Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  K: 1500 std gearkasse gerne AM

Tags:
No tags yet.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Du roder altså noget rundt i det og lægger ord i munden på mig!

Selvfølgelig skal dine sidegear da passe sammen med dine planethjul 10/15 eller 11/17. Men det har jo ikke så meget at gøre med om dit 1. og 2. gear er af den stærke type, som jeg referer til når jeg skriver at de er "ens" indeni.
Så lad nu være med at få det til at lyde som min skyld at du dummede dig med at blande det sammen. Jeg har blot prøvet at hjælpe dig med at komme et skridt i den rigtige retning, ved at guide dig i hvilke årgange du skal vælge osv.... og det er ikke baseret ud fra koder, det er bitter egenerfaring!
Hvis man står med en svingaksel gearkasse hvor sidegearene mangler (dem med enten 15 eller 17 tænder), så tager man jo ikke bare et tilfældigt sæt sidegear og propper i - så er man jo (som du netop har erfaret) nødt til at se om det er 11 eller 10 tands.
10/15 tands er en del stærkere end 11/17 tands, så det ville jeg klart vælge!

Du skal op og finde en gearkasse efter 72´ for at være heldig at finde det stærke 9 tands 1./2. gear.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) lasse Jensen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Var ikke for at give nogen skylden.. Den tager jeg selv... Var jo ikke noget større problem, har jo fået en gearkasse der passer nu.. Og den er i så snart jeg har tid igen...

Så det beklsger jeg, hvis det lød sådan... Takker mange gange for hjælpen og den er god som altid... Villle bare lige pointere overfor andre, der aldrig har købt, eller skiftet gearkasse før, at der også er forskel på planetgear og solhjul.. Jeg troede jo f.eks kun der fandtes en slags.. Så selvom gearkasserne virker til at være ens, er der flere ting man skal tjekke inden man køber... Evt også om det er det samme foreste ophæng der er brugt...

Håber ikke du følte dig fonærmet eller trådt på, for var ikke meningen... Men en rookie som mig, tror altså at hvis i skriver den er ens indeni, så er den vel ens indeni.. Logiske og simple ting for jer, som at tjekke planetgear og solhjul.. De ting gør vi jo først efter vi har lært at de er forskellige... Så var bare en måde at fortælle andre nybegyndere, at selvom tingene er ens, skal man stadig tjekke op på detajlerne inden man køber gearkasse... Ellers kan man hurtigt få købt et par stykker, inden man finder den rigtige...

Håber der er NO hard feelings, var ikke ude på at få det til at lyde som din skyld eller noget....

-------------------------------------------
Den eneste ting her i livet, der er svær at modstå, er fristelser ;)

Reply

You must log in to post.