Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  turbo på bobbel

Tags:
No tags yet.

(permalink) bliktrold Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej igen Smed :-) Hvad min motor gav af heste bliver et gæt, jeg vil tro mellem 125-150hk alt efter ladetrykket.En ting jeg glemte at nævne er. Jeg kørte m en centermonteret weber på det originale indsug i begyndelsen, men motoren havde svært v at trække over 5000rpm,så jeg lavede et nyt indsug m ø40mm og så trak den ellers bare omdrejninger. Jeg husker første prøvetur, hvor jeg slap gassen da den passerede 6000rpm på ingen tid og jeg troede der var noget galt, men det var der ikke ;-) Hvis du læser engelsk, skal du helt sikkert købe bogen TURBOMANIA fra CB-performance. Den er godt nok ikke helt ny mere, men du får svar på det meste når du bygger m Turbo. Der er en masse skjult reklame for CB i den, desværre,(det er CB som har skrevet bogen)men det kan man jo vælge at ignorere :-) Åh ja: Da jeg jo kun havde en center karburator, havde jeg lidt problemer m karburator is når den fik "klø".Så hvis du ikke har dem siddende lige over toppene, så husk at lave noget forvarmning af indsuget. Overvej også om det kan betale sig at bruge penge på dine original topper.

(permalink) vsmeden Member
Skrev for 15 years siden | | | |

mange tak for at du vil dele din afaring
var du hende og trakke større koberrør og sette elektronisk benzin pumpe på

og bogen er bestilt :-)

-------------------------------------------
vw club fyn.dk
1970 type 1 pickup betty.1973 type 2 panel bus
(permalink) bliktrold Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej smed. Jeg monterede 8mm tilgangs rør(+retur),en 3bars Bosch el pumpe og regulator, og så lavede jeg en ny tankstuds m 15mm hul som gik til et filter under tanken før pumpen. Jeg fjernede også den originale oliekøler og monterede en ny i fronten. Bag v bagsædet lavede jeg en kanal som tog kold luft foran gearkassen og førte det til blæser indsugningen, på den måde fik motoren aldrig varm luft fra motorrummet.Det er meget vigtigt at fjerne alle varmekilder fra motoren.

(permalink) vsmeden Member
Skrev for 14 years siden | | | |

du har godt nok været en stor hjelp det skal du have bliktrold
er også kommet i gang med manifold til karburator og udstødning et par fotos

min turbo 001.jpg
min turbo 002.jpg

-------------------------------------------
vw club fyn.dk
1970 type 1 pickup betty.1973 type 2 panel bus
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Du er sku´da godt på vej der, med noget der godt kan blive brugtbart fra en ældre Volvo. Der er jo også mulighed for reservedele og rådgivning til det system.
Med lidt "held" kunne man måske bygge "indmaden" fra Volvoens strømforderdeler over i en VW. Det er jo begge Bosch-fordelere.
Pas på. På nogen af Volvoerne kører fordeleren "baglæns"

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vsmeden Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hay frank hvad ville er fordelen ved at bykke strømfordeleren om ...
planen var at prøve med en 009 eller en orginal

-------------------------------------------
vw club fyn.dk
1970 type 1 pickup betty.1973 type 2 panel bus
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Fordelen KUNNE være at den var beregnet til turbo. Det er næsten altid lettest at få noget til at køre, som en stor bilfabrik har lavet udviklingsarbejdet på.
Den kunne måske være lavet til at retardere tændingen med tryk på. Så var der måske mulighed for at bevare noget benzinøkonomi når man kører uden tryk. Og det gør man jo det meste af tiden ved gadekørsel.
Læg mærke til alle måskeerne. Jeg har ingen forstand på turboladning. Men nu er du jo startet med noget jeg kan forstå. De fleste man taler med roder jo med rumteknologi, med MAP´er og menuer og binære tal og hvad ved jeg.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 14 years siden | | | |

En strømfordeler fra en gammel Saab 99 Turbo eller en TIDLIG 900 Turbo (99 motor) kan bruges til at bygge sammen med VW fordeleren.
Jeg ved ikke med Volvoen..

Ellers laver MSD en lille boks der kan bruges til at retardere under tryk. Den hedder "Boost timing master" eller BTM. Men vær opmærksom på at der findes 2 slags - en til konventionel tænding og en til fordelerløs.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Mark S Member
Skrev for 14 years siden | | | |

For at få den serveret på et søvfad, har du så et reservedels nr på den strømfordeler Anders?
Når jeg søger på dataophug.dk på saab 99/90 69-86 kanjeg ikke se om strømfordeleren er til NA eller turbo.

(permalink) vwanders Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Neej.. Det har jeg ikke lige.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) vsmeden Member
Skrev for 14 years siden | | | |

kan oplyse dig at saab 900 turbo 16 fra 84-90 har en motorstyring der heder bosch lh jetronic og saab 900 turbo 8 fra 81-86 køre med den samme hvis det hjelper dig

-------------------------------------------
vw club fyn.dk
1970 type 1 pickup betty.1973 type 2 panel bus

Reply

You must log in to post.