæft - det er sgu snart 30 år siden! Gav 6.400 for den - havde den i 4 år og fik 9.000 fra forsikringen pga. totalskade. En mekaniker fra Roed Sørensen på hjørnet af Kløverprisvej og Hvidovrevej købte vraget for 800 kr. og genopbyggede den - har dog kun set den een gang siden....

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) Lars Olesen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ja, Gus 90'erne var sgu tider..... Fuld gas og håret tilbage, for da havde jeg stadig noget.... :=)

Lars

-------------------------------------------
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har haft min 1303 siden jeg var 18, hmm, det vil sige 18 år.. Men herudover har den været i familien hele mit liv (arvestykke fra mor og far) så kan reelt sige jeg har haft med den at gøre i 36 år.

Henrik

-------------------------------------------
mob 28940849
(permalink) Lars nielsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

puha ja..23 år siden var min første bil en rød 1200 jeans fra 75 som jeg købte et sæt nye lemmertz sprintstars til,og jeg mener at de kun kostede 1500kr.bilen rådnede senere op og fælgene de røj med til skrot....
Lars

-------------------------------------------
lrn@stofanet.dk
(permalink) Hans Røntved Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg byggede min første buggy i 74. Jeg købte byggesættet af Peter Linder i Sinding ved Silkeborg. Man bliver jo lidt halv-gammel.

-------------------------------------------
Live your life so that when your feet hit the floor in the morning
the Devil says, Shit, he' awake
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 15 years siden | | | |

14 år faktisk næsten præcis idag.. Købte min daværende 1303 en uges tid før min 18 års fødselsdag, og jeg fylder 32 på fredag WUHUUU.. Siden dengang er det blevet til 5 bobler tror jeg, har aldrig ejet andet luftkølet end type1.

Mvh Spring

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Den 1303 var det mest lavbenede fjederbensdyr jeg nogensinde har set.
Til at starte med var den rød med centerlines og forsænket (frenched) nummerplade.

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Morten03 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

6,5 år siden for mit vedkomne.. Først en 03ér, der skulle have været lavet men røg i en byttehandel med en nysynet, nyrenoveret 03, der bare skreg efter en 19 årig gut med smart vw-kasket. Så i sommeren 2005 fik jeg split-pickup og erfarede at 2 luftkølede er dyr kost hehe. Har begge endnu, dog kun pickupén på plader, da 03éren er blevet træt efter vinterkørsel :-(

-------------------------------------------
1977 Bay Bus
(permalink) Jrgensen69 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Uha jeg er nybegynder med min første 1200 fra 65 som jeg har haft i snart 1 år..
Ja så jeg har meget at lære.. Håber jeg kan få lov til at bruge de med mange års erfaring hvis jeg er i tvivl om noget...

(permalink) hamsedk Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Bare rolig jrgensen69...jeg er den absolutte newbie,...hentede min i november 2008 så det er vel ikke mere end et par måneder, men da jeg så annonsen på blocket, vidste jeg, det er den jeg må ha´ (56´er objekt stået i en lade siden 68)

-------------------------------------------
</a
(permalink) HNC Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er aldrig for sent at komme igang! Rigtig rart at se der også kommer nye til, så velkommen ombord ;-)

Ellers ville vi andre jo bare være en uddøende race, ikke!

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) lasse Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er vel 6 år siden, en 1959 deluxe, som blev solgt sidste år, har nu en 1952 ragtop..

-------------------------------------------
VW Type 1,1952 Ragtop - VW Type 3,1972 Fastback
lassegustavsen@hotmail.com -2239 4077- Nordjylland
(permalink) kps Member
Skrev for 15 years siden | | | |

10 år er det blevet til for mig,min første var en fin 57er savner den sgu af og til,den er desværre afgået ved døden.

(permalink) hamsedk Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Bedre sent end aldrig,er der kloge hoveder der påstår... men takker hnc

-------------------------------------------
</a
(permalink) trump Member
Skrev for 15 years siden | | | |

pyyha sådan noget må ikke spørges om,for faen ja tiden går.89-90 det var en 64.
men der har været et par huller uden vw siden.

-------------------------------------------
alt er til salg altid.22912274.

trump1@webspeed.dk
(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 15 years siden | | | |

sjovt at læse lidt her ;) MERE!

-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) VW-Royce Member
Skrev for 15 years siden | | | |

10 juli 2005, en 113 fra 68 med Rolls-Royce kit.

Tidligere har jeg haft vogne som : 71 Mustang 351 cui, 74 Camaro 400 CUI, 77 AMC Matador 302 CUI, og min Skylark som er et igangværende projekt. + andre Daily vogne.

Købte min VW-Royce i Faurholt nord for Ikast, kørte den til mit værksted i Sunds på en trailer, gav den et eftersyn og var ude og vende i den et par gange.

Senere blev den flyttet til at andet værksted til opbevaring i en 1200 kvm hal i selskab med 7 andre vogne, som alle blev luftet indendøre.

Nu står den til opbevaring ved mine svigerforældre, men har da planer om at den meget snart skal på operationsbordet. (skal bare lige have ryddet det næste værksted for byggematerialer)

MVH Royce

-------------------------------------------
Der er ikke tid til at diskriminere, had enhver slambert der står i vejen for dig
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Marts 1995 - altså 14 år. En 1200 Jeans 73er som jeg stadig har. Den har i alle årene (35) kørt som hverdagsbil.
I mine unge år var det kun Volvo der duede i min verden, og dem har jeg da stadig en varm følelse for. Jeg havde en 242 og sidst en 164 inden jeg fik en periode med motorcykler. Honda.
Ved en tilfældighed og helt uden interesse blev det så Folkevogn og det har så hængt ved siden

/ John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Thomas Jacobsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

1999 blev jeg på min atten års fødselsdag den stolte ejer af en mintgrøn buggy.

Har samlet min biler her: http://www.jacobsensgarage.blogspot.com/

/Thomas.

(permalink) Dillen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nederen for et emne...

Jeg blev kørt hjem fra fødekliniken for 43 år siden i en oval fra 1957. Det var ganske vist ikke min egen, men det er det siden blevet og jeg kører stadig i den fra
tid til anden.
Hvis vi kun tæller eget ejerskab, må den første blive i sommeren 1984 hvor jeg købte
en halvrusten 74 Jeans, som jeg stadig har. Og den er stadig halvrusten.
Kæft mand, det er 25 år siden i år...

Jeg kan også blive lidt mat i sokkerne, når jeg hører radio og de præsenterer
sangene, som jeg dansede til i gymnasiet, som oldies.

Martin

(permalink) Bulli 69 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg fik min første folkevogn i 1963, en 1951 med 25 hk. motor mekaniske bremser,hev du håndbremsen, så bremsede den på alle hjul, og usympatisk gearkasse, dobbelt udkobling og mellemgas, det var noget der ville frem, ligeledes 16" smalle hjul, de var rimelig nemme at få til at hyle lidt i svingene, men som det så ofte går med bobbelejere, så skulle der bygges om hele tiden hver gang der kom forbedringer på modellerne,jeg blev udlært vw mekaniker i 1963, så der var nem adgang til stumper.
Billedet Torkild har sat ind, der er også et billede af en af mine vw er. det var dog en 52 med nyere bagrude,men det var en sjov tid.mvh Henning, har desværre ikke noget billede af min første, tror jeg.

-------------------------------------------
Folkevogne bliver altid bygget om.
Men er også flotte originale.
vw 1300 69 vw 1300 go-kart

Reply

You must log in to post.